C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 apr 2010 19:54
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09893C
Productienummer: 10365
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178000
Kleur: grijs
Locatie: Limburg Belgie
C5club Rookie
C5club Rookie
Hoi Robster 76,

Het zijn maar drie pinnetjes lossolderen, mosfet uithalen en nieuwe insolderen, er moet toch iemand bij jou in de buurt wonen die dat kan, duurt +/- 10min. ;)

greetz speler007
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
De module zit zoals ik gezien heb hier aan begin van topic dus aan de passagierskant ??
Niet onder of achter de radio ?, heb zelf probleem zoals de TS zo te zien :?: (zie pag 2/3 ong.)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Het beste kun je alles zien en vervangen wanneer je het dashboard kastje verwijderd. Die zit vast met 8 torx geloof ik. Let bij het verwijderen even op het roostertje voor de koeling in het vak. Deze belemmerd het verwijderen. Deze kun je eenvoudig eruit halen door met een platte schroevendraaier aan de onderzijde van de buitenste frame los te wippen. Je ziet dan links heel goed de 2 grote groene connectoren zitten op de module.

Tip, let even goed op de connectoren of deze 'mooi' groen zijn. Ik heb me uit betrouwbare bron laten informeren over eventuele kleurverschillen. Wanneer de connectoren 'bruinig' zijn, zijn deze niet meer goed. :smt023
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
okay ,ga ermee aan de slag morgen. weer wat wijzer :smt023 ;)
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Is toch inderdaad handiger en zo gedaan met kastje eruit :smt023 :smt038
kan het bij een break iets anders zitten, heb er geen bekleding verder af moeten halen..

er zit een Valeo module in en een klein mosfetje, morgen ff naar m'n zwager of die dat los kan solderen, zit heel moeilijk en is erg klein, vereist een vaste hand :smt017 :roll:

het zou volgens datum nog de 1e zijn uit 2002 (15/05/02), erachter staat F65716W als type nummer ??
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Zou niet zo klein moeten zijn die mosfet. Dat is het grootste ding wat erop zit. De Mosfet zit met een klem tegen het koelprofiel geklemd en is buiten de connectoren en de platte brede weerstand brug, het enige componenten met 'pootjes' door het printplaatje. De overige componenten zijn SMD (Surface mounted device) en daarbij voorzien van een soort coating lijkt het wel. Deze kun je vaak niet of héél moeilijk met een standaard soldeerbout loskrijgen, laat staan verplaatsen :smt023
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
klopt , zit met klem vast idd, misschien is het net een ander type ,tis echt niet groot en zag in dit topic dat er kleinere gezien zijn ook ,losmaken zal niet makkelijk zijn denk ,maar heb een fijne soldeerbout voor zulk werk aan zwager(is electicer ) gegeven laatst , we kunnen het proberen ,anders zal het toch een nieuwe worden als er zich verder niks aan dient .
zonder aanjager niet goed te doen en slecht zicht ,ben blij dat hetniet meer zo vriest maar regen is ook niet bevorderlijk.

Ook dat het dan weer goed is hoop ik, anders weer zoeken :smt017 :?
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Denk erom dat de pootjes goed doorgesoldeerd zijn en veel hitte vragen, beste is pootjes doorknippen en dan poot voor poot lossolderen.
Wel daarna koelpasta gebruiken bij de nieuwe!
De veer zit erg strak en moelijk los te halen.
succes.
Kost echt wel iets meer als 10 min.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Is nu los en spullen besteld


fetje zowat 6/7 euro meen ik

En de pasta hebben ze ook
zou morgen binnen zijn

Bedrijf heet Van Rhee electronics in Breda

weten we voor ca. 10 euro of het er aan ligt ipv 100 euro voor module bij dealer hier

Laterz :smt190
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat scheelt weer een hoop,
ben benieuwd of het succes heeft,

Peter
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
alles weer erop gesoldeerd, deed eerst niks maar na een 10 minuten stilstaan weer wel :smt017

eens wat uitproberen wat ie direct onderweg doet ...........
moet toch niet aangemeld worden neem ik aan :?:

word vervolgd........................ :cit4
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Niks aanmelden moet gewoon werken.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
blijft toch dat het niet altijd werkt , aan de aanjager zelf kan het lijkt mij niet liggen ,draait goed als ie het doet zeg maar, aanjager rammelt ook niet met draaien.

Heeft wel iets geholpen met de nieuwe mosfet, maar misschien is er dus nog iets mis , hoor een soort van zoemend zacht geluidje en de fan in het scherm stopt dan ook en wordt blank. :smt017

Als de aanjager draait werken alle knoppen zoals het moet en reageert normaal op luchtkleppen, temperatuur , etc.

Het zoemen kan ik als een soort van transformator geluid beschrijven :!: :smt017

Iemand al eens gehad of een idee :?:

gr John
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 12 dec 2009 21:35
Auto: Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 1999
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Obsidian Black
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:
Heb je de connectoren goed bekeken? Zijn deze nog in orde? Het klinkt nu als een soort van 'los contact'. Dat de fan op het display uitvalt, duidt erop dat het nog steeds om het zelfde probleem zou kunnen gaan.
1999 Mercedes-Benz C220CDI Esprit Selection Combi

Ex-1997 1.9D ZX Break 244K
Ex-2002 2.0HDI C5 Break Ligne Prestige 283K
Ex-2001 2.2HDI C5 Break Exclusive
Ex-2006 1.5dCI Renault Grand Scenic Expression Comfort
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
ook zo een vermoeden ,vandaag afgekeken en doet het dan wel en dan weer niet,module nog eens openmaken maar connectors waar stekkers aan zitten zien er als nieuw uit ,eens wat contact spray inspuiten ,baat het niet ................................. toch

anders draden naar stekkers eens nazien :smt017

vive le C5 :smt190 :smt080
Plaats reactie