Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens mij is de 'dieselsound' van de HPi normaal , tenminste de HPi's die ik heb horen lopen dacht ik in 1'ste instantie dat het een ( beschaafde ) diesel betrof , ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er was mij niet bekend dat er ook een 406HPI is geweest. Weet je dat heel zeker?
Ik dacht dat alleen citroen hem heeft gevoerd in de C5.

Enfin een miskoop is het alleen als je hem nieuw gekocht hebt. Want in de 2e hands waarde zitten de HPI issues wel verdisconteerd.

En de 2.016V (138PK versie) vond ik nou ook niet zo lekker klinken op hoge toeren. dat doet de HPI weer beter.

Ik heb dus ooit bewust voor een HPI gekozen (en inderdaad ook pomp en EGR meegemaakt), mede omdat het een laag prijsje had. En wel altijd een exclusive. Dan neem je dat stationair en laagtoerige geluid gewoon voor lief (en vergeef je ook het soms wat vreemd reageren op het gaspedaal wat ie ook wel eens vertoont)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 nov 2007 15:57
Auto: C5 2.0 HPI
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190000
Kleur: Zilvergrijs
Locatie: Den Haag
Ik ben zelf ook in het bezit van een C5 HPI en dacht tot voor kort ook dat het duidelijke vrij luide dieselgeluid normaal was. Hij leek zeker net zo luid te zijn als mijn vorige auot een rover 620 diesel. Dit dieselgeluid bleek achteraf niet gewoon te zijn.

Mijn C5 is ter reparatie (voor een ander probleem) geweest bij Johan Oldenhage. Ongeveer het eerste wat hij zei toen ik de auto naar binnen reed was dat hij niet normaal klinkt. Na een onderzoekje bleek de nokkenas verstelling niet goed te zijn. Na vervanging is de auto veel stiller geworden en is de dieselklank verdwenen.
mhpvanhout
mhpvanhout
Re: Foutmelding C5 2.0 16v exclusive HPi

Bericht door mhpvanhout »

Ook wij hebben sinds kort een C5 met HPi motor hebben de eerste weken ook al de beruchte storingen gehad. We zijn nu nog in onderhandeling met de handelaar over de mogelijke oorzaken en kosten!!
Ik heb nu gemengde gevoelens over de auto. Ik ben blij met de reacties op dit forum, maar zie in dat we er nog niet zomaar van af zullen zijn. :roll:

Laten we er maar het beste van hopen.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Hoi,

Even een vraag van wanneer tot wanneer is de HPI(motor) gebouwd?

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 20:20
Auto: C5 Break
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo Pieter,
Ik heb ook zo'n probleem met de brandstof toevoer van mijn HPI. Nu ik jouw bericht zo lees denk ik dat mijn garage het daar ook moet zoeken. Mijn auto staat daar al 5 weken ivm een brandstofdruksensor die niet voorradig is en waarvan men dacht dat dat het was. Heb een 2dehands sensor op de kop weten te tikken bij een demontage bedrijf Vos in Boven-Leeuwen maar het probleem is nog niet opgelost, alhoewel ie nu wel weer een km loopt, dan weer stopt, en ook (moeilijk) start.
Nu gaan ze verder zoeken, maar is er weer een monteur ziek die verstand heeft van de computer, moet ik daar weer op wachten!! Het vermoeden zit in de HD pomp of de electronica. Ze gaan dus verder met meten als de monteur weer terug is van ziekteverlof. Ben benieuwd... en inmiddels ook naar de rekening!!
Mvg
Plaats reactie