en als het goed is, heb je ook een continue plus in je sleurhut stekker zitten. hier sluit je dan een DC/DC converter(lm 7812) op aan met een stroom van max 1A(ook hier een diode er tussen).
vind je 1A te weinig dan kan je ook nog een LM 317 pakken die is 3A
oei oei, dat is knoeiwerk (excusez le mot) en helemaal niet mogelijk. Een 7812 is een spanningsregelaar en geen DC/DC converter. Om een uitgangsspanning van 12 V te kunnen leveren heeft zo'n regelaar minstens 14.5 V aan de ingang nodig !
Daar komt nog bij dat je een 12 V accu niet laadt met 12V maar met 14.4 V tot 15.0 V, ergo, met een 7812 krijg je er geen elektron in gepompt. Komt nog ook bij dat je met 1 Amp in het gekste geval 55 uur bezig zou zijn... zelfde verhaal natuurlijk met een LM317. Met 1A of 3A kom je in de autotechniek sowieso niet erg ver ....
Overigens is het oorspronkelijke idee met een DC-AC converter en dan weer een AC-DC converter qua rendement niet geweldig, maar wel noodzakelijk om met enige snelheid de 2de accu vol te krijgen. Je hebt nu eenmaal 14.4 tot 15.0 Volt nodig om de 2de accu goed vol te krijgen. Elke truc met diode tussen boordnet en 2de accu kost je spanning, al snel 0.7 V - je krijgt de accu dan nooit goed vol !
(bedenk wel dat de laptopconverter die je wilt gebruiken max 300 W aan de uitgang kan leveren. met een rendement van zeg 85%, even met de natte vanger, wel 30A uit je boordnet zal trekken bij een volle belasting)
Of de CTEK250D gebruiken, dat is natuurlijk een pracht oplossing. Met een diode gaan zitten knoeien zou ik maar niet doen, dat hebben de ingenieurs die de CTEK hebben ontworpen heus wel meegenomen in hun ontwerp !