JW-C5 schreef:Citroën zou dus geen HP meer gaan aanbieden op de middenklassers.
Audi doet het omgekeerde, op de A6 wordt luchtvering met adaptieve en instelbare demping aangeboden, tegen een meerprijs van iets minder dan 2000 Euro.
AMS schrijft daarover, ik ben benieuwd hoeveel daarvan verkocht gaan worden.
Groet,
JW
Kijk, dat is nu de kracht van bvb Audi, Mercedes en BMW.
Als je morgen tegen iemand zegt, ik heb een C5 met 180pk, automaat, leer, elektrieke stoelen met geheugen, 18" wielen, parkeersensoren en navigatie gekocht voor 37.755euro, dan zegt een BMW liefhebber dat je voor dat geld ook een BMW had kunnen kopen. Hij vergeet er dan aleen bij te zeggen dat je een kleinere 3 reeks moet kopen, en dat de 320d met automaat standaard al 36.940euro kost. Wil je die BMW dezelfde uitrusting geven dan een C5 Exclusive, met de extra uitrusting die ook op die C5 zit, dan kom je voor het BMWtje aan een bedrag van...... 47.100euro.
Ga je voor een BMW die ongeveer evengroot is als een C5, met ongeveer dezelfde uitrusting dan mag je al meteen 57.730euro bij de BMW dealer achterlaten. 20.000Euro verschil! Ja die BMW is misschien mooier afgewerkt, JA die BMW heeft misschien een hogere restwaarde, JA Met die BMW kan je pronken dat het een BMW is.... Maar is dat 20.000euro waard? Als dat maar een paar duizend euro geweest was, dan misschien wel, maar 20.000euro???
Dat zijn prijzen waar bvb Citroen, Renault, Opel, Ford, .... Nooit mee weg zal kunnen komen.
Belachelijke uitrusting die al jaren standaard is in autos zoals bvb een automatische klimaatregeling met 2 zones op een C5, Mondeo, Laguna, Insignia, .... kost bij de BMW 520d nog 440euro extra. We hebben het hier over een 5 reeks, dat is standaard al een erg dure auto, maar qua uitrusting is het eigenlijk slechts een C3.
BMW
KAN dat doorrekenen aan de klant, en de klant betaald er daar heel graag voor. Bij Citroen moeten ze het er standaard opsteken, want niemand koopt die optie als die 100euro zou kosten.
En zo gaat het nu ook met de Hydropneumatische vering van de C5, ze hebben in 2008 de fout gemaakt door die als optie aan te bieden (door deze standaard op de Exclusive te monteren en op de andere versies deze weg te laten.) daardoor werd het systeem weinig verkocht en werd het eigenlijk alleen maar duurder in productie (mee rproductie is een lagere kost per stuk (normaal toch))
iemand reageerde ergens op een artikel (ik dacht op het bollen artikel op autoweek):
Als je Lingo programmeerd om 18u is het logisch dat er geen hond naar kijkt, dus dan kan het meteen ook afgevoerd worden....
Prijzen zijn Belgische prijzen volgens de configurators van de desbetreffende merken.