HA3 is volledig anders dan HP, daarin ligt de innovatie (electronische hoogteregeleaars, electropomp, schotels ipv bollen) dat levert wat features op (autom hoogteregeling) en betrouwbaarheid. Bovendien werkt de HA pomp alleen voor de vering (stuurbekrachtiging heeft een eigen pomp, remsysteem is helemaal separaat)Ploffie schreef:Als ik je relaas zo lees, dan zie ik niet zo veel innovatie tov de HA2 uit de Xm eigenlijk.
Groot verschil is ook dat HA3 grotendeels van toeleveranciers komt. (bollen plunjers) Waar Citroën voorheen HP en remmen in eigen beheer deed.
Het separate remsysteem heeft als voordeel de beschikbaarheid van ESP en EBD. Maar op HP remmen had je geen BAS nodig.
HA3+ heeft dus in de basis dus al die innovaties en voordelen tov HA2. Daarbovenop heeft het meer en betere gegevens van de toestand van de auto (hoogtesensoren, ESP) en waarschijnlijk, net als HA2 tov HA1, een groter parameterkenveld dmv een groter computergeheugen.
dat was HA1 dusDaar was de sportknop dan ook zeg maar een aan/uit knop ... wel vering/geen vering
