Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 464
      		Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
      			      		      			      				Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11305
      			      		      			      				Productienummer: 0134
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 312000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera Nacre
      			      		      			      				Locatie: Lelystad
      			      		      		
      		      		      		         
    					    					    				C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Ik had ook het idee dat meer zonlicht tot koelere lucht leidde. Had niks bij de hand om die stelling te staven, maar de temperatuur leek me wat aan de lage kant zodra de zon erop kwam.
Het dopje, ik hoop dat de zwaartekracht zijn werk goed doet. Zodra het eenmaal beneden is aangekomen kan het weinig kwaad meer doen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Het dopje, ik hoop dat de zwaartekracht zijn werk goed doet. Zodra het eenmaal beneden is aangekomen kan het weinig kwaad meer doen.
 
    					    					    				C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 546
      		Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: Geen :)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 415.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs aluminium
      			      		      		
      		      		      		        Is maar een gokje hoor, maar misschien zorgt die zonnesensor er voor dat bij zonlicht op je dashboard de koele lucht niet meer via de roosters onder je voorruit komt maar vanuit de midden en onderste uitlaten.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Lijkt me weinig zinvol als hij verwarmt.
Het was vanmiddag niet echt bepaald warm, en ik stook het graag warm...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Het was vanmiddag niet echt bepaald warm, en ik stook het graag warm...
Berichten: 464
      		Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
      			      		      			      				Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11305
      			      		      			      				Productienummer: 0134
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 312000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera Nacre
      			      		      			      				Locatie: Lelystad
      			      		      		
      		      		      		         
    					    					    				C5club Die-Hard

    			        
Berichten: 546
      		Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: Geen :)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 415.000
      			      		      			      				Kleur: Grijs aluminium
      			      		      		
      		      		      		        Ja, bij koelen is het zinvol, bij verwarmen niet.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 412
      		Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
      			      		      			      				Opties: leder, jbl, navigatie
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10402
      			      		      			      				kilometerstand: 175000
      			      		      			      				Kleur: licht blauw
      			      		      			      				Locatie: omgeving enkhuizen
      			      		      		
      		      		      		        Bij mij komt er regelmatig bij het wegrijden met koude motor, een geratel achter
de verwarmingsbedieningunit vandaan. Het lijkt een beetje op een overspannen servo.
Het houdt echter na 1 of 2 minuten weer op. Het is al jaren zo, en lijkt niet erger te worden.
Wel vervelender.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			de verwarmingsbedieningunit vandaan. Het lijkt een beetje op een overspannen servo.
Het houdt echter na 1 of 2 minuten weer op. Het is al jaren zo, en lijkt niet erger te worden.
Wel vervelender.

 
    					    					    				C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Dat komt bij mij bij beide C5's bij de bovenste kleppen, de luchtverdeling, vandaan. Heeft volgens mij met de wat complexere constructie te maken.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Newbie

    			        
Berichten: 4
      		Lid geworden op: 25 nov 2024 09:56
      		
      		
      		      		      			      				Auto: PH2 C5 V6 Berline Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Kleur: Zilergrijs
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Vandaag bezig geweest met het vervangen van de rechter kachel klep van mij C5.
Dit gedaan zonder demontage van het dashboard.
Ik dacht laat ik wat foto's plaatsten dan hebben andere hier ook wat aan.
Dashboard kasje is uiteraard al gedemonteerd, voordat ik foto's heb gemaakt.
Enige kennis is wel nodig, maar toch prima zelf te doen.
    				
    				
    				
    				    				Dit gedaan zonder demontage van het dashboard.
Ik dacht laat ik wat foto's plaatsten dan hebben andere hier ook wat aan.
Dashboard kasje is uiteraard al gedemonteerd, voordat ik foto's heb gemaakt.
Enige kennis is wel nodig, maar toch prima zelf te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4949
      		Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 HDiF
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Mooi gedaan, valt reuze mee als je het weer netjes dichtplakt, al zal dit ook niet effe snel gedaan zijn.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Fan

    			        
Berichten: 61
      		Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175000
      			      		      			      				Kleur: Donkergrijs
      			      		      			      				Locatie: Achterhoek
      			      		      		
      		      		      		        Ik heb dit draadje doorgenomen want ook een kachelprobleem. Echter hier hebben de meesten van jullie aan 1 kant een warm of een koud probleem.
Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
Groet'n uut de Achterhook van Rolf
    				
    				    			 
    					    					    				C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Beide kleppen, klinkt helemaal niet onaannemelijk.
Overigens is vervangen op deze manier voor de linker kant wat ingewikkelder denk ik. Ik heb de dash eruit gehaald en de kleppen van bovenaf geplakt. Van bovenaf krijg je een hele klep er volgens mij niet in, overigens.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Overigens is vervangen op deze manier voor de linker kant wat ingewikkelder denk ik. Ik heb de dash eruit gehaald en de kleppen van bovenaf geplakt. Van bovenaf krijg je een hele klep er volgens mij niet in, overigens.
Berichten: 4949
      		Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 HDiF
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Dat heb ik met mijn C5 ook een keer gehad, bleek kvs bijvullen en kachel nog eens ontluchten de oplossing, dit was toevallig na een reparatie waarbij de kvs afgetapt moest worden. Hopelijk bij jouw ook het geval, dan is het een stuk minder werk dan het dashboard eruit trekken.Dinxcitro schreef:Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
 
    					    					    				C5club Fan

    			        
Berichten: 61
      		Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 175000
      			      		      			      				Kleur: Donkergrijs
      			      		      			      				Locatie: Achterhoek
      			      		      		
      		      		      		        Bijvullen zal haast niet gaan en ontluchten al eens gedaan. Kvs zit op max maar zal toch eerst nog eens proberen en zoeken naar evt procedure daarvoor.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Groet'n uut de Achterhook van Rolf
    				
    				    			 
    					    					    				C5club Newbie

    			        
Berichten: 4
      		Lid geworden op: 25 nov 2024 09:56
      		
      		
      		      		      			      				Auto: PH2 C5 V6 Berline Exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Kleur: Zilergrijs
      			      		      			      				Locatie: Leiden
      			      		      		
      		      		      		        Beide kleppen stuk zou heel toevallig zijn, maar is natuurlijk wel mogelijk.Dinxcitro schreef:Ik heb dit draadje doorgenomen want ook een kachelprobleem. Echter hier hebben de meesten van jullie aan 1 kant een warm of een koud probleem.
Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
Ook wel eens gedacht aan je thermostaat in het motorblok?
Als deze te ver open blijft staan zal het koelwater niet goed opwarmen.
Dit kan je ook zien aan de meter in het instrumenten paneel.





