Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Hallo liefhebbers/experts!
Sinds kort heb ik een C5 exclusive 2.0 HDIF break automaat van 2006 met het volgende probleem:
Bij snelheden hoger dan pakweg 110 geeft de boordcomputer eest een piepje en vervolgens de melding: " storing versnellingsbak"
Daarna melding "snelheidsregeling defect" (De cruise control werkt dan niet meer)
Gereden met de Lexia er aan en het blijkt dat de koppelomvormer niet in de lock-up wil.
Er verschijnt een melding dat de bak vraagt om een begrenzing van het motorkoppel en die vervolgens niet krijgt.
Hieronder wat er in het scherm staat:
Permanente storing. Vergrendeling van koppelomvormer niet mogelijk Samenhang (?)
Storingscode: P0741
Status koppelomvormer: Geregelde slip
Ingeschakelde versnelling: Versnelling 6
Bezig met schakelen: Nee
Temperatuur versnellingsbakolie: 92°C
Accuspanning: 14.10 Volt
Ingaand toerental van de versnellingsbak: 2128 t/min
Toerental uitgaande as automatische versnellingsbak: 2327 t/min
Motorkoppel: 174 Nm
Stand van het gaspedaal: 41%
Beperking van het koppel gevraagd door de versnellingsbak: Geen koppelbegrenzing Nm (In gele balk)
De bak schakelt verder prima zonder schokken of bijgeluiden.
Heeft iemand een idee?
Sinds kort heb ik een C5 exclusive 2.0 HDIF break automaat van 2006 met het volgende probleem:
Bij snelheden hoger dan pakweg 110 geeft de boordcomputer eest een piepje en vervolgens de melding: " storing versnellingsbak"
Daarna melding "snelheidsregeling defect" (De cruise control werkt dan niet meer)
Gereden met de Lexia er aan en het blijkt dat de koppelomvormer niet in de lock-up wil.
Er verschijnt een melding dat de bak vraagt om een begrenzing van het motorkoppel en die vervolgens niet krijgt.
Hieronder wat er in het scherm staat:
Permanente storing. Vergrendeling van koppelomvormer niet mogelijk Samenhang (?)
Storingscode: P0741
Status koppelomvormer: Geregelde slip
Ingeschakelde versnelling: Versnelling 6
Bezig met schakelen: Nee
Temperatuur versnellingsbakolie: 92°C
Accuspanning: 14.10 Volt
Ingaand toerental van de versnellingsbak: 2128 t/min
Toerental uitgaande as automatische versnellingsbak: 2327 t/min
Motorkoppel: 174 Nm
Stand van het gaspedaal: 41%
Beperking van het koppel gevraagd door de versnellingsbak: Geen koppelbegrenzing Nm (In gele balk)
De bak schakelt verder prima zonder schokken of bijgeluiden.
Heeft iemand een idee?
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Hallo Citroënliefhebbers/experts!
Even een update:
Bak blijkt eerder gereviseerd te zijn.
Olie is helder rood. Er zweven wat kleine metaaldeeltjes in en wat zwarte deeltjes.
Zou misschien uit de koppelomvormer kunnen komen?
We gaan proberen erachter te komen wie de bak heeft gereviseerd.. Misschien is daar nog wat info te halen.
Misschien is mijn auto hier bij de club bekend.
Het is een metalique zwarte 2.0 hdif break exclusive automaat met crème leer en schuifdak uit 2006 km. stand bijna 230,000
Kenteken 88-SV-FV

Even een update:
Bak blijkt eerder gereviseerd te zijn.
Olie is helder rood. Er zweven wat kleine metaaldeeltjes in en wat zwarte deeltjes.
Zou misschien uit de koppelomvormer kunnen komen?
We gaan proberen erachter te komen wie de bak heeft gereviseerd.. Misschien is daar nog wat info te halen.
Misschien is mijn auto hier bij de club bekend.
Het is een metalique zwarte 2.0 hdif break exclusive automaat met crème leer en schuifdak uit 2006 km. stand bijna 230,000
Kenteken 88-SV-FV
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Volgens mijn garage zit het probleem in de koppelomvormer zelf. Die gaan we dus vernieuwen. Ik hoop dat het de oorzaak is van dit probleem. Gaat wel de nodige €€ kosten. 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is niet zo mooi, laat je het resultaat weten ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Da's zeker niet best
De koppelomvormer, met name de lock-up die daar in zit zou dit probleem kunnen veroorzaken.
Wat je eerder schreef:
Dat roept echter meteen de vraag op of je er wel bent met de vervanging van de koppelomvormer.
Die metaaldeeltjes en die zwarte deeltjes zitten immer overal in de bak, ook in het hydro-brein. En krijg het daar maar eens uit, dat zie ik somber in......
Overleg dat goed met het bedrijf waarmee je in zee gaat om dit op te lossen.
Groet,
JW
De koppelomvormer, met name de lock-up die daar in zit zou dit probleem kunnen veroorzaken.
Wat je eerder schreef:
zou daar op kunnen duiden. Dan is er iets kapot gegaan in de lock-up, met slijtage als gevolg.Olie is helder rood. Er zweven wat kleine metaaldeeltjes in en wat zwarte deeltjes.
Dat roept echter meteen de vraag op of je er wel bent met de vervanging van de koppelomvormer.
Die metaaldeeltjes en die zwarte deeltjes zitten immer overal in de bak, ook in het hydro-brein. En krijg het daar maar eens uit, dat zie ik somber in......
Overleg dat goed met het bedrijf waarmee je in zee gaat om dit op te lossen.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Ik Laat jullie weten wat het resultaat is! Bedankt voor het meeleven!
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Ik heb de rekening nog niet gekregen......
Bedankt voor het meeleven
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Mooi
... Succes/sterkte met de rekening
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
C5club Rookie


Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jul 2013 19:56
Auto: 2.0 HDIF Break Exclusive
Opties: Leer, Schuif-kanteldak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 229000
Kleur: zwart metalique
Locatie: Leeuwarden
Ik zit momenteel in Spanje en de dame heeft het prima gedaan!
¡Hasta luego!
¡Hasta luego!

