PS; als je toch op benz. zit met deze prijzen zie je ze wel allemaal na denken.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Tja of ik heb altijd geluk gehad met mijn auto's en daarom grote voorstander van GAS,
,zit er nou eenmaal ingebakken bij mij. 
PS; als je toch op benz. zit met deze prijzen zie je ze wel allemaal na denken.
PS; als je toch op benz. zit met deze prijzen zie je ze wel allemaal na denken.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
kan ook, maar nederland is nu eenmaal een lpg land...
maar als ik bijv naar de C3P van mijn vrouw kijk, die kost ook niks aan onderhoud...
is een diesel een verbruik van 5 liter op 100 zeg maar om en rond de kerk...
had ik de benzine versie gekocht en er een gasttank ingelegd moest ik meer wegenbelasting betalen ..
en dan ook nog de extra kost van de gastank...
maar als ik bijv naar de C3P van mijn vrouw kijk, die kost ook niks aan onderhoud...
is een diesel een verbruik van 5 liter op 100 zeg maar om en rond de kerk...
had ik de benzine versie gekocht en er een gasttank ingelegd moest ik meer wegenbelasting betalen ..
en dan ook nog de extra kost van de gastank...
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
Dit geldt niet voor de PH3.maran schreef: Grote tank op plaats van reservewiel zorgt dat de vloer hoger komt te liggen.
Ik heb een 67 liter ringtank (zgn. onderbouw), netto 52 liter inhoud, de vloer komt hierbij niet omhoog
In tegenstelling tot de Ph1 (mijn vorige dame) waarbij de vloer wel 2 cm omhoog kwam.
Je houd overigens wel minder ruimte over naast de tank om kleine spulletjes op te bergen. Een sleepkabel, vestje, reserve lampen lukt nog wel. De krik past echter niet.
Helaas wel minder opbergruimte in de Ph3.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Is de ringtank in het midden open of gesloten?
Als hij open is kan ik de kleine pompkrik er in kwijt.
Als hij open is kan ik de kleine pompkrik er in kwijt.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Fan


Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
Nope, helaas gesloten.
Ik schat dat er aan de zijkanten ong. een spleet van 5 cm vrij is.
De spleet aan de kant van de achterklep is wat onregelmatiger van vorm door de regeleenheid op de tank. Maar nog steeds niet veel breder dan die 5 cm.
Dit wordt veroorzaakt doordat er in de Ph1 (en ik denk ook Ph2) een vierkante bak zit waar het reserve wiel in ligt.
Bij de Ph3 is dat een ronde bak.
Ik schat dat er aan de zijkanten ong. een spleet van 5 cm vrij is.
De spleet aan de kant van de achterklep is wat onregelmatiger van vorm door de regeleenheid op de tank. Maar nog steeds niet veel breder dan die 5 cm.
Dit wordt veroorzaakt doordat er in de Ph1 (en ik denk ook Ph2) een vierkante bak zit waar het reserve wiel in ligt.
Bij de Ph3 is dat een ronde bak.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Herman heeft een roze bril opRoman schreef:
maar volgens mij gaan hier meer draadjes over problemen van auto's met lpg dan met diesel..
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Uiteraard, iedereen redeneert een beetje met een roze bril naar zijn eigen situatie.
Ik heb tot nu altijd diesel gereden, maar als ik naar het verschil in kosten kijk, zeg ik nooit nooit.
De C4 heeft echt wel mijn aandacht eigenlijk als opvolger, en daarin zit die 1.6 HDi waar ik huiverig voor ben. Dus dan zou ik moeten zoeken naar de 2.0 HDiF die zeldzamer is, of toch voor LPG gaan...
Ik heb tot nu altijd diesel gereden, maar als ik naar het verschil in kosten kijk, zeg ik nooit nooit.
De C4 heeft echt wel mijn aandacht eigenlijk als opvolger, en daarin zit die 1.6 HDi waar ik huiverig voor ben. Dus dan zou ik moeten zoeken naar de 2.0 HDiF die zeldzamer is, of toch voor LPG gaan...
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ga eerst eens in beide rijden, ....
Als je al zolang diesel rijdt kan dat behoorlijk tegenvallen zo'n benzine bak
Wat mij betreft is de enige benzine variant die een match is voor een diesel de V6.
