Pagina 18 van 143
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 09 nov 2011 11:29
door JW-C5
EvilTwin schreef: ......
Een riem is een dom stuk kunstrubber met glasvezelversterking. .........
Bij mijn weten is dat geen glasvezel maar kevlar/aramide.
Dat wordt ook in de gordel van banden gebruikt.
Groet,
JW
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 09 nov 2011 14:46
door EvilTwin
Kan er ook in zitten, maar dat maakt voor het principe niet zo veel uit. Glasvezel geeft meer stijfheid in buiging, maar de stijfheid langs de riem is vergelijkbaar met glas of aramidevezel. Met alleen aramidevezel zou een riem te veel klapperen. Aramide is bovendien vrij beroerd op compressie (kracht tegengesteld aan de vezel) alsof het een ketting is, in feite
Aramide is vrij zeldzaam in autobanden, maar gebruikelijk in fietsbanden, vanwege de lek (doorprik) bestendigheid. Niet voor niks wordt kevlar als kogelwering ingezet.

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 09 nov 2011 19:57
door steven1986
exroosje schreef:
Is het denkbaar dat de betreffende update ook in mijn auto tercht is gekomen en daardoor de boel dus net iets zuiniger draait. ? Heeft iemand anders ook zoiets waargenomen?
Je beschrijft precies wat ik al lange tijd ook vermoed te merken. Mijn C5, modeljaar 2011 en dus afgeleverd met de 'zuiniger software', trilt ook bij stationair in D. De ene keer meer dan de andere, en dit staat volledig los van de motortemperatuur / remdruk / etc. Soms druk ik de pook uit ergernis maar even in N. Deze ervaring heb ik bij het proefrijden (destijds nog in modeljaar 2010) absoluut niet gemerkt.
Heb jij een patroon kunnen ontdekken in het optreden? Of komt het bij jou altijd voor?
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 10 nov 2011 10:02
door EvilTwin
Het kan goed zijn dat dit trillen het supersnel schakelen vh MM is tussen arm (lean burn) en rijk mengsel.
Arm is zuiniger, maar dan moet hij heel snel (binnen een paar ontstekingen) naar rijk om de cats en de NO_x buffer te ontlasten, vanwege extra NO_x productie bij arm en extra HC/CO bij rijk.
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 13:02
door RamseyRam
Edit Rene & Menno

Bonjour à tous et à toutes...Je vois qu'il y'a beaucoup de sceptiques mais je ne chercherai pas à vous convaincre mais soyez vigilant à l'avenir car progressivement, nous détectons de nombreux cas avec les derniers modèles de PSA (DS3/3008/RCZ)...Sachant que la configuration de la C5 est surtout le DIESEL, il est difficile de faire apparaître les cas avec les THP en C5 mais remarquez une chose! Vous en parlez avec un topic qui tient souvent le haut de l'affiche (ce qui prouve que vous n'y êtes pas INSENSIBLE) et en France, nous avons relevé des cas sur les C5 sur notre sondage en ligne et sur FACEBOOK:
Mais regardez plutôt ici:
http://distributionthp.free.fr" onclick="window.open(this.href);return false; ( UNE PETITION )
This site is a small gathering of people experiencing distribution problems on THP engines.
A shift in the distribution appear gradually and results in destruction of the engine.
At best your engine will go into degraded mode and operate with reduced power, the worse it will break.
puis
Link 1
puis
Link 2
puis
Link 3 ( UN GROUPE D'ENTRAIDE DE PERSONNES )
puis
Link 4
puis
Link 5 (FRANCE)
puis
Link 6 (USA)
puis
Link 7 (UK)
puis
Link 8 (ITALIE)
puis
Link 9 (PORTUGAL)
puis
Link 10 (ALLEMAGNE)
puis
Link 11 (RUSSIE)
puis
Link 12 (RUSSIE)
puis
Link 13 (UKRAINE)
puis
Link 14 (FRANCE pour 207 CC)
puis
Link 15 (ESPAGNE)
puis
Link 16 (FRANCE)
My name is Patrice Médéric MAZE
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 21:36
door Rene
Bericht gewist ...
Er wordt overleg gepleegd m.b.t. bovenstaande !! ...
-->
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 55#p367355" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 21:52
door This Game
Ik ging me al bijna ongerust maken, nu kan ik lekker verder struisvogelen, wedden dat ie net buiten de garantie op gaat spelen

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 21:57
door exroosje
Ik log net in om dit even uitgebreid te gaan lezen. Ik ben dus niet blij met deze "censuur".
Kun je het gewiste bericht aan mij PBen?
Als er dan wat interessants uitkomt zal ik het in het NL posten. Zoals je weet ben ik serieus bezig te kijken naar preventieve maatregelen voor de THP.
Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 22:01
door Menno
Heeft niets met censuur te maken, ...
Als ik een bericht in het Nederlands plaats op een Frans forum wordt het ook onmiddelijk verwijderd, zeker als het een eerste bericht is incl. lukraak linkjes plaatsen, zoiets kun je aanrekenen als spam en is m.i. vrij ongepast
Verder geen discussie hierover, ik sta achter de beslissing van René!
Re: turbo valt uit had en het nu niet meer kan.bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 22:53
door exroosje
Laat onverlet dat ik het graag had gelezen maar er vandaag overdag geen tijd voor had en het nu niet meer kan. En ja, als geen frans kent heb je ook niets in een citroen te zoeken

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 22:55
door Menno
Was dat nu voor een onzin ...
Dan maar een Toyota kopen en Japans gaan leren

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 14 nov 2011 22:56
door Rene
Oef, dat wordt geen Kia dit jaar....
Zullen we nu weer verder gaan over het turbo geval?

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 15 nov 2011 10:50
door EvilTwin
Ik geloof niet dat dit draadje ooit over de turbo is gegaan, da's het enige deel wat fatsoenlijk werkt

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 15 nov 2011 10:54
door Rene
Ik bedoelde ook niet alleen de turbo
Het geval is het geval waar de turbo aan zit

Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Geplaatst: 15 nov 2011 11:22
door RamseyRam
I'm sorry but I do not know about Holland / Belgium, but the message was created to help

you make an opinion on the subject of this THP (EP6 PRINCE MINI)
