C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 nov 2007 19:37
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla
Locatie: Epe
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
voor de C1 altijd 98 en voor de C5 diesel van Esso, of Q8
Beste Ronama,

Ik zie dat je met de C1 altijd RON 98 tankt, doe je dit met een bepaald doel voor ogen of zijn je ervaringen beter met 98 dan 95? Wij gooien altijd Tango RON 95 in de 107 en het kleine leeuwtje spint daar tevreden op.

Groeten,

Albert.
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Onze C1 krijgt ook alleen 95 :smt017

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
kansberg schreef:Beste Ronama,

Ik zie dat je met de C1 altijd RON 98 tankt, doe je dit met een bepaald doel voor ogen of zijn je ervaringen beter met 98 dan 95? Wij gooien altijd Tango RON 95 in de 107 en het kleine leeuwtje spint daar tevreden op.

Groeten,

Albert.
mijn dealer adviseerde het aan mijn vrouw toen zij de c1 kreeg..
en sinds het begin tanken wij dus 98
of het beter of slechter is dan 95 hebben wij nooit getest... :oops: :oops:
hij rijdt goed dus waarom veranderen denk je dan.. :smt017 ;) ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Rijdt ook goed op 95 hoor ;)
Wat is je verbruik? is dat beter met 98?

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
dat ik het niet weet, ik rij niet veel met de c1
en wij houden dat niet bij.. :oops: :oops: :oops:

;)
Sanamo
Sanamo
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door Sanamo »

LPG .... Lekker goedkoop !!

:smt038
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2006 22:18
Auto: 1.8 Ligne Business
Opties: Genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 92000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Gorinchem
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
In de V6 niks anders dan V-power,excellium,ultimate etc.
In de C1 van mijn vrouw altijd 95,vroeger liepen die jappen
ook al op een lager octaangehalte als de europeanen.
Rowi
Rowi
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door Rowi »

saxoxsara schreef:In de V6 niks anders dan V-power,excellium,ultimate etc.
In de C1 van mijn vrouw altijd 95,vroeger liepen die jappen
ook al op een lager octaangehalte als de europeanen.
Octaangetal...
jkc5
jkc5
Re: Welke brandstof gebruik jij?

Bericht door jkc5 »

In de C5 HDi alleen BP Diesel Ulitmate omdat dat minder dieselknock geeft, en een beter verbruik.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De V6 loopt prima op 95. Ze hoeft immers normaliter in NL toch nauwelijks te werken. Alleen bij langdurig blazen op D autobahn verwen ik haar met 98.

In NL is 98 veel duurder dan het evt verbruiksvoordeel.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2006 22:18
Auto: 1.8 Ligne Business
Opties: Genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 92000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Gorinchem
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
exroosje schreef:Ze hoeft immers normaliter in NL toch nauwelijks te werken.
Die van mij moet iedere dag werken als ie warm is. :D
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb nou voor het eerst sinds ik deze C5 heb, eens V-power getankt. Dat is dus overigens wel 95 RON, maar het schijnt beter op te pakken bij lagere toerentallen en, ook niet onbelangrijk, schoner te zijn.
Hoe het ook zij, ik merk verdomd als het niet waar is wel degelijk verschil t.o.v. de gewone 95. Ze pakt nu metterdaad lekkerder op bij lager toerentallen, en staat stationair te spinnen als een poes om weer aan het werk te gaan. Ik zal t.z.t. ook eens de echte "98-ers" proberen, die van BP of zo, maar 1 ding is zeker voor mij; ik gooi d'r voortaan deze betere soorten in, want je bent gelijk verwend. Wat in het instructieboekje van de C5 hierover staat klopt dus wel; voor meer rijcomfort geniet 98 RON de voorkeur. En de eventuele zuinigheid? Misschien na een paar tanks merkbaar, maar het zal me worst zijn; zo achterlijk veel verbruikt ze niet.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Hertogjan schreef:Ik heb nou voor het eerst sinds ik deze C5 heb, eens V-power getankt. Dat is dus overigens wel 95 RON, maar het schijnt beter op te pakken bij lagere toerentallen en, ook niet onbelangrijk, schoner te zijn.
Hoe het ook zij, ik merk verdomd als het niet waar is wel degelijk verschil t.o.v. de gewone 95. Ze pakt nu metterdaad lekkerder op bij lager toerentallen, en staat stationair te spinnen als een poes om weer aan het werk te gaan. Ik zal t.z.t. ook eens de echte "98-ers" proberen, die van BP of zo, maar 1 ding is zeker voor mij; ik gooi d'r voortaan deze betere soorten in, want je bent gelijk verwend. Wat in het instructieboekje van de C5 hierover staat klopt dus wel; voor meer rijcomfort geniet 98 RON de voorkeur. En de eventuele zuinigheid? Misschien na een paar tanks merkbaar, maar het zal me worst zijn; zo achterlijk veel verbruikt ze niet.
Ok, staat genoteerd. Jouw waarnemingen zijn zo goed als die van een ander. Nee, eigenlijk toch niet. Je hebt een brak profiel, we weten niet eens met welke motor je rijdt. Kom op, je bent een trouwe bezoeker van het forum, vul het eens in.

Gr.Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Sinds ik minder km's maak met de C5 tank ik tegenwoordig enkel nog BP Ultimate ....
Gewoon om de C5 te verwennen, motor klinkt iets rustiger, meer vermogen, geen idee, daar klaag ik sowieso niet echt over ;) wel het idee dat het allemaal wat soepeler gaat.

Gaat mij vooral om het vermeende reinigende vermogen en de additieven die gebruikt worden ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 327
Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9089CJ
Productienummer: 10343
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198500
Kleur: Noir Onyx (EXYB)
Locatie: Den Haag
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik was altijd gewend Euro95 bij Texaco te tanken, maar dat was met een Hyndai Excel.
De eerste keer dat ik met de C5 tankte heb ik dat ook maar weer gedaan.
Puur om praktische redenen, het is het eerste tankstation dat ik tegenkom op weg naar mijn werk.
En ik krijg er ANWB-korting.

De praktijk moet nog uitwijzen of de C5 met bovengenoemde benzine probleemloos blijft rijden. Zijn er eventueel redenen om op een verbeterde Euro95 over te stappen of misschien zelfs op Euro98?
Groet,

Frank
Plaats reactie