C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Klopt willy maar als hij kortsluiting geeft gaat hij niet uit de lexia en komt dan ook in de bsi en de ecu en de relais van de b3 kast terecht
.
dat is de reden dat ik hem eruit wil hebben ;) :smt190
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
update

gisteren alle storingen gewist uit de lexia.
De Dame is storingsvrij met uitzondering de storing van lege Airco.
Helaas slaat ze nog niet aan en wat opvalt is dat de brandstofdruk 0 is.
vandaag gaan we een bypass maken op de brandstofpomp om te kijken of deze dan wel druk krijgt en de galerij deze dan ook heeft.
Het gekke is dat de problemen begonnen met een rijdende Dame die stil viel ergens in het brandstof systeem oet er iets dus niet goed zijn. of denk ik nu helemaal fout :smt017
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Krijg je wel je brandstoffilterhuis gevuld? Zoniet :opvoerpomp. Zo ja en nog geen druk in de rail: hogedrukpomp.
Nergens een leiding stuk?
Lucht?
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Boes ik heb druk in het brandstoffilter en als het de brandstof druk pomp in gaat heb ik geen druk meer, hij gaat dus niet open op een of andere manier wordt het klepje geblokkeerd.
brandstofdrukpomp is reeds vervangen, als dit niet werkt straks denk ik dat er de oude weer opgaat. ik heb er tenslotte drie dus kan kiezen ;) ;) :lol:
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dan zou ik de afsluiter van de pomp van mijn blok monteren. Die is door Thomas gereviseerd.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Weet je zeker dat de drukpomp het deed voordat je hem monteerde?
Juiste type?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Wordt de plunjer wel aangestuurd...ook zo eentje.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Mijn tenen worden hoe langer hoe krommer :roll:
Kijk voor de lol eens door het draadje terug.

Volgens mij heb ik een stappenplan gegeven heel aan het begin. Nu zijn we een heleboel verloren tijd verder en opnieuw op hetzelfde punt aangeland. Nl. opnieuw bij het uitvoeren van de basismetingen. (zie stappenplan) Met zoveel gedemonteerde, vervangen en gewisselde onderdelen dat het alleen maar onoverzichtelijker en onduidelijker is geworden.


Het klinkt vast niet aardig, sorry daarvoor. Maar dit wordt niets op deze manier. :cry:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Bjg
ik snap je frustratie wn volgens mij ben ik vorige week helemaal opnieuw begonnen en als eerste omdat de Dame buiten staat de draadboom gedaan ( waarvan foto's met uitleg nog volgen, toen van de week alles met spanning gecontroleerd, ook tijdens starten zou je deze waardes willen hebben hier op het forum? nu zijn we weer bij de brandstof druk die 0 is na het filter, als het uit het filter komt is het variërend tussen de 150 en 210 bar gemeten. na drukpomp 0 tot zovert duidelijk voor jouw?
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Edwin,

De diagnose code is het helemaal met BJG eens:

P0340 Camshaft Position Sensor “A” Circuit
What does this mean? BD Code P0340 refers to
This indicates that a problem was detected in the camshaft position sensor circuit. Since it says circuit, that means the problem could lie in any part of the circuit - the sensor itself, the wiring, or the PCM. Don't just replace the CPS (camshaft position sensor) and think that will definitely fix it.
Symptoms Possible symptoms of OBD code P0340
Symptoms can include: Hard starting or no start Rough running/misfiring Loss of engine power
Causes Possible causes of OBD code P0340
A code P0340 could mean one or more of the following has happened: a wire or connector in the circuit could be grounded/shorted/broken the camshaft position sensor may have failed the PCM may have failed there exists an open circuit the crankshaft position sensor may have failed
Possible Solutions With a P0340 OBD-II trouble code, diagnosis can be tricky at times. Here are some things to try: Visually inspect all the wiring and connectors in the circuit Check for continuity in the circuit wiring Check the operation (voltage) of the camshaft position sensor Replace the camshaft position sensor as required Check the crankshaft position circuit as well Replace circuit wiring and/or connectors as required Diagnose/replace the PCM as required.

Ik kom echter bizar veel internationale verhalen met Peugeots en fiats tegen die exact hetzelfde hebben als jij. Spontaan afslaan van de auto en niet meer aan de gang te krijgen.....

Vaak is het probleem dat toch de distributie 1 of 2 tanden versprongen is waardoor diverse sensors niet meer overeenkomen en de auto niet start om erger te voorkomen......

Misschien nog eens kijken?
Zeg maar André
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
oke Andre

wordt de volgende stap alles nu rustig aan controleren en desnoods distributie opnieuw af stellen.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het begint bij de juiste metingen doen. Dan pas de stappen bepalen. Ik heb veel metingen voorbij zien komen met allemaal twijfelachtige waarden.

Ik begin even bij de drukmeting:
edwin48 schreef:Bjg
nu zijn we weer bij de brandstof druk die 0 is na het filter, als het uit het filter komt is het variërend tussen de 150 en 210 bar gemeten. na drukpomp 0 tot zovert duidelijk voor jouw?
Dat lijkt mij niet helemaal goed gemeten.
De elektrische opvoerpomp levert rond de 2,5 - 3 bar.

Ik denk dat je wat essentiële zaken door elkaar haalt.

Na de pomp is het raildruk (minimaal 300 bar!!), die kun je eigenlijk niet meten (uitlezen of de spanning op de druksensor meten).
Heb je niet de retourdruk na de pomp (0 - 0,5 bar is goed) gemeten?

Verder heb je wat spanningsmetingen uitgevoerd, ook daarvan zijn de uitkomsten niet goed.
Dus ook deze meting is niet goed gedaan óf je hebt nog steeds een probleem. :smt017
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
BJG welke spanningsmetingen bedoel je precies ik heb de uitslagen op papier staan dus kan ze er bij pakken?
raildruk is gemeten met de lexia in hoofdparameters 1 is 0.
de dutycycle brandstofdrukreglaar is 22%
we hebben de druk gemeten op de het brandstof filter op de slang die de invoer van de brandstof drukpomp ingaat is de ingang die het dichts bij de drukregelaar zit, volgens de beschrijving uit de lexia
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De signaalspanning van de nokkenassensor komt mij vreemd voor.

Een controle zou kunnen zijn: signaalspanning met losgenomen stekker, en signaalspanning met aangesloten stekker tijdens starten.

Wat was nu de aanvoerdruk na het filter?
Verder zie ik aan je meetwaarde van de drukregelaar dat de regeleenheid geen raildruk lijkt te wensen. Dus zal de raildruk laag blijven.
Is er wel een starttoerental (uitlezen)?
Komt het signaal van de krukassensor wel binnen bij de ecu?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4129
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310687
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
BJG

Signaal druk nokkenas sensor pen 2 stekker los 11,62 vdc
signaal druk nokkenas sensor pen 2 stekker aangesloten 11,36 vdc
Signaal druk nokkenas sensor tijdens starten 11,45 vdc

aanvoerdruk na filter zit tussen de 150 en 215 bar.

stat toerental varieert tussen de 161 en 196 t/m

volgens mij komt het signaal wel binnen daar alle bekabeling heel is en de ecu ook getest is pennen zijn goed niet geoccideerd of krom.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Plaats reactie