Pagina 49 van 143

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 sep 2013 21:40
door GSPallas
Hier laatst ook een flinke lekkage (km stand ook iets van 57.000);

Lek van de oliekeerring bij de kettingspanner, als ik het tenminste goed had begrepen. En ook nauwelijks tot geen druppels onder de wagen.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 10 sep 2013 19:13
door Robbert
Vandaag telefoon, zou 508 vandaag weer ophalen. Of ze toch niet nog een nachtje mag blijven. Er is toch nog onvoldoende vertrouwen dat de tik bij de koude start echt is opgelost.......is goed, ik rij nog wel een dagje door met de 208 1.2 Vti Allure :smt203

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 10 sep 2013 22:22
door Menno
Ben blij met een ordinaire HDi in het vooronder , ....

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 11 sep 2013 09:05
door exroosje
Bij mij heeft Oldenhage ook een paar oliedruppels op de achterste motorsteun geconstateerd. Ik zal het dus maar in de gaten houden.

Overigens heb ik nog nooit iets van olie verlies geconstateerd. Ik peil ook nog wel eens zelf. Ik zou zeggen als er zo'n olie tekort is dat de auto bij starten zelf een signaaltje afgeeft?

Overigens keerringen die zweten heb ik ook gehad bij mijn (jawel) ph1 V6. Onder garantie vervangen, bij ca 80000km / 3,5jr. Was de krukaskeerring

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 11 sep 2013 22:19
door Robbert
508 weer opgehaald inclusief afspraak voor vervolgsessie op 23-9. Ratel in blok zit er nog, waarschijnlijk toch iets met of bij de distributie riem. Nu hadden ze onvoldoende tijd voor open hart operatie, op 23-9 gaat blokje open. Verder grote beurt (60k) zonder verdere noemenswaardigheden. Dat dan weer wel....... :|

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 16 sep 2013 21:29
door amsterdam
In het kader van de THP problemen kan ik melden dat de distributieriem zeker niet altijd het probleem is maar dat er meer aspecten zijn. Mijn C5 Tourer automaat van september 2011 met 30.000 op de teller liep niet altijd even soepel en pakte vanuit de lage toeren stoterig op en dit vanaf het begin. De ernst van het probleem wisselde nogal maar over het algemeen reed de auto heel behoorlijk. Vorig jaar is de auto al een keer door de dealer in Bussum nagekeken zonder dat er iets werd gevonden. Bij het uitlezen met de Lexia geen problemen. Begin dit jaar ging het bedrijf failliet en kwam ik onder de hoede van autobedrijf Rovam. Bij de jaarlijkse beurt heb ik wederom op de genoemde problemen gewezen en wat blijkt: na een update van de software van motormanagement en versnellingsbak rijdt de auto stukken beter; de motor loopt net zo fijn als de Picasso THP waarin ik mocht rijden.
Mijn conclusie is dat de vorige dealer de updates in ieder geval niet heeft uitgevoerd, maar de vraag blijft natuurlijk waarom niet.
Het is misschien raadzaam om navraag te doen bij de dealer of de auto alle updates voor de software heeft gehad, mocht de THP niet zo lekker lopen als verwacht.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 24 sep 2013 21:32
door Robbert
Mijn 'thp' is weer thuis en rijdt weer als nieuw. Probleem zat 'm in de distributie. Deze is vervangen evenals de spanrollen, kettingspanners en wat er nog meer aan en om de riem zit. Stevige operatie, auto twee dagen kwijt geweest. Maar het heeft geholpen, geen klachten meer, rijdt weer zoals het hoort. En dat is fijn :smt023

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 24 sep 2013 21:53
door Menno
Garantie ? Of zou een privé rijder hier zelf voor opdraaien ?

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 24 sep 2013 21:59
door Robbert
Garantie, uiteraard. Peugeot geeft standaard twee jaar fabrieksgarantie en daar valt ie ruim binnen (7-2012). Lease of privé maakt daarbij niet uit. Gelukkig niet :smt190

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 25 sep 2013 22:41
door helder2010
Voor de 2-de keer is de cilinderkop er vorige maand afgehaald omdat de motor niet goed liep en is inwendig schoongemaakt. Er was veel koolaanslag mn. op de kleppen

De eerste keer is er een nieuwe kop opgezet en een nieuwe ketting ed. bij km st 15000



Deze keer heeft men de ketting NIET vervangen, omdat die nu is uitgerekt en niet verder rekt en is alles weer op "tijd" gezet. Km stand 40.000.

Volgens de dealer zal het probleem van de interne vervuiling niet meer optreden !!!

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 sep 2013 15:13
door exroosje
Waarschijnlijk omdat er ook een SW update is geweest die juist die koolaanslag moet helpen verminderen (door minder vaak te EGRen via de kleppen vermoed ik)

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 01 okt 2013 20:52
door Robbert
Mijn THP gaat volgende week weer terug naar de dealer :cry: :evil:

Dacht dat het voor mekaar was, blok lekker stil, geen bijgeluiden meer. Maar toch gevoel dat optrekken qua vermogensafgifte nog steeds niet mooi 'vlak' is. Gaat wat hakkelig, met kleine stootjes. Kreeg ook gevoel dat ik wat pk's mis. Gisteravond op stuk lege A7 check gedaan. Van 0-100 lukte niet sneller dan 11 seconden (fabrieksopgaaf 9,5) en topsnelheid met veel aandringen 198 op de digitale teller (fabrieksopgaaf 217). Gevoel dus bevestigd, motor was veel kwieker en hoort veel kwieker te zijn. Heb op Duitse autobahn al vaker 200+ gereden en dat ging relatief makkelijk. Mis dus echt vermogen........wordt vervolgd :twisted:

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 01 okt 2013 20:57
door Maarten
Oh-oh... het THP-spook dan toch...?

Sterkte/succes!!!

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 01 okt 2013 20:59
door Menno
Suc6 ....

Niet per ongeluk software die roet in het eten gooit ??
Ik weet dat de h4 met de laatste nieuwe sw ook een lagere top heeft gekregen

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 01 okt 2013 21:02
door Robbert
Maar 20 km/uur minder is toch teveel van het goede. Topsnelheid niet zo'n issue, maar merk het ook met optrekken en tussen acceleratie, en das minder fijn :cry: