Pagina 39 van 51

aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 22 jan 2015 19:41
door -CITROFREAK-
Ik heb toch niks extra moeten betalen aan die van DHL :roll:

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 23 jan 2015 19:03
door -CITROFREAK-
De Lexia heeft heel de nacht in de garage naast de C5 gestaan...
Heb die nog niet aan de C5 gehangen...
Zonet was ik aan het rijden, rustig, op typische Belgische grote baan met hier en daar een niveauverschil...
SCHIETEN DIE BLAZERS TOCH WEL AAN ZEKER :smt173
Na een maand niets, doen ze het dus terug, er is niks vervangen :smt017
De nieuwe kachelmodule had ik er al terug uitgehaald omdat het geen verschil gaf.

Conclusie: Lexia in huis halen is genoeg ;)

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 24 jan 2015 05:59
door Peterdb
:smt038 Zou het dus toch een kabel verbinding kunnen zijn zoals ik het had??
Voor de zekerheid toch maar eens de stekker verbindingen naar de aanjager toe eens kontroleren , gewoon losnemen en er in kijken en zien of de kontakten niet een vreemd kleurtje hebben.
:shock:

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 24 jan 2015 21:00
door BJG
Maar citrofreak waarom meet je dan niet gewoon even zoals ik in mijn laatste posting aangaf?

Dat lijkt mij beter dan een maand zonder aanjager rijden, wachtend op een lexia waarmee de aanjager niet is uit te lezen. (alleen het a/c stuurapparaat)
Als je stapsgewijs meet vindt je in no-time het probleem denk ik.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 25 jan 2015 06:04
door Peterdb
BJG je hebt gelijk :smt023 , maar met meten alleen ben je er niet. Je moet echt het kontaktblok losnemen waar de voedings en massa draden verbonden zijn die naar de aanjager gaan, het zijn er maar 2 die eigenlijk gemakkelijk te lokaliseren zijn en als die gevonden zijn zit er een verbindings stekker die hij na moet kijken inwendig, alleen dan zie je het. Met doormeten is dit euvel niet te zien. :smt190

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 25 jan 2015 09:49
door Herman
Zal ook steeds meer weerstand krijgen en daardoor warmer en slechter doorvoer.
Uiteindelijk verbranden. :mrgreen:

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 25 jan 2015 12:47
door BJG
Met alle respect Peterdb,
maar juist door correct meten zijn dit soort storingen snel op te sporen:
De aanjager is massa geschakeld.
Je meet de voeding tov massa voertuig systematisch in het circuit op alle verbindingen. Let op dat dit wel belast gebeurt (zonder iets los te nemen!) Een slechte verbinding haal je er in no time uit vanwege de spanningsval. Dan inderdaad demonteren en kijken.

Voorbeeld:
wanneer 1 stekkerverbinding het probleem veroorzaakt meet je voor de stekker 12V tov carrosserie
en na de stekker iets anders (0V bij onderbreking en bv 3V bij slechte verbinding)
dat geldt ook als die verbinding in de massa zit.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 25 jan 2015 15:21
door Peterdb
BJG, prima toch, wist niet dat het massa geschakeld was maar goed dat we experts zoals jij hier in het forum hebben.
Bij mijn C5 was het juist de massa verbinding die oorzaken zoals niet werkende aanjager gaf en door een extra verbinding te maken funktioneerde het weer en dat tot nu toe.
Maar heb in de voorgaande draadjes uitvoering beschreven wat ik gedaan heb.
Moet wel zeggen dat dit niet de eerste keer is dat er in de stekkers o.a. van de verlichting ook slechte verbindingen tot stand komen, oorzaak?? Made in China??
Moet wel zeggen dat je jezelf rot zoekt om het te vinden soms aar na al die jaren leer je de lady met al de gebreken af en toe wel kennen.
Hoop dat onze zuiderbuur het vindt ondanks dat het nu draait maar als het een stekker verbinding is kan het elk moment weer uitvallen en zoals gezegd een Lexia helpt hier echt niet bij.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 25 jan 2015 17:04
door -CITROFREAK-
Ik heb enkele metingen aan fiches gedaan, maar heb ook niet overal mijn meter willen insteken want met die elektronica moet je daar volgens mij toch mee opletten.
Ik had op de fiche aan de kachelmodule op een draad tov een massa idd maar iets van een 2,8V.
Ik heb het schema ook goed bekeken, maar verder ben ik niet geraakt.
De kabel naar de aanjager zelf ben ik niet zeker dat ik de juiste gemeten heb, verdere demontage van oa knie airbag, gaspedaal ed,... heb ik alsnog mee afgewacht in afwachting van Lexia zoals ook andere hier aangeraden hebben.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 03 feb 2015 11:10
door stefan 055
Ook ik moest er aan geloven ..... nadat ik door herman fijn geholpen ben via pb was ik er ook van overtuigd dat mijn kachelmodule de geest had gegeven .... niet fijn in deze tijd van het jaar ! Aangezien ik zelf a-technisch ben en het weer het op het moment ook niet echt toelaat heb ik even contact opgenomen met MINKE HILGENBERG , de citroen dokter uit apeldoorn , ik denk dat dit een aanrader is voor mensen uit de omgeving van apeldoorn die geen zin of mogelijkheid hebben om dit klusje zelf te doen, ik heb een nieuwe module , netjes geplaatst door minke en mocht bij de balie € 88,- afrekenen ...... Ik doe het ervoor !

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 03 feb 2015 12:46
door Herman
:smt023 Oké dat zit er dan weer in, ik haal ze anders bij een demontage bedrijf uit een jonge auto en anders via ook wel voordelig.
Repareren kan ook maar moet je weer de onderdelen hebben en kost meer tijd.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 03 feb 2015 13:52
door stefan 055
als jij wat aan mn oude module hebt of je weet er iemand voor dan mag je hem hebben hoor herman :-)

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 03 feb 2015 16:22
door Herman
Nee laat maar, kan er niks meer mee en heb er nog een liggen ook defect voor de liefhebber.

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 04 feb 2015 13:44
door Bendo
ik heb in verband met een zelfde euvel een nieuwe kachelmodule (Valeo, Euro 63 bij Franse auto's in Groningen) gemonteerd.
Alles werkt weer naar behoren, maar ook bij mij treedt nu een irritant fluitend geluid op.
Zag dat dit ook bij andere vervangers gebeurde.
Kan iemand mij vertellen of en zo ja hoe ik van dat geluid afkom?
Groeten,
Ben

Re: aanjager / kachelmodule

Geplaatst: 04 feb 2015 16:45
door Herman
De afdichting rondom moet goed sluiten, lekt nu valse lucht.