Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 16 sep 2016 20:54
Dag
Mijn C5 staat al een paar dagen aan de grond genageld in de garage.
Op dit moment omdat de brandstofpomp niet de juiste spanning (3V gemeten) krijgt en niet werkt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Welke tips kan ik geven om e.e.a. na te gaan? Als ik naar de naastgelegen Citroen dealer ga, kan ik m'n portemonee trekken, maar met lexia uitlezen, kan toch wellicht hier noodzakelijk zijn??
Iets in de BSM, zoals in dit draadje??
beetje ten einde raad, afgelopen jaar al zoveel onkosten gehad en zeker niet alleen aan de auto...
hoeveel moeten ze gaan zoeken??
Ter achtergrond info
Het begon na een grote beurt dat de bekende storing emissie uitlaatgassen opduikte, weet niet of die beurt daar iets mee van doen heeft, het is me wel eens eerder opgevallen. Omdat deze storing niet voor het eerste was én niet elk keer ontstond na starten, gehoopt dat het zou ophouden. Dat gebeurde niet. Naar garage (geen Citr. dealer) en uitgelezen, gaf aan storing op primaire en secundaire circuit van bobine. Storing gereset, is daarna ong. 1 week weggebleven. Geen verschil in vermogen of andere problemen bemerkt.
Afgelopen week starte auto niet meer. WW geweest, las zelfde storing als eerst, hun conclusie bobine stuk. Weggesleept en andere dag bij garage starte de auto ineens wel, maar liep op 3 pitten. Zij hebben de bobine daarom vervangen, waarna alles goed liep.
's avonds bij ophalen starte de auto echter weer niet. Daarom laten staan, volgende dag getest, auto deed het niet. Ze hoorde de brandstofpomp ook niet aanslaan. Eerst conclusie brandstofpomp misschien kapot. Getest met een andere pomp, maar die deed het ook niet. Bij meten van spanning bij aansluiting naar pomp werd een te lage spanning gemeten. Maar ja waardoor kan dit??

Mijn C5 staat al een paar dagen aan de grond genageld in de garage.
Op dit moment omdat de brandstofpomp niet de juiste spanning (3V gemeten) krijgt en niet werkt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Welke tips kan ik geven om e.e.a. na te gaan? Als ik naar de naastgelegen Citroen dealer ga, kan ik m'n portemonee trekken, maar met lexia uitlezen, kan toch wellicht hier noodzakelijk zijn??
Iets in de BSM, zoals in dit draadje??
beetje ten einde raad, afgelopen jaar al zoveel onkosten gehad en zeker niet alleen aan de auto...
hoeveel moeten ze gaan zoeken??
Ter achtergrond info
Het begon na een grote beurt dat de bekende storing emissie uitlaatgassen opduikte, weet niet of die beurt daar iets mee van doen heeft, het is me wel eens eerder opgevallen. Omdat deze storing niet voor het eerste was én niet elk keer ontstond na starten, gehoopt dat het zou ophouden. Dat gebeurde niet. Naar garage (geen Citr. dealer) en uitgelezen, gaf aan storing op primaire en secundaire circuit van bobine. Storing gereset, is daarna ong. 1 week weggebleven. Geen verschil in vermogen of andere problemen bemerkt.
Afgelopen week starte auto niet meer. WW geweest, las zelfde storing als eerst, hun conclusie bobine stuk. Weggesleept en andere dag bij garage starte de auto ineens wel, maar liep op 3 pitten. Zij hebben de bobine daarom vervangen, waarna alles goed liep.
's avonds bij ophalen starte de auto echter weer niet. Daarom laten staan, volgende dag getest, auto deed het niet. Ze hoorde de brandstofpomp ook niet aanslaan. Eerst conclusie brandstofpomp misschien kapot. Getest met een andere pomp, maar die deed het ook niet. Bij meten van spanning bij aansluiting naar pomp werd een te lage spanning gemeten. Maar ja waardoor kan dit??