C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
BK gas(Shell) ligt op de route naar uit voor 48,5 Ct (veeeellllllllllllllllll te duur natuurlijk was 3weken geleden nog 44 Ct :evil: )

en benzine V-powerrrrr

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Elwin
Elwin
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door Elwin »

Shell V Power diesel. Als het niet anders gaat BP ultimate of in Frankrijk tanken bij de Agip.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
:cit2
Heeft iemand ervaring met Euro XL van Texaco?
Laatst tankte ik dat per ongeluk en op de snelweg begon de boordcomputer ineens te piepen en meldde achtereenvolgens katalysatorstoring en uitlaatgasstoring (zie draadje Katalysatorstoring).
Misschien was dat gewoon gewenning voor de sensoren en is het aan te raden deze loodvrije benzine met toevoegingen te blijven tanken. Een advies onder 'Katalysatorstoring' was juist om zo snel mogelijk weer gewone Euro 95 te tanken om de boel weer tot rust te laten komen.
Groet,

Frank
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 25 jul 2009 11:19
Auto: break 2.0 hpi exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09012
Productienummer: 10543
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100200
Kleur: EXYB onyx noir
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik tankte esso 98 maar die is vervangen voor supreme en daar loop de motor niet lekker op!
Ik weet nog niet wat ik ga tanken. het is een hpi en die vind 98 erg lekker :smt190
Wie slim wil lijken, praat..
Wie slim wil worden, luistert..

mijn C5
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2009 23:19
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator
Locatie: waalre
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Vrijwel altijd bij shellexpress.
Die is bij mij om de hoek en euro 95
In frankrijk een maal getankt 95+e10 toevoeging die vond de motor niet lekker schommelingen in toerentallen tot er twee maal echte benzine getankt was toen was alles weer ok
C5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon C5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Herman schreef:Alles hoe het maar uitkomt liefst zo goedkoop mogelijk :smt175
Toen het in me opkwam om te antwoorden, zou ik bijna hetzelfde hebben geschreven als hierboven maar ik had nog niet ver genoeg naar beneden gekeken.
Wel heb ik minder last van problemen over meldingen van uitlaatgassen (anomalie antipollution) als ik ron98 tank.
Nog even voor alle duidelijkheid. Die van mij heeft niet alleen de franse taalinstelling, hij rijdt ook in het vaderland rond van de chévron :citrofiel
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Ik heb tijdens mijn vakantie in La Douce France alleen maar 98 getankt en toch had ik last van de storingen Katalysator en Uitlaatgas. De motor liep dan steevast in de noodloop. Elke keer dan even stoppen om de tijd te geven om te resetten. In Luxemburg V-power 98 getankt en ook daarop de storingen.
Bij de huisdaeler de BC laten resetten en hopen dat de ellende nu voorbij is, want dat is tijdens je vakantie niet leuk.
Ik hou goede moed!!!!!

Groet,
Ger
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
NAM
NAM
Welke benzine ?

Bericht door NAM »

Welke benzine gebruiken jullie voor de 2.0 16V motor, 95 of 98?
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
95 altijd.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik tank bijna altijd 95. Alleen in het buitenland waar wat normalere prijzen zijn wil ik de dame nog wel eens verwennen met 98. Maar ik kan me geen verschil herinneren.
Groeten, Marc
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb tussen 50 en 60 km/h een beetje last van een wat onrustige motor. Ook met cruise of begrenzer rijdt de auto dan licht schokkerig. De dealer adviseerde mij om Shell V-Power te gebruiken. Dat zou ook nog eens zuiniger rijden.
Normaal tank ik altijd normale benzine van Gulf (daar kom ik langs op weg naar m'n werk). Ik heb dus achtereenvolgens twee maanden Shell V-Power getankt, gevolgd door twee maanden Shell FuelSave Euro 95 en toen nog maar weer eens V-Power. Afgezien van de weersinvloeden (hoe warmer, hoe gunstiger het verbruik, dat scheelt gemiddeld nu wel 1 l/100 km vergeleken met afgelopen winter) heb ik geen enkel, maar dan ook absoluut geen enkel verschil kunnen ontdekken, niet in verbruik maar ook niet in rijgedrag. Het enige significante verschil was de prijs die ik moest betalen, bij Shell standaard 1 ct/l meer en voor V-Power nog eens 5 ct/l extra en daarmee reed ik dus echt geen km verder of rustiger.

