Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
kijk , das dan weeer mooi

Berichten: 47
Lid geworden op: 10 jan 2010 08:14
Auto: Berline Ligne Prestige
Opties: kinderstoelen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 08807
Productienummer: 10021
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 176000
Kleur: Bleu Leman
Ik heb een originele Citro-accu van 9 (eigenlijk 10) jaar oud, daar mag ik vast blij mee zijn 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
't is wel een van de simpelste zaken om te vervangen, dus...
een accu kost je ongeveer twee tanks brandstof maar je doet er wel mininmaal 5 jaar mee.
Mijn accu (toen net geen 8jr oud) begaf het ook op het meest onhandige moment.
een accu kost je ongeveer twee tanks brandstof maar je doet er wel mininmaal 5 jaar mee.
Mijn accu (toen net geen 8jr oud) begaf het ook op het meest onhandige moment.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2010 22:25
Auto: Volvo S40
Opties: Veel
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb helaas ook last van de "Melding storing katalysator en uitlaatgas".
De bobine en de bougies zijn door de dealer vervangen. Helaas kwam de melding weer terug.
Op jullie advies heb ik direct de accu vervangen, want deze was inmiddels bijna acht jaar oud.
Ook nu nog komt de melding steeds terug. Auto staat na een koude start bij het stoplicht hevig te schudden.
Wat zou er nog meer defect kunnen zijn? Voordat ik wederom naar de dealer ga zou ik graag van jullie willen weten of er nog meer tips zijn om het probleem op te lossen.
De bobine en de bougies zijn door de dealer vervangen. Helaas kwam de melding weer terug.
Op jullie advies heb ik direct de accu vervangen, want deze was inmiddels bijna acht jaar oud.
Ook nu nog komt de melding steeds terug. Auto staat na een koude start bij het stoplicht hevig te schudden.
Wat zou er nog meer defect kunnen zijn? Voordat ik wederom naar de dealer ga zou ik graag van jullie willen weten of er nog meer tips zijn om het probleem op te lossen.
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
ik ga er van uit dat de motor zodra die op bedrijfstemperatuur is, wel goed loopt; dus stationair mooi rustig en tijdens het rijden niet inhoudt of overslaat bij bv. 2000 toeren. Dit betekent dat er iets mis is met de koude start regeling of het bekende probleem van de klepstoters speelt hier op. Maar vergeet niet dat het vervangen van de klepstoters niet altijd de oplossing is. Zie "stotteren bij koude motor" onder "aandrijving". Daar staan verschillende oorzaken beschreven. Laat de twee sensoren (inlaatlucht en koelvloeistof) die de koude start beïnvloeden doormeten (of doe het zelf als je een eenvoudige volt/ohmmeter hebt).
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De dealer moet gewoon kunnen uitlezen waar deze melding vandaan komt.matrancho schreef:Ik heb helaas ook last van de "Melding storing katalysator en uitlaatgas".
De bobine en de bougies zijn door de dealer vervangen. Helaas kwam de melding weer terug.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
als het goed is wel maar de vreemde meldingen (waaronder storing uitlaatgas) die ik kreeg kon de dealer niet traceren; de rekening voor het wissen van de storingen en onderzoek injectiesysteem was wel €120....
Toen zelf maar aan de slag en na een uitgebreide zoektocht en de tips op dit forum vond ik zelf de belangrijkste oorzaak: een overleden accu. Inmiddels geniet ik al weer ruim 2000 km van een soepel rijdende voiture....
Toen zelf maar aan de slag en na een uitgebreide zoektocht en de tips op dit forum vond ik zelf de belangrijkste oorzaak: een overleden accu. Inmiddels geniet ik al weer ruim 2000 km van een soepel rijdende voiture....
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jun 2010 22:25
Auto: Volvo S40
Opties: Veel
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik ben zelf helaas niet heel erg handig en heb dan ook geen volt/ohmmeter meter.Hans47 schreef:ik ga er van uit dat de motor zodra die op bedrijfstemperatuur is, wel goed loopt; dus stationair mooi rustig en tijdens het rijden niet inhoudt of overslaat bij bv. 2000 toeren. Dit betekent dat er iets mis is met de koude start regeling of het bekende probleem van de klepstoters speelt hier op. Maar vergeet niet dat het vervangen van de klepstoters niet altijd de oplossing is. Zie "stotteren bij koude motor" onder "aandrijving". Daar staan verschillende oorzaken beschreven. Laat de twee sensoren (inlaatlucht en koelvloeistof) die de koude start beïnvloeden doormeten (of doe het zelf als je een eenvoudige volt/ohmmeter hebt).
Als de auto op bedrijfstemperatuur is loopt hij prima.
Met deze informatie kan ik wel weer naar de dealer om de auto uit te laten lezen en gericht dingen na te laten meten.
Mijn dank is daarom groot
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
EvilTwin schreef:De dealer moet gewoon kunnen uitlezen waar deze melding vandaan komt.matrancho schreef:Ik heb helaas ook last van de "Melding storing katalysator en uitlaatgas".
De bobine en de bougies zijn door de dealer vervangen. Helaas kwam de melding weer terug.
is niet persè waar , hier pas op ander posje een lexia uitlezing die niet uitkwam in resultaat zolas het moet
dus Lexia ???????????????????????????????
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is dit chinees ??? 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1949
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Locatie: Almere
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Iemand die typt, zoals hij praat? 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2010 00:23
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter
Locatie: Helmond
Contacteer:
Hier is de dombo van de club weer
Kan iemand mij het verband uitleggen, tussen de uitlaatgas melding en de accu
Bij mijn weten,zorgt de dynamo toch voor de spanning.
Dus als de motor loopt en de dynamo doet zijn werk,dan heeft de accu toch altijd de goede spanning
Maar ongetwijfeld zit ik er helemaal naast
Kan iemand mij het verband uitleggen, tussen de uitlaatgas melding en de accu
Bij mijn weten,zorgt de dynamo toch voor de spanning.
Dus als de motor loopt en de dynamo doet zijn werk,dan heeft de accu toch altijd de goede spanning
Maar ongetwijfeld zit ik er helemaal naast
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
@John LeGrand: meen je laatste zin te kunnen lezen zoals geëditeerd. Antwoord: de Lexia geeft een diagnose zoals hieronder. Misschien heb je hier iets aan?John LeGrand schreef:
is niet persé waar , hier pas op ander postje een lexia uitlezing die niet het resultaat gaf zoals het moet,
dus is de Lexia hiervoor het geschikte diagnosetool?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
Harm schreef:Iemand die typt, zoals hij praat?
is zoiets als de lexia taal denk ik
Geeft niet altijd het goede aan schijnbaar nogal eens ,
Waarom men dit niet wil weten of zien snap ik ook niet
zeg niet zomaar iets als meerdere hier




