Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2025 14:05
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Hoi allemaal!
Ben nu in Frankrijk bij de C5 die een raar probleem heeft.
Als ik de auto uitlees en kijk naar de live data zie ik de voltage rond de 12.2-12.4 krijg daarmee ook allerlei vage storingen (gasklep, gaspedaal sensor en vervuiling melding)
Echter op de accu meet ik 14.1-14.2, zet ik verbruikers aan zakt deze amper.
Massa kabels zijn schoon naast de accu
Ik zie op dashboard dat de spanning laag is (onder het midden)
Waar kan ik nog meer naar zoeken?
Is er een motor massa kabel of punt waarna ik kan kijken?
Merci alvast!
Ben nu in Frankrijk bij de C5 die een raar probleem heeft.
Als ik de auto uitlees en kijk naar de live data zie ik de voltage rond de 12.2-12.4 krijg daarmee ook allerlei vage storingen (gasklep, gaspedaal sensor en vervuiling melding)
Echter op de accu meet ik 14.1-14.2, zet ik verbruikers aan zakt deze amper.
Massa kabels zijn schoon naast de accu
Ik zie op dashboard dat de spanning laag is (onder het midden)
Waar kan ik nog meer naar zoeken?
Is er een motor massa kabel of punt waarna ik kan kijken?
Merci alvast!
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
De massakabel van de accu, loopt naar de versnellingsbak, verder heb je wat massa aansluitingen op de binnenschermen

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2025 14:05
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Dank, die had ik inderdaad ook gevonden en gemeten al deze punten geven 14,2v
Het gekke hier aan is dat de auto eigenlijk alles minder aangeeft, zowel via live data als via het klokhuis
Accu spanning, brandstofmeter, toerenteller, snelheidsmeter deze geven allemaal te weinig aan
Toerenteller geeft 550 toeren te weinig aan.
Snelheidsmeter ongeveer 13 km te weinig
Brandstofmeter bijna een kwart te veel
Voltmeter 12.4 ipv 14.1
Ideeen?
Doordat de voltage soms lager wordt dan 12 volt gaat de auto in een soort van noodloop ondanks dat de dynamo 14,2 volt levert en de accu dezelfde spanning heeft
Het gekke hier aan is dat de auto eigenlijk alles minder aangeeft, zowel via live data als via het klokhuis
Accu spanning, brandstofmeter, toerenteller, snelheidsmeter deze geven allemaal te weinig aan
Toerenteller geeft 550 toeren te weinig aan.
Snelheidsmeter ongeveer 13 km te weinig
Brandstofmeter bijna een kwart te veel
Voltmeter 12.4 ipv 14.1
Ideeen?
Doordat de voltage soms lager wordt dan 12 volt gaat de auto in een soort van noodloop ondanks dat de dynamo 14,2 volt levert en de accu dezelfde spanning heeft

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Ik zou de (rest)capaciteit van de accu eens door laten meten…. Waarschijnlijk is de accu op. En dat geeft hele vage storingen

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2025 14:05
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Ok. Accu is 3 jaar oud en zit gemiddeld een week of vier in de auto gemonteerd. De rest van de tijd hangt deze aan een druppelaar binnen.
Kwam dit nog tegen onder de zekeringbak echter lijken deze nooit aangesloten te zijn geweest, is een bundel van vier draadjes samen getaped
Kwam dit nog tegen onder de zekeringbak echter lijken deze nooit aangesloten te zijn geweest, is een bundel van vier draadjes samen getaped
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2025 14:05
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Hier de dame in kwestie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Je zou eens het klokkenhuis los kunnen maken en de stekkers eens goed reinigen. Wat doet je olie en water temp? Ook te laag/hoog?

C5club Rookie


Berichten: 23
Lid geworden op: 25 apr 2025 14:05
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Olie blijft achter, water “lijkt” ok
Ik blijf het raar vinden dat de computer andere waardes geeft dan die in werkelijkheid zijn.
De live data komt overeen met het klokhuis
Ik blijf het raar vinden dat de computer andere waardes geeft dan die in werkelijkheid zijn.
De live data komt overeen met het klokhuis
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dank, die had ik inderdaad ook gevonden en gemeten al deze punten geven 14,2v
Het lijkt erop, dat je deze meting doet t.o.v. de plus aan de accu.
Je kunt beter de min v.d. accu nemen en de massa punten aan het binnenscherm dan weet je, of je daar spanningsveld verlies hebt door corrosie.
Het kan sowieso geen kwaad om deze punten eens te reinigen.
Het lijkt erop, dat je deze meting doet t.o.v. de plus aan de accu.
Je kunt beter de min v.d. accu nemen en de massa punten aan het binnenscherm dan weet je, of je daar spanningsveld verlies hebt door corrosie.
Het kan sowieso geen kwaad om deze punten eens te reinigen.

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
De 4 losse draadjes bij de accu zijn een standaard gegeven bij de C5 van deze tijd, die zijn altijd aanwezig voor zover ik weet. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik zou de aarde gaan controleren. Zijn de accu aansluitingen/kabels nog goed?
Ik zou de aarde gaan controleren. Zijn de accu aansluitingen/kabels nog goed?

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Een dikke draad, 25 mm2, gaat vanaf de dynamo via de startmotor daarna naar de accu, die verbinding kan ook weerstandsovergangen geven!