Sja, als we zo gaan beginnen, kunnen we wel stellen dat de C6 de laatste echte Citroën is.
Maar met deze stelling ben ik het dus niet eens.
Op de C1 en de C Crosser na, vind ik het huidige aanbod van Citroën nog steeds echt Citroën.
Wokkels of niet. Ze hebben een eigen(zinnige) smoel, je pikt ze er overal zo uit.
Oké, de overeenkomsten met strijkijzers is ver te zoeken (behalve dan de C6), maar dat doet niet af de originaliteit van het design van Citroën.
En om te zeggen dat je de C5 Ph3 voor een Mondeo aan zou kunnen zien? Ik wil niemand beledigen, maar dan word het toch tijd voor een (nieuw) brilletje, hoor.
Iedereen is nu eenmaal onlosmakelijk verbonden met De Vooruitgang. Ik vind het haast een vies woord, maar wat doe je eraan. En een merk als Citroën kan nu eenmaal niet bestaan van Citrofielen alleen. Ze moeten een groter publiek aan spreken, dus worden de designs een tikje algemener?
Alhoewel ik dat niet echt het juiste woord vind.
Overigens heb ik maar 1 minpunt kunnen ontdekken aan de Ph3. Het achterwerk van de Break...excuseer, Tourer vind ik wel te algemeen. Daar hadden ze toch wel iets bijzonders mee mogen doen, zoals bij de Ph1/2 Break. Je bent niet verplicht voor wokkels te gaan, dus dat is geen minpunt. Als Citrofiel kun je immers ook voor HP gaan.
Groeten, Ed