Probleem AM6 bak (geen lock-up beschikbaar)
Geplaatst: 24 jun 2014 17:57
Hallo liefhebbers/experts!
Sinds kort heb ik een C5 exclusive 2.0 HDIF break automaat van 2006 met het volgende probleem:
Bij snelheden hoger dan pakweg 110 geeft de boordcomputer eest een piepje en vervolgens de melding: " storing versnellingsbak"
Daarna melding "snelheidsregeling defect" (De cruise control werkt dan niet meer)
Gereden met de Lexia er aan en het blijkt dat de koppelomvormer niet in de lock-up wil.
Er verschijnt een melding dat de bak vraagt om een begrenzing van het motorkoppel en die vervolgens niet krijgt.
Hieronder wat er in het scherm staat:
Permanente storing. Vergrendeling van koppelomvormer niet mogelijk Samenhang (?)
Storingscode: P0741
Status koppelomvormer: Geregelde slip
Ingeschakelde versnelling: Versnelling 6
Bezig met schakelen: Nee
Temperatuur versnellingsbakolie: 92°C
Accuspanning: 14.10 Volt
Ingaand toerental van de versnellingsbak: 2128 t/min
Toerental uitgaande as automatische versnellingsbak: 2327 t/min
Motorkoppel: 174 Nm
Stand van het gaspedaal: 41%
Beperking van het koppel gevraagd door de versnellingsbak: Geen koppelbegrenzing Nm (In gele balk)
De bak schakelt verder prima zonder schokken of bijgeluiden.
Heeft iemand een idee?
Sinds kort heb ik een C5 exclusive 2.0 HDIF break automaat van 2006 met het volgende probleem:
Bij snelheden hoger dan pakweg 110 geeft de boordcomputer eest een piepje en vervolgens de melding: " storing versnellingsbak"
Daarna melding "snelheidsregeling defect" (De cruise control werkt dan niet meer)
Gereden met de Lexia er aan en het blijkt dat de koppelomvormer niet in de lock-up wil.
Er verschijnt een melding dat de bak vraagt om een begrenzing van het motorkoppel en die vervolgens niet krijgt.
Hieronder wat er in het scherm staat:
Permanente storing. Vergrendeling van koppelomvormer niet mogelijk Samenhang (?)
Storingscode: P0741
Status koppelomvormer: Geregelde slip
Ingeschakelde versnelling: Versnelling 6
Bezig met schakelen: Nee
Temperatuur versnellingsbakolie: 92°C
Accuspanning: 14.10 Volt
Ingaand toerental van de versnellingsbak: 2128 t/min
Toerental uitgaande as automatische versnellingsbak: 2327 t/min
Motorkoppel: 174 Nm
Stand van het gaspedaal: 41%
Beperking van het koppel gevraagd door de versnellingsbak: Geen koppelbegrenzing Nm (In gele balk)
De bak schakelt verder prima zonder schokken of bijgeluiden.
Heeft iemand een idee?