Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 36  Volgende
 Citroen bijzonder door de vering? 

Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! 77%  77%  [ 208 ]
mee eens: het zit 'm niet in de vering! 23%  23%  [ 61 ]
Totaal aantal stemmen : 269

 Citroen bijzonder door de vering? 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
ben eens van Luik over de E313 naar huis gekomen tegen +- 230 km/u! ( wel laat op de avond!)
En die staat nu niet echt bekend om zijn goede asvalt he ;)... Heb toen niks ondervonden van loskomen ofzo .


02 maart 2010 19:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
filip schreef:
ben eens van Luik over de E313 naar huis gekomen tegen +- 230 km/u! ( wel laat op de avond!)
En die staat nu niet echt bekend om zijn goede asvalt he ;)... Heb toen niks ondervonden van loskomen ofzo .



met jouw C5 2.0hdi??


02 maart 2010 21:45
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05
Berichten: 460
Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Zijn TT vermoed ik :smt190

Om met een C5 tegen 230km/h terug te komen zal je de 2.7 of 3.0HDI nodig hebben denk ik :D


02 maart 2010 21:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
:oops: tuurlijk... ;)


02 maart 2010 21:52
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
yep TT :mrgreen:


02 maart 2010 22:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
mogelijk eentje van na de recall, maar ze hebben dus eerst gevaarlijk spul gebouwd:

http://www.automallusa.net/2000/audi/tt/recalls.html
http://www.autotester.be/reviews/AudiTT/reviewNL.html

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


02 maart 2010 23:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 21:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
mijne was van eind '99...stond achteraan wel spoilertje op ;)


02 maart 2010 23:51
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2009 12:54
Berichten: 80
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 2.0i 16V Ligne Prestige
Opties: PDC, CD-wisselaar
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8891
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Even mijn reactie op het topic: ik denk wel dat een grote citroen bijzonder is door het toepassen van hydropneumatische vering. Ook al is deze uitvinding alweer van 1955 en sindsdien geevolueerd, toch blijft het een bepaalde superioriteit met zich mee brengen in mijn ogen in weggedrag en comfort.
Desalniettemin vrees ik voor het voortbestaan van deze technologie, aangezien ik niets verneem van HA op de nieuwe DS5, en het is immers ook al leverbaar op de duurste uitvoeringen C5. De C6 is geen lang leven meer beschoren vrees ik, en daarmee is de volgende stap het uitfaseren van HP wel heel dichtbij gekomen.... :cry: . De kosten om een onderstel aan te passen aan de mogelijkheid om HA te monteren zijn denk ik te hoog, en de 'normale' onderstellen doen het steeds beter qua weggedrag.

Ik lees nog niets over een eventuele doorontwikkeling naar bijvoorbeeld HA4 ofzo, dat leverbaar zou worden op toekomstige modellen?

Wellicht voorzag HP en later HA in een behoefte, waarvan de oorzaak (in de basis het moeilijk kunnen combineren van goed weggedrag en comfortabele vering) langzaam wordt verdrongen door betere technieken?

Ik hoop het niet, want het gevoel van HP vering blijft toch iets dat je niet met een andere auto kunt evenaren...

_________________
Alleen een Citroën rijdt als een Citroën


31 jul 2011 19:23
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
't is wel een Niche voor Citroen.... Zeg dat je Citroen rijd en je krijgt de reactie "Met die vering ?"

Het zal misschien op minder modellen verkrijgbaar worden, maar helemaal verdwijnen geloof ik niet in... Hoop het ook niet, want an sich rij ik in alles, als het maar Hydropneumatisch geveerd is :)

Anders koop ik net zo lief een goedkoop hok op wielen, dan is mijn autohobby wel voorbij... :?

_________________
Johan


01 aug 2011 00:11
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29
Berichten: 822
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 140149
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Ja, natuurlijk wel HP. Inmiddels is de uitvoering ervan wel steeds ingewikkelder, lees duurder geworden. Waar zijn de tijden dat je genoeg had aan vier bollen + een voorraadbol. Ik vond mijn GS'en daarmee uitstekend veren. De BX'en waren al wat stugger maar ook nog prima. Mijn XM was het toppunt van comfort (had 7 bollen). Mijn eerste C5 een stugge HP-er. Was een vroege Phase I, waarvoor, naar ik later hoorde, als je maar voldoende klachten had een modificatie voor beschikbaar was. Mijn huidige C5 Phase I, uit 2004, veert weer prima comfortabel.

Dus waarom maken ze niet voor de goedkopere modellen, C3, C4, etc een eenvoudiger HP-systeem zoals GS en BX het hadden. De veerkarakteristiek daarvan steekt m.i. nog steeds ver uit boven het gemiddelde wokkelsysteem (vooral die Duitse stuiterbakken die zo door autojournalisten geroemd worden) en heeft ook nog eens de voordelen van de constante wagenhoogte. Je mist dan wel de variabele veerkarakteristiek en variabele demping maar of dat in die klasse zo erg is weet ik niet. Dan kan ik misschien ook weer eens een beetje kleiner gaan rijden nu de achterbank vaker leeg is.

