Pagina 32 van 36

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 11 jun 2015 00:02
door Frankp
Hoe je het ook bekijkt,

het is zonde dat een merk dat altijd bekend stond om hun "futuristische" modellen, met rare knopjes, schakelaartjes, sturen die om hun eigen as draaien en niet onverdienstelijk, hun vering.
Nu mee gaat met de vloot jappen, duitsers en Koreanen en weet ik wat nog.
Ik denk dat het mee gaan met de rest ipv hun eigen fantasie volgen de doodsteek word.
Een Citroën die uitziet en "veert" zoals een normale middenklasser, dat verkoopt niet ben ik bang, in die klasse zijn er al zo veel......

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 11 jun 2015 00:03
door Frankp
Maar goed, en mening is maar een mening...

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 11 jun 2015 00:32
door web
Frankp schreef:Ik denk dat het mee gaan met de rest ipv hun eigen fantasie volgen de doodsteek word.
Zolang het aparte design, als enige resterende selling point, blijft verkopen gaat het wel goed, maar als dat ook afkalft zal Citroën er wel aan gaan. Dat zal echter nog wel even duren. Het werkt in de kleinere modellen immers al heel lang.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 11 jun 2015 09:21
door Menno
Kijk maar naar de C4cactus , die verkoopt ook prima met wokkel vering ....

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 12 jun 2015 15:56
door JWHofnar
Ik heb me er maar bij neer gelegd.
Voor mij is de laatste echte Citroen de C6.

JW

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 14 jun 2015 02:55
door SaXoKe
JW-C5 schreef:Citroën zou dus geen HP meer gaan aanbieden op de middenklassers.

Audi doet het omgekeerde, op de A6 wordt luchtvering met adaptieve en instelbare demping aangeboden, tegen een meerprijs van iets minder dan 2000 Euro.
AMS schrijft daarover, ik ben benieuwd hoeveel daarvan verkocht gaan worden.

Groet,
JW
Kijk, dat is nu de kracht van bvb Audi, Mercedes en BMW.


Als je morgen tegen iemand zegt, ik heb een C5 met 180pk, automaat, leer, elektrieke stoelen met geheugen, 18" wielen, parkeersensoren en navigatie gekocht voor 37.755euro, dan zegt een BMW liefhebber dat je voor dat geld ook een BMW had kunnen kopen. Hij vergeet er dan aleen bij te zeggen dat je een kleinere 3 reeks moet kopen, en dat de 320d met automaat standaard al 36.940euro kost. Wil je die BMW dezelfde uitrusting geven dan een C5 Exclusive, met de extra uitrusting die ook op die C5 zit, dan kom je voor het BMWtje aan een bedrag van...... 47.100euro.

Ga je voor een BMW die ongeveer evengroot is als een C5, met ongeveer dezelfde uitrusting dan mag je al meteen 57.730euro bij de BMW dealer achterlaten. 20.000Euro verschil! Ja die BMW is misschien mooier afgewerkt, JA die BMW heeft misschien een hogere restwaarde, JA Met die BMW kan je pronken dat het een BMW is.... Maar is dat 20.000euro waard? Als dat maar een paar duizend euro geweest was, dan misschien wel, maar 20.000euro???
Dat zijn prijzen waar bvb Citroen, Renault, Opel, Ford, .... Nooit mee weg zal kunnen komen.

Belachelijke uitrusting die al jaren standaard is in autos zoals bvb een automatische klimaatregeling met 2 zones op een C5, Mondeo, Laguna, Insignia, .... kost bij de BMW 520d nog 440euro extra. We hebben het hier over een 5 reeks, dat is standaard al een erg dure auto, maar qua uitrusting is het eigenlijk slechts een C3.

BMW KAN dat doorrekenen aan de klant, en de klant betaald er daar heel graag voor. Bij Citroen moeten ze het er standaard opsteken, want niemand koopt die optie als die 100euro zou kosten.

En zo gaat het nu ook met de Hydropneumatische vering van de C5, ze hebben in 2008 de fout gemaakt door die als optie aan te bieden (door deze standaard op de Exclusive te monteren en op de andere versies deze weg te laten.) daardoor werd het systeem weinig verkocht en werd het eigenlijk alleen maar duurder in productie (mee rproductie is een lagere kost per stuk (normaal toch))

iemand reageerde ergens op een artikel (ik dacht op het bollen artikel op autoweek):
Als je Lingo programmeerd om 18u is het logisch dat er geen hond naar kijkt, dus dan kan het meteen ook afgevoerd worden....

Prijzen zijn Belgische prijzen volgens de configurators van de desbetreffende merken.

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 14 jun 2015 11:27
door Kapitein Rob
Dat prijzenverhaal is al heel lang zo (volgende getallen gebaseerd op NL). Ik heb in 1990 een leaseauto (XM 2.0i Comfort) besteld, standaarduitvoering. Die kostte voor de particulier fl 53.300,- (€ 24.186,-) (Citroën-prijslijst, wat de leasemaatschappij ervoor betaald heeft weet ik niet). Standaard voorzien van elektrische zijruitbediening, centrale portiervergrendeling, in hoogte verstelbare voorstoelen, aflegbakjes onder de voorstoelen, gescheiden temperatuurregeling links en rechts, van binnen uit verstelbare buitenspiegels. Omdat de auto boven het 'normleasebedrag' uitkwam moest ik fl 600,-/maand aan de werkgever bijbetalen, ondanks dat er lpg was ingebouwd ivm ongeveer 40.000km/jaar gebruik.
Twee jaar later kwam de nieuwe leaseauto, een diesel (moest vanwege het aantal km/jaar). Ik heb een Audi 80 TDi gekozen. Ik moest andere voorstoelen (standaardstoelen zaten echt niet en hadden geen hoogteverstelling), van binnen uit verstelbare buitenspiegels en centrale portiervergrendeling apart bestellen want die had de Audi niet (1992). De auto kostte daarmee fl 53.500,- voor de particulier (net zoveel als die XM), maar had nog geen elektrische raambediening (gewoon zwengelen), geen gescheiden temperatuurregeling e.d. Ook die kwam boven het 'normbedrag' uit en ik moest daarvoor fl 300,-/maand bijbetalen (zelfde jaarkilometrage). Vervolgens liepen de collega's op de afdeling wel opgewonden naar mijn bureau want 'ik reed een Audi'...... :shock: :smt017 (kale stuiterbak) (eigenlijk hoorde ik geen Audi te rijden voor mijn functie :smt190 )

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 22 jun 2015 21:15
door Von W
Roman schreef:Als niemand het koopt waarom zou je het dan nog monteren?

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 22 jun 2015 21:27
door c5jan
Overigens zaterdag uit de mond van directeur PR van Citroën Nederland kunnen horen dat de C5 nog wel degelijk met hydrauliek zal worden geleverd...

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 22 jun 2015 21:30
door Roman
Er wordt van alles geroepen..
Door insiders wordt ook gezegd dat de C5 weer een 5de deur krijgt zoals de ph1 en ph2

Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 23 jun 2015 15:27
door NTwoO
Ik was al bang dat voor een (hydro) pneumaat berline wij straks bij audi of BMW aan moesten kloppen..

Autovisie rtl7 16/10

Geplaatst: 16 okt 2015 22:26
door Timo 1972
Bij autovisie hebben ze eindelijk eens een echte auto behandeld de Citroen C5 :mrgreen:
Vooral het hydropneumatischsysteem dat op de C5 zit , dat het het laatste model is dat Citroen zal maken met dit systeem :smt022

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 16 okt 2015 22:36
door Menno
:smt023

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 17 okt 2015 13:07
door H_H
Het schijnt dat men bij Citroën hard werk aan een HP vervangende maar in comfort gelijkwaardig veersysteem.

In dit artikeltje zegt één van de bonzen zelf het volgende hierover:
Citroën-baas Linda Jackson zegt tegen Automotive News dat ‘veercomfort 100 procent deel uitmaakt van het DNA van Citroën’. Ze belooft dan ook dat toekomstige grote modellen van Citroën een soortgelijk veercomfort zullen hebben als de beroemde Citroëns van weleer.
Ergo: Ja, Citroën is juist zo bijzonder vanwege het veercomfort.
Ik ben zelf aan het sparen voor een C6, volgens mij wordt dit de laatste echte klassieker onder de Citroëns. Vanwege hoog comfort en al helemaal omdat er wereldwijd slechts 50.000 van gemaakt zijn. Over tien jaar is dit een collectorsitem. Maar vertel het alsjeblieft niet verder...:smt126

Re: Citroen bijzonder door de vering?

Geplaatst: 17 okt 2015 13:27
door JW-C5
Het totaal aantal geproduceerde C6'en is maar iets van de helft van wat je daar noemt: welgeteld 23.384
Dat is nauwelijks meer dan het aantal SM's dat geproduceerd is :(

Groet,
JW