Als je al zolang diesel rijdt kan dat behoorlijk tegenvallen zo'n benzine bak
Wat mij betreft is de enige benzine variant die een match is voor een diesel de V6.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Denk de laatste offerte binnen is..........Handig voor de benz. rijders die overwegen om...
te snuiven.
.
Goedemorgen, Herman
We kunnen u een BRC G3 installatie, aanbieden
Dit is met een verzonken ringtank op de plaats van het reserve wiel.55 ltr
( dan blijven we in de goede schaal zitten)
De kosten van deze lpg installatie, zijn 1750,- incl btw,inbouw,3jaar voldige
garantie en service,kenteken aanpassen Rdw.
Tevens zal er een JLM t.u.v gekeurde smeersysteem worden gemonteerd ter
bescherming van de kleppen .( dit zit al in de offerte berekend) ........
De inbouw zelf zal 2 werkdagen in beslag nemen .
Tijdens de inbouw kan u gebruikmaken van een leenauto. ( ex brandstof lpg)
M.v.g
Bv AGIN Rotterdam
.
Kleine tank en smeersysteem?
.
Goedemorgen, Herman
We kunnen u een BRC G3 installatie, aanbieden
Dit is met een verzonken ringtank op de plaats van het reserve wiel.55 ltr
( dan blijven we in de goede schaal zitten)
De kosten van deze lpg installatie, zijn 1750,- incl btw,inbouw,3jaar voldige
garantie en service,kenteken aanpassen Rdw.
Tevens zal er een JLM t.u.v gekeurde smeersysteem worden gemonteerd ter
bescherming van de kleppen .( dit zit al in de offerte berekend) ........
De inbouw zelf zal 2 werkdagen in beslag nemen .
Tijdens de inbouw kan u gebruikmaken van een leenauto. ( ex brandstof lpg)
M.v.g
Bv AGIN Rotterdam
.
Kleine tank en smeersysteem?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gewoon de knoop doorhakken, ...
Je kan wel offertes blijven vragen tot je een ons weegt, ze hebben allemaal volgens eigen inzicht natuurlijk een superieur systeem
Je kan wel offertes blijven vragen tot je een ons weegt, ze hebben allemaal volgens eigen inzicht natuurlijk een superieur systeem
Herman schreef:maar ik denk dat ik toch voor de Eurogas systeem ga want dat is ook door citroën erkend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto's waar ik geen proefrit mee mag maken koop ik nietGa eerst eens in beide rijden, ....
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ik heb mijn installatie laten inbouwen bij AIC Mesman in Son en Breugel. Daar was ik eerder niet zo enthousiast over, maar uiteindelijk hadden ze een goeie prijs voor de installatie (1650 meen ik) en hij is keurig netjes ingebouwd moet ik zeggen.
Ik ben gewoon gegaan voor een zo groot mogelijke tank ; 76 liter bruto. Wel een klasse wegenbelasting omhoog, maar dat heb ik liever dan om de 300 km tanken...... De vloer van de kofferbak komt ietsjes omhoog, maar da's niet noemenswaardig.
Nu rijd ik tussen de 500 en 600 km met een tank gas, en dat is acceptabel vind ik.
Ik ben gewoon gegaan voor een zo groot mogelijke tank ; 76 liter bruto. Wel een klasse wegenbelasting omhoog, maar dat heb ik liever dan om de 300 km tanken...... De vloer van de kofferbak komt ietsjes omhoog, maar da's niet noemenswaardig.
Nu rijd ik tussen de 500 en 600 km met een tank gas, en dat is acceptabel vind ik.
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Normale passende tank en 80% vulklep beetje mollen, does the trick also..... 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 okt 2009 18:10
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
GW-tje schreef:Gasbougie's NIET DOEN. Kosten relatief, ook al heb je ze goedkoop, veel geld en leveren 0,0 toegevoegde waarde. Ik heb de dure LPG-iridium bougie's van NGK in het blok geschroefd en heb er nog geen 1 voordeel van ondervonden.
Koop gewone goeie NGK's voor een paar euro en je gaat op dezelfde manier als de brandweer.....
Is mijn ervaring ook. Dus ik ga ook weer terug naar de gewone bougies. Niets gemerkt van die ontzettend dure bougies.
Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Dat vind ik geen goed advies, sorry.GW-tje schreef:Normale passende tank en 80% vulklep beetje mollen, does the trick also.....
Die 80% is niet voor niets.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)