Om nu toch nog even op autojournalisten te kankeren, zij schrijven alle comfort weg en hebben het dan over een echte rijdersauto. In hun ogen is de C5 geen rijdersauto. Over onzin gesproken. Autojournalisten zijn ook de aanjagers van in kleur gespoten bumpers en stootlijsten waardoor die hun functie ook niet meer waar kunnen maken zonder dat je met krassen rond rijdt.
Zo dat moest ik ook nog weer even kwijt. :smt078

Met vriendelijke groet,
Cieterman

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


01 aug 2011 00:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Het systeem is wel degelijk simpeler en goedkoper gemaakt, met daarnaast als doel verbeterde betrouwbaarheid (200dkm). Zo is de pomp elektrisch, de sensoren en kleppen elektronisch, de kleppen zijn geïntegreerd in de BHI in plaats van losse componenten (geen hoogteregelaars meer dus). Van GS tot Xantia hebben ze nog allemaal full-HP remmen en vanaf de BX stuurbekrachtiging.

Je ziet op de C5 ook geen verschil in onderhoud tussen H3 en HA3+, omdat de extra componenten (stijfheidsregelaars+middenbollen) redelijk robust zijn. Dus die extra bollen leveren veel extra rijplezier, maar nauwelijks extra last. Geen wonder dus dat de C5-3 alleen nog maar H3+ heeft.

De componenten komen ook niet meer uit een (dure) eigen fabriek van Citroën maar van een toeleverancier. Ik denk dat in de praktijk de eigen fabriek zo slecht nog niet was, voorheen althans had je minder last van lekkende cilinders, maar qua onderhoud is de rest er absoluut op vooruit gegaan.

Desalniettemin blijft de meerprijs van HP niet te verhapstukken op kleinere middenklassers. Technisch hebben ze met BX-405/Xant-406/C5-407 al keer op keer aangetoond dat je een platform kunt maken voor zowel conventionele als HP. De huidge C5-3 doet dat zelfs binnen één modelrij.

Ook wel grappig dat de een (bart) dus een uitbreiding en de ander juist een simplificatie, je snapt dat dit niet goed samen gaat. De enige logische simplificatie is de besturing er ook totaal los van te koppelen.

Voor de laatste evolutie van HP moeten we overigens naar McLaren kijken. Zoals al eerder aangestipt, de nieuwe MP4-12C heeft wat hydractive componenten tbv rolbeheersing. Hij veert niet echt op HP en heeft geen echte active anti-rol, maar gebruikt een systeem waar Citroën ook patenten op heeft en wat eerder gebruikt is op de Xsara WRC, totdat FIA het verbood.

MP4-12C:
viewtopic.php?p=303763#p303763
Xsara WRC:
http://www.highbeam.com/doc/1G1-131637305.html

Hier het Citroën patent:

Afbeelding

Het "probleem" met dergelijk verbeteringen van HP/HA, net zoals eerder met SCCAR (Xantia Activa), is dat de nadruk te veel op sportief rijden gaat liggen. Je moet het zien als een systeem om de wegligging van sportauto's (MP4-12C) te verbeteren door ze meer "comfort" te bieden met de bollen ingschakeld (dwz flexibelere wielgeleiding zodat ze de weg beter kunnen volgen) en heel strakke rolstabilisatie met de bollen uitgeschakeld. Daarnaast wordt een dergelijk systeem gebruikt op echte 4x4s om de wielarticulatie in het terrein te verbeteren (totaal geen rolstabilisatie, nul rolstijfheid).

Het nut op een grote Citroën is dan beperkt. Een DS4R met zo'n Kinetic systeem is echter wel een vermarktbare optie.

Hydractive3+AMVAR zoals op de C6 echter biedt dan veel meer voor ons, in de eerste plaats qua comfort, maar ook net genoeg extra beheersing van wiel en carrosseriebewegingen om redelijk sportief rijden mogelijk te maken, als je dat als chauffeur wilt (Skyhook of Roadhook modus).

Ik quote even mijzelf van planete-citroen (discussie over "HA4", vergeef me mijn houterige Frans):

Citaat:
Je pense que pour les voitures non-sportives (ou peu sportives) le système Hydractive3+AMVAR offre déja un comportement (tenue de route ET confort) sans pareil, par rapport à des systèmes conventionels. Citroën a vu que les systèmes quasi-actives (SC-CAR, Kinetic) offrent des advantages seulement utiles pour des voitures de competition, ou ultra sportives, pas pour les voitures de route.


