Verlagen van de wokkelvering?
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Die lijkt wel verkeerd te staan, geen idee wat er mis is, opgekrikt en iets tussengeklust? In principe hoort de lijn door de chroomstrips exact door de as van het wiel te vallen, te zien aan het Citroën logo. zo hoort het: http://www.autozine.nl/slideshow/slides ... 0723#fotosNB dit is 100% zeker een versie met wokkels. Hoe het hart staat tov de chroomlijsten is hier nog beter te zien (Hydractive3+ versie, normale rijstand) 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 jan 2010 14:46 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Als ik een latje leg over de linker chroomlijst op westbiker's tweede plaatje loopt dat praktisch over het hart van het wiel. Dat komt dus overeen met wat jij schrijft, dit zou zó goed zijn.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jan 2010 15:34 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
vergelijk eens met mijne... zomerbanden  winterbanden
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
11 jan 2010 15:58 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
hier heeft iemand zijn c5 lager gelegd zie foto 1e bericht.. http://www.c5forum.de/viewtopic.php?t=6309
|
11 jan 2010 16:30 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
JW-NHS schreef: Als ik een latje leg over de linker chroomlijst op westbiker's tweede plaatje loopt dat praktisch over het hart van het wiel. Dat komt dus overeen met wat jij schrijft, dit zou zó goed zijn.
niet als je een lijn trekt van de voorste chroomstrip naar de achterste, dan zie je een flink verschil. Dat het oplijnt met de middelste lijst is optisch bedrog, zie ook Romans plaatjes vanuit een hoek of die verwrongen duitse foto.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
11 jan 2010 17:37 |
|
 |
westbiker
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Hallo Roman, thanks voor de foto's. Heel mooie auto heb je wellicht ook een foto waarop je het voorwiel goed ziet? mvg
|
11 jan 2010 23:46 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
westbiker schreef: Hallo Roman, thanks voor de foto's. Heel mooie auto heb je wellicht ook een foto waarop je het voorwiel goed ziet? mvg thnks ik zal een foto maken 
|
12 jan 2010 08:06 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
deze foto beter????  de korte streep is ong 8.5 cm en de grote streep vanaf de grond tot onderkant spatbord rand is 74 cm heb dit gemeten in mijn garage... 
|
12 jan 2010 22:51 |
|
 |
westbiker
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
thanks! ik ga bij mij ook even opmeten z.s.m., laat het weten Grappig ik heb dezelfde combinatie C5 / C1 voor de deur
|
13 jan 2010 14:07 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
westbiker schreef: thanks! ik ga bij mij ook even opmeten z.s.m., laat het weten Grappig ik heb dezelfde combinatie C5 / C1 voor de deur en heb je nog gemeten????? 
|
19 jan 2010 22:05 |
|
 |
Chris C5
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Hallo heren, Hier iemand met ervaring met een verlaagde Tourer en wel 4 cm., voor en achter. Mijn auto ziet er (leeg) geweldig uit, dit in combinatie met mooi breed rubber (255/35R20 Vredestein Ultrac Sessanta). Wel zijn de H&R veren in combinatie met de standaard dempers niet optimaal voor de wegligging. De auto slaat nogal hard door zijn veren (drempels of flinke glooing in de snelweg). Ga proberen of ik een foto te plaatsen. Maar blijkbaar mag ik dat niet, zie dus mijn avatar. Ter info, auto stond voor en achter 74 cm. en nu inderdaad 70 cm van de grond op de manier gemeten zoals jullie aangeven. Groet Chris
|
03 jul 2010 11:04 |
|
 |
kansberg
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37 Berichten: 819 Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Persoonlijk ben ik niet zo van de verlagere, om met Klukluk te spreken, maar eerlijk is eerlijk, jouw Tourer staat mooi op z'n wieltjes, de Phase III kan het hebben, de Phases I en II ogen er te 'beminnelijk'  voor, die hoor je 'op stand' te rijden. Lees het niet als een stekelige opmerking, 'k zou graag met je ruilen, maar het ontwerp van de Phase III leent zich beter voor enige verlaging van de vering.
_________________ Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)
Onze Citroën historie: 2 CV 6 (moi) 2 CV 4 (moi) 2 CV 6 (moi) BX Berline 1600 TZI Automaat (moi) XM Berline 2.0 LPG (moi) XM Berline 2.1 Diesel (moi) Xantia Break 1900 TD (moi) Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme) C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)
Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
|
03 jul 2010 12:35 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Chris C5 schreef: Hallo heren, Hier iemand met ervaring met een verlaagde Tourer en wel 4 cm., voor en achter. Mijn auto ziet er (leeg) geweldig uit, dit in combinatie met mooi breed rubber (255/35R20 Vredestein Ultrac Sessanta). Wel zijn de H&R veren in combinatie met de standaard dempers niet optimaal voor de wegligging. De auto slaat nogal hard door zijn veren (drempels of flinke glooing in de snelweg).Ga proberen of ik een foto te plaatsen. Maar blijkbaar mag ik dat niet, zie dus mijn avatar. Ter info, auto stond voor en achter 74 cm. en nu inderdaad 70 cm van de grond op de manier gemeten zoals jullie aangeven. Groet ChrisWat voor veren zijn dat, zijn die korter én progressiever? Als je auto doorslaat is dat meer te wijten aan de veren dan aan de dempers. Dat gezegd zijnde, als je de veren aanpast moet je ook andere dempers nemen. Die zijn op elkaar afgestemd, zó wordt het nooit wat met de vering/demping. En wat is er mis met de wegligging? Doorslaan van de auto op hobbels is een andere verhaal, maar spoort 'ie slecht (zou kunnen, zeker op langsnaden zal 'ie wel weglopen), en is 'ie niet precies meer in de besturing? Tot slot: waarom heb je een C5 gekocht? Die koop je toch zeker ook om z'n veringscomfort, daar is nu niks meer van over Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 jul 2010 14:27 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33540 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
De C5 PH3 koop je tegenwoordig ook omdat het gewoon een vreselijk mooie auto is 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
04 jul 2010 09:20 |
|
 |
Chris C5
|
 Re: Verlagen van de wokkelvering?
Hallo JW,
Ik heb de auto inderdaad gekozen omdat ik hem gewoon mooi vond en de beste aanbieding als je een complete gezinsauto zoekt met flink wat laatruimte. Bovendien is comfort voor mij geen top prioriteit, goede wegligging en een mooie auto vind ik belangrijker.
Het probleem met de veren is dat ze wel korter zijn maar niet hard of progressief genoeg. Er was begin 2009 geen andere optie beschikbaar dus hebben we het op deze manier geprobeerd. Op de vlakke wegen in Nederland zorgt het voor een prachtige wegligging, auto spoort goed en je kan er geweldig snel een klaverblad mee ronden. De ESP blijft ook heel lang werkeloos toekijken en de auto helt niet te veel over. Echter bij flinke dwarsrichels slaat de auto door, deels door de dempers natuurlijk daar heb je gelijk in. Verlagen is vooral toegepast vanwege de eerder vermelde ruimte boven de banden, zeker boven de brede banden vond ik dat niet fraai. Is er goed van opgeknapt.
Groet Chris
|
04 jul 2010 13:49 |
|
 |
|