Ook zonder hydropneumatische vering is de Citroen een echte Citroen

Totaal aantal stemmen: 269
mee oneens: een echte Citroen veert op vloeistof en gas! (208) 77%
mee eens: het zit 'm niet in de vering! (61) 23%
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2015 22:29
Auto: break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09664 CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122000
Kleur: gris iceland
Locatie: Sittard
Contacteer:
Hoe je het ook bekijkt,

het is zonde dat een merk dat altijd bekend stond om hun "futuristische" modellen, met rare knopjes, schakelaartjes, sturen die om hun eigen as draaien en niet onverdienstelijk, hun vering.
Nu mee gaat met de vloot jappen, duitsers en Koreanen en weet ik wat nog.
Ik denk dat het mee gaan met de rest ipv hun eigen fantasie volgen de doodsteek word.
Een Citroën die uitziet en "veert" zoals een normale middenklasser, dat verkoopt niet ben ik bang, in die klasse zijn er al zo veel......
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 apr 2015 22:29
Auto: break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09664 CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122000
Kleur: gris iceland
Locatie: Sittard
Contacteer:
Maar goed, en mening is maar een mening...
web
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Frankp schreef:Ik denk dat het mee gaan met de rest ipv hun eigen fantasie volgen de doodsteek word.
Zolang het aparte design, als enige resterende selling point, blijft verkopen gaat het wel goed, maar als dat ook afkalft zal Citroën er wel aan gaan. Dat zal echter nog wel even duren. Het werkt in de kleinere modellen immers al heel lang.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Kijk maar naar de C4cactus , die verkoopt ook prima met wokkel vering ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Ik heb me er maar bij neer gelegd.
Voor mij is de laatste echte Citroen de C6.

JW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
JW-C5 schreef:Citroën zou dus geen HP meer gaan aanbieden op de middenklassers.

Audi doet het omgekeerde, op de A6 wordt luchtvering met adaptieve en instelbare demping aangeboden, tegen een meerprijs van iets minder dan 2000 Euro.
AMS schrijft daarover, ik ben benieuwd hoeveel daarvan verkocht gaan worden.

Groet,
JW
Kijk, dat is nu de kracht van bvb Audi, Mercedes en BMW.


Als je morgen tegen iemand zegt, ik heb een C5 met 180pk, automaat, leer, elektrieke stoelen met geheugen, 18" wielen, parkeersensoren en navigatie gekocht voor 37.755euro, dan zegt een BMW liefhebber dat je voor dat geld ook een BMW had kunnen kopen. Hij vergeet er dan aleen bij te zeggen dat je een kleinere 3 reeks moet kopen, en dat de 320d met automaat standaard al 36.940euro kost. Wil je die BMW dezelfde uitrusting geven dan een C5 Exclusive, met de extra uitrusting die ook op die C5 zit, dan kom je voor het BMWtje aan een bedrag van...... 47.100euro.

Ga je voor een BMW die ongeveer evengroot is als een C5, met ongeveer dezelfde uitrusting dan mag je al meteen 57.730euro bij de BMW dealer achterlaten. 20.000Euro verschil! Ja die BMW is misschien mooier afgewerkt, JA die BMW heeft misschien een hogere restwaarde, JA Met die BMW kan je pronken dat het een BMW is.... Maar is dat 20.000euro waard? Als dat maar een paar duizend euro geweest was, dan misschien wel, maar 20.000euro???
Dat zijn prijzen waar bvb Citroen, Renault, Opel, Ford, .... Nooit mee weg zal kunnen komen.

Belachelijke uitrusting die al jaren standaard is in autos zoals bvb een automatische klimaatregeling met 2 zones op een C5, Mondeo, Laguna, Insignia, .... kost bij de BMW 520d nog 440euro extra. We hebben het hier over een 5 reeks, dat is standaard al een erg dure auto, maar qua uitrusting is het eigenlijk slechts een C3.

BMW KAN dat doorrekenen aan de klant, en de klant betaald er daar heel graag voor. Bij Citroen moeten ze het er standaard opsteken, want niemand koopt die optie als die 100euro zou kosten.

En zo gaat het nu ook met de Hydropneumatische vering van de C5, ze hebben in 2008 de fout gemaakt door die als optie aan te bieden (door deze standaard op de Exclusive te monteren en op de andere versies deze weg te laten.) daardoor werd het systeem weinig verkocht en werd het eigenlijk alleen maar duurder in productie (mee rproductie is een lagere kost per stuk (normaal toch))

iemand reageerde ergens op een artikel (ik dacht op het bollen artikel op autoweek):
Als je Lingo programmeerd om 18u is het logisch dat er geen hond naar kijkt, dus dan kan het meteen ook afgevoerd worden....