Tenneco is overigens ook bezig met volledig actieve vering (actuator per wiel) maar net als bij eerdere implementaties van MB (ABC-systeem, S/SL,CL-klasse) of Toyota (Soarer/Lexus SC) zie ik daar niet veel in omdat ze simpelweg te veel vermogen opslokken (2 à 4kW continu)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 aug 2011 10:53
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29
Berichten: 822
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 140149
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
EvilTwin schreef:
Het systeem is wel degelijk simpeler en goedkoper gemaakt, met daarnaast als doel verbeterde betrouwbaarheid (200dkm). Zo is de pomp elektrisch, de sensoren en kleppen elektronisch, de kleppen zijn geïntegreerd in de BHI in plaats van losse componenten (geen hoogteregelaars meer dus). Van GS tot Xantia hebben ze nog allemaal full-HP remmen en vanaf de BX stuurbekrachtiging.


Bedankt voor je begrijpelijke en corrigerende uitleg. :smt038
Zelf erger ik me nog wel eens aan de stelligheid waarmee ondeskundige beweringen worden gedaan en nu bezondig ik me er zelf aan. :smt017

Wel vraag ik mij af wat nu eigenlijk de meerkosten van fabricage van HP/HA zijn. Misschien iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen? :?:

In ieder geval heb ik het er tot nu toe steeds voor over gehad. Bij een volgende auto moeten we maar weer zien. Mijn proefrit ervaringen met de Phase III waren in ieder geval zodanig dat ik weer voor de hydrauliek zou gaan ook al is een wokkelaar ook best comfortabel. :citrofiel

Met vriendelijke groet,
Cieterman

_________________

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
Afbeelding


01 aug 2011 13:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Je kunt de meerkosten wel een beetje aflezen aan de meerprijs, of zoals bij de C5-3 het verschil tussen de opties op de uitvoering Dynamique en Confort, toen die nog naast elkaar leverbaar waren. Reken op zo'n 1000 à 1500eur, waarvan zeker de helft als pure kosten voor de fabrikant. Die kosten zijn in elk geval voldoende hoog om het een quasi-onmogelijke optie te maken op auto's met een lagere netto prijs dan de goedkoopste C5-3 (=momenteel dus 18kEUR). Ter vergelijking: de C4 loopt netto van 13kEUr tot 20kEUR.

Schaaleffecten spelen ook mee, toen Citroën nog 2,5miljoen GS-sen (14jr) maakte, 2,5miljoen BX-en (12jr) of 2miljoen Xantias (8jr), (plus DS,CX,Xm) kon men het nog overwegen voor kleinere modellen (zoals de AX) maar uiteindelijk bleek dat ca 1984 al niet haalbaar. Dat is nu nog problematischer, de C5Ph.I/II heeft dacht ik net de 1miljoen (8jr) niet gehaald en zoals gezegd er is niet meer de noodzaak om een eigen HP-componentenfabriek aan het werk te houden.

Andere vergelijkingen zijn er ook, MB vond HP te duur voor de A-klasse en noch MB, noch Audi leveren optionele adaptieve veersystemen (luchtvering) op modellen als de C-klasse of A4. Terwijl het een dure optie is (>4kEur) op toch al dure en exclusive modellen, niet leverbaar bijv op de 4cil versies van de E-klasse of A6. :idea:

NB de A6 deelt een platform met de A4 en ook de C-klasse en E-klasse zijn voldoende verwant om compatibel te zijn. Het is dus een keuze op kostenbasis en vermarktbaarheid. De technische en functionele superioriteit van dergelijk adaptieve systemen staat ook voor hen buiten kijf. Ironisch genoeg is de betrouwbaarheid van mn. MB's airmatic van zo'n belabberd niveau dat het (icm de torenhoge MB prijzen voor onderdelen en uren) er toe leidt dat men het op MB vaak niet repareert, maar ombouwt naar conventionele wokkelvering, zoals men eerder deed met MB's variant op HP!

Hydractive vs. Airmatic:
HA-bol=60eur
vs. AM-luchtbalg=300eur :shock:
HA-plunjer=300eur
vs. AM-veerpoot=2500eur :(

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 aug 2011 14:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Destijds werd de Comfort en de Dynamique uitvoering voor dezelfde prijs geleverd.

Er waren wél enige verschillen in uitvoering, maar die kon je niet goed kwantificeren op prijs.
De Dynamique had standaard 17" LM, dat had de Comfort niet. Maar die had weer Veloursbekleding, een zelfdimmende binnenspiegel en PDC voor en achter.

Oftewel, uit de verkoopprijs kun je niet (goed) afleiden wat het verschil in kostprijs is tussen de wokkel en de HA3+ uitvoering.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


01 aug 2011 14:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Citroen bijzonder door de vering?
Dat kon juist heel goed omdat je de meerprijs van die velgen e.d. redelijk kon inschatten, op basis van de rest van de prijslijst :smt023

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 aug 2011 14:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 527 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 36  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.