Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 453
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik had ook het idee dat meer zonlicht tot koelere lucht leidde. Had niks bij de hand om die stelling te staven, maar de temperatuur leek me wat aan de lage kant zodra de zon erop kwam.
Het dopje, ik hoop dat de zwaartekracht zijn werk goed doet. Zodra het eenmaal beneden is aangekomen kan het weinig kwaad meer doen.
Het dopje, ik hoop dat de zwaartekracht zijn werk goed doet. Zodra het eenmaal beneden is aangekomen kan het weinig kwaad meer doen.

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Is maar een gokje hoor, maar misschien zorgt die zonnesensor er voor dat bij zonlicht op je dashboard de koele lucht niet meer via de roosters onder je voorruit komt maar vanuit de midden en onderste uitlaten.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Lijkt me weinig zinvol als hij verwarmt.
Het was vanmiddag niet echt bepaald warm, en ik stook het graag warm...
Het was vanmiddag niet echt bepaald warm, en ik stook het graag warm...
Berichten: 453
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad

C5club Die-Hard


Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
Ja, bij koelen is het zinvol, bij verwarmen niet.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Bij mij komt er regelmatig bij het wegrijden met koude motor, een geratel achter
de verwarmingsbedieningunit vandaan. Het lijkt een beetje op een overspannen servo.
Het houdt echter na 1 of 2 minuten weer op. Het is al jaren zo, en lijkt niet erger te worden.
Wel vervelender.
de verwarmingsbedieningunit vandaan. Het lijkt een beetje op een overspannen servo.
Het houdt echter na 1 of 2 minuten weer op. Het is al jaren zo, en lijkt niet erger te worden.
Wel vervelender.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat komt bij mij bij beide C5's bij de bovenste kleppen, de luchtverdeling, vandaan. Heeft volgens mij met de wat complexere constructie te maken.

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2024 09:56
Auto: PH2 C5 V6 Berline Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Kleur: Zilergrijs
Locatie: Leiden
Vandaag bezig geweest met het vervangen van de rechter kachel klep van mij C5.
Dit gedaan zonder demontage van het dashboard.
Ik dacht laat ik wat foto's plaatsten dan hebben andere hier ook wat aan.
Dashboard kasje is uiteraard al gedemonteerd, voordat ik foto's heb gemaakt.
Enige kennis is wel nodig, maar toch prima zelf te doen.
Dit gedaan zonder demontage van het dashboard.
Ik dacht laat ik wat foto's plaatsten dan hebben andere hier ook wat aan.
Dashboard kasje is uiteraard al gedemonteerd, voordat ik foto's heb gemaakt.
Enige kennis is wel nodig, maar toch prima zelf te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Mooi gedaan, valt reuze mee als je het weer netjes dichtplakt, al zal dit ook niet effe snel gedaan zijn.

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
Auto: Citroen C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Donkergrijs
Locatie: Achterhoek
Ik heb dit draadje doorgenomen want ook een kachelprobleem. Echter hier hebben de meesten van jullie aan 1 kant een warm of een koud probleem.
Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
Groet'n uut de Achterhook van Rolf

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Beide kleppen, klinkt helemaal niet onaannemelijk.
Overigens is vervangen op deze manier voor de linker kant wat ingewikkelder denk ik. Ik heb de dash eruit gehaald en de kleppen van bovenaf geplakt. Van bovenaf krijg je een hele klep er volgens mij niet in, overigens.
Overigens is vervangen op deze manier voor de linker kant wat ingewikkelder denk ik. Ik heb de dash eruit gehaald en de kleppen van bovenaf geplakt. Van bovenaf krijg je een hele klep er volgens mij niet in, overigens.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat heb ik met mijn C5 ook een keer gehad, bleek kvs bijvullen en kachel nog eens ontluchten de oplossing, dit was toevallig na een reparatie waarbij de kvs afgetapt moest worden. Hopelijk bij jouw ook het geval, dan is het een stuk minder werk dan het dashboard eruit trekken.Dinxcitro schreef:Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.

C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2015 09:55
Auto: Citroen C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Donkergrijs
Locatie: Achterhoek
Bijvullen zal haast niet gaan en ontluchten al eens gedaan. Kvs zit op max maar zal toch eerst nog eens proberen en zoeken naar evt procedure daarvoor.
Groet'n uut de Achterhook van Rolf

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2024 09:56
Auto: PH2 C5 V6 Berline Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Kleur: Zilergrijs
Locatie: Leiden
Beide kleppen stuk zou heel toevallig zijn, maar is natuurlijk wel mogelijk.Dinxcitro schreef:Ik heb dit draadje doorgenomen want ook een kachelprobleem. Echter hier hebben de meesten van jullie aan 1 kant een warm of een koud probleem.
Bij mij staat de temperatuur vast aan beide kanten. Niet superkoud maar ook zeker niet warm maar wel aan beide kanten hetzelfde.
Als ik de temperatuur centraal regel of per kant er is geen reactie.
Zouden dat dan beide kleppen zijn of is er nog een ander probleem mogelijk.
Overigens reageren de kleppen van de luchtstroom allemaal wel. Dus puur de temperatuur niet.
Iemand een idee?
Ook wel eens gedacht aan je thermostaat in het motorblok?
Als deze te ver open blijft staan zal het koelwater niet goed opwarmen.
Dit kan je ook zien aan de meter in het instrumenten paneel.