Prijzen zijn Belgische prijzen volgens de configurators van de desbetreffende merken.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Dat prijzenverhaal is al heel lang zo (volgende getallen gebaseerd op NL). Ik heb in 1990 een leaseauto (XM 2.0i Comfort) besteld, standaarduitvoering. Die kostte voor de particulier fl 53.300,- (€ 24.186,-) (Citroën-prijslijst, wat de leasemaatschappij ervoor betaald heeft weet ik niet). Standaard voorzien van elektrische zijruitbediening, centrale portiervergrendeling, in hoogte verstelbare voorstoelen, aflegbakjes onder de voorstoelen, gescheiden temperatuurregeling links en rechts, van binnen uit verstelbare buitenspiegels. Omdat de auto boven het 'normleasebedrag' uitkwam moest ik fl 600,-/maand aan de werkgever bijbetalen, ondanks dat er lpg was ingebouwd ivm ongeveer 40.000km/jaar gebruik.
Twee jaar later kwam de nieuwe leaseauto, een diesel (moest vanwege het aantal km/jaar). Ik heb een Audi 80 TDi gekozen. Ik moest andere voorstoelen (standaardstoelen zaten echt niet en hadden geen hoogteverstelling), van binnen uit verstelbare buitenspiegels en centrale portiervergrendeling apart bestellen want die had de Audi niet (1992). De auto kostte daarmee fl 53.500,- voor de particulier (net zoveel als die XM), maar had nog geen elektrische raambediening (gewoon zwengelen), geen gescheiden temperatuurregeling e.d. Ook die kwam boven het 'normbedrag' uit en ik moest daarvoor fl 300,-/maand bijbetalen (zelfde jaarkilometrage). Vervolgens liepen de collega's op de afdeling wel opgewonden naar mijn bureau want 'ik reed een Audi'...... :shock: :smt017 (kale stuiterbak) (eigenlijk hoorde ik geen Audi te rijden voor mijn functie :smt190 )
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2012 21:53
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Exclusiv automatique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 71000
Kleur: bordeaux
C5club Newbie
C5club Newbie
Roman schreef:Als niemand het koopt waarom zou je het dan nog monteren?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Overigens zaterdag uit de mond van directeur PR van Citroën Nederland kunnen horen dat de C5 nog wel degelijk met hydrauliek zal worden geleverd...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Er wordt van alles geroepen..
Door insiders wordt ook gezegd dat de C5 weer een 5de deur krijgt zoals de ph1 en ph2
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik was al bang dat voor een (hydro) pneumaat berline wij straks bij audi of BMW aan moesten kloppen..
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
C5club Executive
C5club Executive
Autovisie rtl7 16/10

Bericht door Timo 1972 »

Bij autovisie hebben ze eindelijk eens een echte auto behandeld de Citroen C5 :mrgreen:
Vooral het hydropneumatischsysteem dat op de C5 zit , dat het het laatste model is dat Citroen zal maken met dit systeem :smt022
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
:smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Het schijnt dat men bij Citroën hard werk aan een HP vervangende maar in comfort gelijkwaardig veersysteem.

In dit artikeltje zegt één van de bonzen zelf het volgende hierover:
Citroën-baas Linda Jackson zegt tegen Automotive News dat ‘veercomfort 100 procent deel uitmaakt van het DNA van Citroën’. Ze belooft dan ook dat toekomstige grote modellen van Citroën een soortgelijk veercomfort zullen hebben als de beroemde Citroëns van weleer.
Ergo: Ja, Citroën is juist zo bijzonder vanwege het veercomfort.
Ik ben zelf aan het sparen voor een C6, volgens mij wordt dit de laatste echte klassieker onder de Citroëns. Vanwege hoog comfort en al helemaal omdat er wereldwijd slechts 50.000 van gemaakt zijn. Over tien jaar is dit een collectorsitem. Maar vertel het alsjeblieft niet verder...:smt126
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het totaal aantal geproduceerde C6'en is maar iets van de helft van wat je daar noemt: welgeteld 23.384
Dat is nauwelijks meer dan het aantal SM's dat geproduceerd is :(

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie