Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende
 TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: TomTom en andere 'losse' ( PDA ) navigatie ...
mrvroos schreef:
Ik heb een U-vormig beugeltje gemaakt met de Mio-houder erop (zonder de zwanehals) en dat beugeltje in de twee smalle, vertikale openingen in het rooster van de asbak gedrukt; dient die in ieder geval voor iets nuttigs.
De Mio staat dan horizontaal onder een hoek van zo'n 50­°.

Als iemand mij even meldt hoe ik hier een foto kan plaatsen, kan ik dat laten zien.

Kogelgewricht met steun van de zwanehals afhalen.
Materiaal: strip aluminium of plaatstaal 2mm dik, 20 mm breed (deze is gemaakt van een planksteuntje; heet officieel meubelhoek geloof ik). De poten van de U op de juiste lengte afzagen.Naar behoefte zwart maken met tape of lak.

Foto 1
Een parkertje tussen de gewrichtskogel en kom om de houder in de goede positie te houden.
Afbeelding

Foto 2
Een strookje schuimband o.i.d. voorkomt dat de houder tegen de middenconcole rammelt.
Afbeelding

Foto 3 en 4
Op deze plaats is de PDA direct onder handbereik en uit direct zicht van buitenaf (wel meenemen als je uit de auto gaat, natuurlijk). Hangt zo niet voor een ventilatierooster of een bedieningsknop.
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn wel twee aandachtspunten bij deze plaatsing:
- meer de gesproken aanwijzingen volgen dan op het schermpje kijken, omdat je anders teveel bent afgeleid.
- de GPS-ontvangst kan wisselend zijn.

Grt,
Martin

Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),

9,9 l/100 km

Laatst bijgewerkt door Menno op 19 sep 2008 10:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Foto's toegevoegd door Menno

19 sep 2008 10:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Ik heb nu een tweedehands HTC TyTN II met TT EN met een of andere mobile navigatiesoftware. Zat een Brodit carhouder bij. Nu heb ik een ProClip besteld. Die klem je dus over de linker ventilatieopening boven de middenconsole. Dat werkt perfect. Je schroeft de carkit op die clip en klaar is Klara. Als iemand geinteresseerd is wil ik wel een fotootje schieten.

Nu zit ik alleen met een paar vraagjes:
- De TT is geinstalleerd op de SD kaart, maar ik heb er geen CD bijgekregen omdat TT op deze foon standaard wordt meegeleverd. Ben ik nu mn TT kwijt als onverhoopt de HTC zonder stroom komt te staan?

- Hoe update ik de kaarten voor dit ding? Ik heb al zitten zoeken, maar de handleiding is erg stil over dit onderwerp.

Ik vind het wel een fijne navigatie. Gisteren even geprobeerd (de clip was gisteren pas binnen) en de aanwijzingen zijn lekker duidelijk, het beeld is lekker rustig, dus ik denk wel dat ik er goed mee kan werken.

15 okt 2008 07:57
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nee hoor TT ben je niet kwijt, ... updaten gaat met software van tomtom, je PDA aan de computer hangen en de rest gaat dan vanzelf ;)

http://www.tomtom.com/plus/service.php?ID=17 , nog niet geschikt voor de nieuwste TT 7 , maar die zit toch niet op een TynNII

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

15 okt 2008 10:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Werkt dus niet. TomTom home geinstalleerd, maar hij ziet gewoon het apparaat niet :smt017

Gefixt. Er stond een vinkje verkeerd :oops:

15 okt 2008 20:24
Antwoord met een citaat
Hmmm.. De keuze 'Download uw updates' is grijs. Kan niet geklikt worden... En er is geen optie 'koop kaarten' en die zag ik daarstraks wel... :smt017

15 okt 2008 21:09
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Citroen C3 1.2 16v 110 pk Vti Exclusive AT6+ Full options + Navi + camera
Opties: full options navi camera
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 11000
Kleur: Wit met rood dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
alleen met originele software :smt190 :smt190

2cv6 1971
gs 1975
gsa 1980
gsa x3 1982
bx 19trs 1986
bx 19tzi 1991
xantia 2.0 berline aut 1994
xantia 2.0 break aut 1998
C5 2.2 I hdi berline exclusive 2002 AUT4 zwart lederen bekleding
C5 2.0 IIhdi berline 2007 AUT6 RT4
C5 2,0 III 2.0i 16v TOURER 2009 excl aut4 ng4 panorama
C3 1.6 16v 120 pk Vti Exclusive Automaat + Full options + Navi + camera 12-2015

15 okt 2008 21:13
Profiel
Antwoord met een citaat
Nope. Je moet in 'Bestand' even op 'Login' klikken. Dat gaat blijkbaar niet automagisch als je de boel aanzwengelt :shock:

15 okt 2008 21:18
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2

Naar boven
Antwoord met een citaat
idd

en nu ook even een account aanmaken bij
http://www.flitspaal.nl

en alle flitspalen en trajectcontroles erbij zetten als POI
en regelmatig krijg je dan update via mail

en rij je weer lekker "safe"
;)

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)

15 okt 2008 22:48
Profiel
Antwoord met een citaat
Kuikentje van me... Dat heb ik natuurlijk allang :lol:

16 okt 2008 20:41
Antwoord met een citaat
Bericht TMC Antenne TOM TOM Go 720 T
Ik gebruik een Tom Tom Go 720 T, samen met een TMC Antenne van Tom Tom.
Deze antenne wordt op de TMC aansluiting aangesloten op de TT (maar dat wisten jullie al :D )
De TMC antenne bestaat uit een stukje coax kabel met bijbhorende steker voor in de TT, in het zwarte blokje zit de eigenlijke ontvanger, en het draadje functioneert als antenne.
Ik heb zelf gemerkt en ook in verschillende topics gelezen dat deze TMC ontvanger niet altijd goed werkt (geen TMC ontvangst ed.)
De TMC ontvanger van TT is erg doof (jargon voor zwakke ontvangst) en bovendien dient de ontvanger om digitale signalen uit de ether te plukken die meegezonden worden met de normale radio uitzendingen van bv radio 3.