Ik tank nu alweer ruim een maand m'n gewone normale benzine van Gulf en heb zelfs op een dag een verbruik van 7,0 l/100 km kunnen realiseren naar m'n werk heen en terug (volgens het boekje is 8,4 l/100 km gemiddeld normaal). Nu weet ik ook wel dat de verbruiksmeter van de auto absoluut niet heel nauwkeurig is maar onder vergelijkbare omstandigheden (lees route en verkeersdrukte, hier zijn geen files) zullen de waarnemingen onderling toch wel niet al te veel afwijken.

Kortom: gewoon normale benzine tanken bij de goedkoopste (A-merk) pomp in de buurt (of witte pompen net zo goed zijn weet ik niet, daar kom ik gewoon niet langs).
L8r, Henk
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Tja, zo zie je maar weer hoe de ervaringen kunnen verschillen. Ik ben op 95 V power overgestapt, en na een 3 tal tankbeurten bemerkte ik, dat de wagen beter oppakte bij lage toeren, een rustiger stationair kreeg, en zuiniger begon te lopen. Dat laatste meet ik dan aan de hand van tanken-dagteller op nul-tanken en dan de afgelegde km's delen door het aantal getankte liters. Die boordcomputer weet ik nl. niet hoe betrouwbaar die is. De meerkosten haal ik er in ieder geval uit; temeer omdat op een gegeven moment de Shell erachter komt dat je telkens V power tankt en je dan automatisch lid wordt van de zgn. V power club. Ik dacht, wat moet ik met die flauwekul, maar je krijgt dan bij elke tankbeurt ook nog eens dubbele airmiles. En zo komt Jan Splinter door de winter; ook deze zomer.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Volgens mij is Shell V-Power eigenlijk gewoon "super", dus RON 98 en Shell FuelSave Euro 95 eigenljk normaal, dus RON 95 zoals de naam al aangeeft.
L8r, Henk
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Shell V-power heeft afiak als officiele rating RON95. Zelf zeggen ze dat het 97 RON is, maar in nederland mag als officiele rating afiak alleen RON95 of RON98 afgegeven worden, en zodoende mag het dus niet de RON98 rating dragen (omdat het dat niet haalt). Maar ik kan het officiele productblad van v-power zo ff niet vinden.
Overigens is Vpower in nederland weer anders dan in dld en weer anders dan in de UK en weer anders dan in denemarken enz enz enz. Erg onduidelijk eigenlijk

Alle andere speciale benzines (bp ultimate, excellium etc etc) hebben gewoon de RON95 rating voor wat ik op de productbladen heb gezien.
Wil je èchte RON98, dan moet je in Nederland behoorlijk goed zoeken aangezien de doorsnee merkpomp dit dus niet meer in het gamma heeft (enkele stations daargelaten). Die hebben het allemaal ingeruild voor hun eigen merkbenzines die dus alleen gegarandeerd RON95 zijn, ook op het productblad.

Ik tank zelf (ouderwetse) superplus overigens regelmatig bij de TinQ (niet voor m'n C5 uiteraard ;) ); die heeft het heel simpel en gewoon als vroeger: normale diesel, normale euro95 en normale superplus98.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik ben benieuwd wat het percentage bio-ethanol voor invloed heeft op de moderne bijzonder gevoelige motoren?
Deze zijn min of meer door de st%& gedrukt door de EU.
Lab medewerkers van bv. Shell zullen best meer weten maar daar kom ik al een aantal jaren niet meer dus van vragen komt het ook niet meer.
Plaats reactie