C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Dag :citrofiel

Mijn C5 staat al een paar dagen aan de grond genageld in de garage.
Op dit moment omdat de brandstofpomp niet de juiste spanning (3V gemeten) krijgt en niet werkt.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Welke tips kan ik geven om e.e.a. na te gaan? Als ik naar de naastgelegen Citroen dealer ga, kan ik m'n portemonee trekken, maar met lexia uitlezen, kan toch wellicht hier noodzakelijk zijn??

Iets in de BSM, zoals in dit draadje??

beetje ten einde raad, afgelopen jaar al zoveel onkosten gehad en zeker niet alleen aan de auto...
hoeveel moeten ze gaan zoeken??





Ter achtergrond info
Het begon na een grote beurt dat de bekende storing emissie uitlaatgassen opduikte, weet niet of die beurt daar iets mee van doen heeft, het is me wel eens eerder opgevallen. Omdat deze storing niet voor het eerste was én niet elk keer ontstond na starten, gehoopt dat het zou ophouden. Dat gebeurde niet. Naar garage (geen Citr. dealer) en uitgelezen, gaf aan storing op primaire en secundaire circuit van bobine. Storing gereset, is daarna ong. 1 week weggebleven. Geen verschil in vermogen of andere problemen bemerkt.

Afgelopen week starte auto niet meer. WW geweest, las zelfde storing als eerst, hun conclusie bobine stuk. Weggesleept en andere dag bij garage starte de auto ineens wel, maar liep op 3 pitten. Zij hebben de bobine daarom vervangen, waarna alles goed liep.
's avonds bij ophalen starte de auto echter weer niet. Daarom laten staan, volgende dag getest, auto deed het niet. Ze hoorde de brandstofpomp ook niet aanslaan. Eerst conclusie brandstofpomp misschien kapot. Getest met een andere pomp, maar die deed het ook niet. Bij meten van spanning bij aansluiting naar pomp werd een te lage spanning gemeten. Maar ja waardoor kan dit??


V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Is de massa in orde? Accu misschien zwak? Of bloemkolen of de accu?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
is het de brandstofpomp in het motorcompartiment of de brandstofopvoerpomp in de tank?
indien het de laatste is heb ik wel een vermoeden
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Dank Xander en Edwin!

De massa zal ik eens vragen bij ze of ze die willen checken.

Het gaat om de pomp in de accu.
Interessant gegeven is dat deze pomp vorig jaar juni vernieuwd is, nadat de vorige pomp écht stuk was.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
edwin48 schreef:is het de brandstofpomp in het motorcompartiment of de brandstofopvoerpomp in de tank?
indien het de laatste is heb ik wel een vermoeden
In zijn profiel lees ik:
Break 2.0I 16V
Dan kan het maar om één pomp gaan, toch?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Is er idd nog een andere pomp?
hoe dan ook ben ik wel benieuwd naar het vermoeden ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Volgens mij hebben alle 2.0 C5's de brandstof pomp onder de achterbank in de tank zitten.....
Al is een 2004 fase 2 op het randje van duidelijk... een VIN nr kan echt uitsluitsel geven.

Onder de rechterachterbank zit een grote zwarte dop.
Neem die een weg en luister dan goed naar de pomp die daar recht onder zit terwijl een ander persoon het contact aan en uit zet.......starten is niet nodig.

Als je iets hoort is de spanning ok en de pomp ook....geen geluid, dan is de pomp of de aansturing defect.....gezien de leeftijd, denk ik de pomp.....
Zeg maar André
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
De brandstofpomp zit onder de achterbank.
Deze is al eens stuk geweest, een jaar geleden om precies te zijn.

Je hoort deze pomp inderdaad aangaan als je het contact omdraait.

Probleem is echter nu dat het voltage op de pomp te laag is...


@edwin Enig idee?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
lees ik het nu verkeerd :smt017
de pomp draait en toch is de spanning te laag , zo is het toch? of lees ik het verkeerd?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Dag Willy,
het is allemaal wat verwarrend inderdaad... :shock:
De pomp doet het NIET, gemeten voltage is te laag.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Je hoort deze pomp inderdaad aangaan als je het contact omdraait.


als ik dit lees draait ze dan toch ?
hier klopt toch iets niet
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
even teruglezen wat ik dan zei...het was mijn reactie op Adrie dat je inderdaad de brandstofpomp hoort zoemen als je het contact omdraait...maar dat is in de normale situatie. Nu gebeurt er dus niets...
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dan zit het waarschijnlijk in de BSM , je moet eerst de stekkers nazien op de BSM en de pomp dat die nog in orde zijn
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
De BSM dus idd... zal het navragen vanmiddag of ze die hebben nagekeken.
Daarbij kijken naar de stekkers, en ook naar bijbehorende zekering lijkt me? Of zeg ik iets doms nu? :)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Even nakijken in je boekje welke zekering het precies is in de BSM.
Zo uit mijn hoofd nr2......
Als je die meet zou daar 12 tot 13 volt op moeten staan.

Als je de pomp wilt testen, kun je ook rechtstreeks vanaf de accu (+ ) een draad houden op deze zekering. De pomp wordt dan direct gevoed. Zo trek ik ook altijd de tank leeg van een donor auto.

Als het dan wel werkt is idd de BSM de hoofdverdachte....
Zeg maar André
Plaats reactie