Ik merkte dat indien ik de antenne draad langs het metaalwerk van de auto monteerde ik geen enkele ontvangs had. De hele auto is een kooi die radiosignalen afschermt. maar liet ik de antenne ietwat uitsteken, dan kreeg ik wel TMC ontvangst (weliswaar zwak maar toch).

Daarop heb ik de zwarte antennedraad verlengd zodanig dat ik en een plaats in de auto kon vinden waar de TMC ontvangst wel ok was. Die plek vond ik uiteindelijk, na veel verlengen, verkorten, verleggen van de antenne draad, bij de rechter achterdeur, waarbij ik de antenne draad om de handgreep gedraad heb en de kabel verder had weggewerkt onder de rubbers.

Toch was ik nog niet tevreden over de ontvangst, uiteindelijk heb ik de TMC antenne aangesloten op de 2e (radio) antenne ansluiting, die naast de antenne aansluiting van de autoradio zit.
Bij mijn C5 zitter er 2 antennestekers, eentje voor de radio ontvangst (als ik me niet vergis een groene steker) en eentje voor een evt GPS ontvanger zoals ingebouwde navi, maar het kan net zo goed een GSM antenne zijn.
Ik heb de steker er af gehaald, en de zwarte antennedraad van de TMC ontvanger aan de kern van de 2e antenne aansluiting vast gemaakt, de massa heb ik geisoleerd, deze zit dus niet verbonden met de TMC antenne.
In ieder geval krijg je nu via buiten (de auto) signalen binnen op je TMC ontvanger.

Radio technisch gezien is het verre van optimaal, maar het werkt wel redelijk goed.
Ik kom toch nog wel plekken tegen (met name in Duitsland) waar ik geen TMC ontvangst heb, en dat is dan even lastig.

veel succes Huub :smt038

18 okt 2008 13:57
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: TMC Antenne TOM TOM Go 720 T
Ik heb hetzelfde gedaan, en ook het signaal gemeten, maar dat valt best mee.
Het niet of slecht ontvangen van de TMC ligt meer aan het hoe en wanneer van uitzenden als aan je ontvanger.
In Duitsland, Frankrijk en Spanje had ik hele goede en recente informatie, maar ook daar zijn stukken die niet gedekt worden.
En als je ontvanger zegt "geen informatie" dan kan het ook zijn dat er echt geen informatie wordt uitgezonden.

5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車

21 okt 2008 14:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Heb nu een Adapt AD-350 GPS antenne gekocht. Bluetooth . HTC ziet hem gewoon en is verbonden. TotTom ziet ook dat er een GPS apparaat is, maar ik krijg geen GPS signaal. Vreemd genoeg werkt het met Navigon op dezelfde telefoon als een trein. 10 satellieten te pakken binnen 4 seconden. Iemand een idee waarom TomTom zo moeilijk doet?

Ik heb uiteraard in de instellingen aangegeven dat er gebruik gemaakt wordt van een niet-TomTom Bluetooth ontvangstapparaat.

18 nov 2008 18:45
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster

Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hangt de BT GPS aan een virtuele Compoort ? Prober dan eens die compoort aan te spreken in Domdom en/of op een lagere baudrate (4800 hoort te werken)

Of experimenteer en probeer juist eens de Tomtom BT GPS... Ik neem aan dat Tomtom up-to-date is ?

18 nov 2008 23:49
Profiel
Antwoord met een citaat
jpiek schreef:
Hangt de BT GPS aan een virtuele Compoort ?

Geen idee. Denk het wel, want hij wil weten welke COM er gebruikt moet worden. Ik weet dat dat COM 4 is, want als ik COM7 kies zegt hij dat er geen GPS apparaat is.

Citaat:
Prober dan eens die compoort aan te spreken in Domdom en/of op een lagere baudrate (4800 hoort te werken)

Nogmaals: Het ding werkt gewoon met Navigon. Op hetzelfde toestel.

Citaat:
Of experimenteer en probeer juist eens de Tomtom BT GPS... Ik neem aan dat Tomtom up-to-date is ?

Heb ik gedaan. Ik heb ook op Inet een tip gevonden om toch te kiezen voor een bedrade GPS-ontvanger, maar ook dat werkte niet. En met de Baudrate heb ik ook gefiebeld. Geen resultaat.

Hij ziet het apparaat wel, maar krijgt geen GPS-signaal, zegt ie. En de TomTom is via TomTom Home regelmatig ge-update, dus is helemaal up to date. Het is Tom Tom Mobile 6.

19 nov 2008 07:08
Antwoord met een citaat
:smt198

19 nov 2008 20:19
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Volgende