V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Nee hoor, de 165 pk variant heeft zelfs een andere koppeling erin..
Als je kan kiezen...
:smt023
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De 165 dus? Justtobesure
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Jep..

In belgie is het zelfs zo dat dit met wegenbelasting etc te maken heeft.

De nieuwe alfa guillia heeft een 2,2 diesel met 136 pk en 170 pk..
Reden in wallonie is de 136 pk aantrekkelijker..
Dus ik kan mij voorstellen dat dit ook zo'n reden heeft gehad bij de C5 :smt017
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Bij de automaat speelt die koppeling geen rol, er zit precies dezelfde koppelomvormer in.

Een alternatief is dan om de 136 PK te chippen, op de juiste manier.
Dat heeft Menno destijds gedaan, is 'm uitstekend bevallen.
En de huidige eigenaar van die C5 is er ook nog altijd heel happy mee :D

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Yep, en die C5-3 staat al ruim over de 250k ( probleemloos ) ... :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Menno schreef:Yep, en die C5-3 staat al ruim over de 250k ( probleemloos ) ... :smt023
Okay, heb je daar nog wat meer informatie over?
Hoeveel pk/nm erna, en wat was het verbruik?

Ow ja, en 't belangrijkste: waar?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Bericht door Menno »

+- 170 PK / 370 Nm

Mijn rijstijl is erg stevig , dus verbruik doet er weinig toe ....
Bij constante snelheden waren zeer nette verbruikscijfers te behalen ;-)
Verbetering tov ongechipt was ongeveer 10%

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Bericht door Smultie »

Woops, denk dat je m'n laatste vraag niet meer hebt gelezen: wáár heb je het laten uitvoeren?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Bericht door Menno »

Bij bullpower ;-)

Fijnste van die chiptuning is voornamelijk de betere spreiding van trekkracht , en je hebt geen aarzeling meer bij vertrek wat bij de automaat 138 normaal wel aanwezig is.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
...in Dronten ;)

Daar had ik al wat eerder ons C-Eendje laten chippen, en ik constateerde toen dat hij daar niet zomaar wat in stopt maar de chip zorgvuldig loshaalt en vervolgens omprogrammeert.
Voordat hij dat doet wordt op de rollenbank gekeken wat de status is vóór het chippen, en na het chippen wordt gekeken hoe het er dan voor staat.
Bij mij werd er vervolgens nog wat verder aangepast, allemaal met de bedoeling om de koppelkromme zo vlak mogelijk te krijgen en bij zo laag mogelijk toerental al op een goed niveau te zijn.

Dat heeft prima gewerkt, ik ben er nog altijd tevreden mee.
En het verbruik is met gemiddeld 5,14/100 km :arrow: 1:19,5 helemaal niet verkeerd :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 2.0 HDIF 136 óf 163pK?

Bericht door BJG »

Klinkt inderdaad zeer professioneel.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mar 2009 08:55
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Locatie: de pinte belgie
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
heb mijn ph3 20 hdi van 163 pk laten chippen nar 200pk bij br-performance in willebroek en wat een veschil zalig rijdende C5 nu zuinig , snel, tot nog toe al 80 000 probleemloze km gereden
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
deze staat bij een dealer waar ik ooit klant was...

top bedrijf..

http://citroenschrooten.be/voertuig/C5- ... -automaat/" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Die had ik al zien staan, ben persoonlijk alleen zo gecharmeerd van een licht interieur.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Smultie schreef:Klein kickje!!

Ik zit te kijken naar een phase III Tourer, Exclusief, automaat, maar ik twijfel nog een beetje tussen de 138pk en de 165pk variant.
He die vraag kwam ik op tweakers ook tegen :-). Heb je de 2.2hdi overwogen?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Plaats reactie