Auteur |
Bericht |
C5Paul
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 dec 2009 12:11 Berichten: 37 Woonplaats: Doetinchem
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ben benieuwd! Ik heb ook toch ook maar een nieuwe besteld. Na het vervangen van de mosfet blijft de aanjager toch nog vaak uitvallen. Valt niet mee met dit weer zonder aanjager  . Ik heb 'm in duitsland besteld. 85 euro incl. verzendkosten
|
03 feb 2010 22:06 |
|
 |
CitroHar
|
 Re: aanjager / kachelmodule
ik heb toch maar ff na laten meten, wat blijkt, tussen het controlepaneel en de aanjager blijkt een soort computertje of zo te zitten. deze was defect. vervangen en yesssss, mijn aanjager doet t weer als een zonnetje.
|
04 feb 2010 21:34 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Dus gewoon het kachelmodule, prijs van de garage? is....
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
05 feb 2010 01:34 |
|
 |
CitroHar
|
 Re: aanjager / kachelmodule
nee hoor, niet de kachelmodule, die heb ik eerst gehaald en vervangen maar toen was het euvel nog niet verholpen. bij de garage gaven ze ook aan dat het 9 van de 10 keer de kachelmodule was maar tja, ik heb altijd nou net die tiende van de tien keer 
|
05 feb 2010 16:33 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Welke onderdeel is dat dan?? Waar zit het? en wat is de prijs dan daarvan?? Toch belangrijk om te weten hier op het forum!!! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 feb 2010 00:23 |
|
 |
nicknick
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Ben ook aan de beurt, bij mij is de kachelmodule waarschijnlijk ook stuk. Wou vanavond even gouw de auto sneeuwvrij maken en de hoes er overheen doen. Kacheltje aangezet, en na een paar minuten Ploep! uit. Meteen het forum geraadpleegd natuurlijk en de kachelmodule verwijderd, de kleine stekker ging er met moeite uit en was duidelijk warm geworden, de soldeerverbinding was ook erg slecht op dat punt. Netjes opgesoldeerd en weer teruggeplaatst, helaas zonder effect. Wat is het beste wat ik kan doen? Nieuwe lijkt me de prijzig, tis al een dure auto aan het worden. Kan ik nog iets proberen om hem zelf te repareren, tweedehandsje of toch maar nieuw?
Gr, Nick.
|
14 feb 2010 20:54 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13969 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
een vraag van mij als de module doorslaat ,staat de ventilator dan op volle snelheid
|
14 feb 2010 21:02 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Bij de een wel maar kan ook ophouden te blazen.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
14 feb 2010 22:27 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13969 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
omdat ik denk dat er te veel stroom doorgaat
|
14 feb 2010 22:30 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Dat denk ik dus ook, zeker wanneer je accu spanning minder wordt, door b.v de kou, het vermogen gaat immers wel door de module heen, en wanneer de spanning te laag is, dan wordt de stroom hoger, gevolg dat ie dus door brand.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
15 feb 2010 00:21 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Zelfde probleem hier, ventilatie icoon op scherm helemaal op 'wit'. Geen ventilatie meer. Heb module verwijderd. Dank voor de eerder geposte informatie. Bekleding en plastics konden zonder schroeven gewoon aan de kant. Module zelf zat met twee schroeven vast, dopsleutel 6. Heb foto's geplaatst maar ze staan in omgekeerde volgorde. Hoe dan ook, idee is duidelijk. Ik moet mosfet nog vervangen, daarna hopelijk weer snel ventilatie.
Succes iedereen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
08 apr 2010 21:14 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Update: transistor kachelmodule vervangen, was Fairchild HUF75344G3, nu IRF2804PBF transistor, gekocht bij Display electronics voor 2,90 euro plus nog BTW. Nieuwe is iets kleiner maar even dik en daardoor past originele klemmetje nog. Functioneert tot dusver prima.
Dank allen voor de zeer goede tips!
groeten Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
18 apr 2010 22:13 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
En jij bedankt voor de super foto's  Het is een Mosfet, geen transistor  Heb je warmtegeleidende pasta gebruikt om de een goede thermische verbinding met de koelvin te maken?
|
18 apr 2010 23:03 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
Mosfet is wel degelijk ook een transistor, maar goed, laten we het beestje bij de beste naam noemen: mosfet.
Heatsink pasta gebruikt, jazeker. Tip: bij het solderen sok om de grote koelvin anders lekt al je warmte van de soldeerbout via de koelvin weg en krijg de de oude er nooit af en de nieuwe er niet netjes op.
Bij mij was aan de buitenkant van de originele mosfet overigens niets vreemds te zien dat op defect zou duiden. Ik heb de module eerst getest zonder deze in schacht terug te schuiven en ben onder de indruk van de temperatuur van de koelvin binnen paar minuten. Kokend heet als er geen lucht actief overheen geblazen wordt.
Succes allemaal, dank voor de tips tot dusver, Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
19 apr 2010 20:45 |
|
 |
onsco
C5club Rookie
Geregistreerd: 11 jun 2008 23:01 Berichten: 31 Woonplaats: well
Auto: break
Opties: Cruise control, Parc distance control,RVS Tellerringen & dorpellijsten, xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09528
Productienummer: 0580
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200000
Kleur: noir onyx
Naar boven
|
 Re: aanjager / kachelmodule
ja hoor ik heb er ook last van gehad even een nieuwe moduul 657165W gehaald en met dopsleuteltje 6 was het zelfs binnen 10 min gerepareerd
bedankt voor de uitleg allemaal
|
27 apr 2010 16:18 |
|
 |
|