exroosje schreef:Nee hoor ik denk echt dat de meerderheid geen issues heeft.
In andere landen speelt de problematiek geheel niet.
Elk model van citroën heeft de THP zowat.
De enige die het weet is naast Citroen lease maatschappijen. En die verbieden thp motoren niet voor zover ik weet
Probleem is dat in de ons omringende landen de THP zowat niet verkocht is. Simpelweg omdat iedereen daar diesel rijdt. Zoek maar eens op gebruikte C5'en in Duitsland, Frankrijk en België maar ook Spanje. Het zijn enkel en alleen maar diesels die je vindt. Hier en daar bij hoge uitzondering een keer een benzine versie. Dit is dan ook dè reden dat de problematiek niet zo speelt in die landen als in Nederland waar het merendeel van de verkochte auto's een benzine versie is.
Feit is dat iedere THP last krijgt van de bekende THP problemen, of het er nu eentje is van recente of wat oudere productiedatum.
Kijk maar eens op de sites van de leasemaatschappijen waarbij het onderhoud aan de gebruikte leasewagens wordt vermeld. Gewoon bij iedere THP zijn de bekende problemen opgetreden.
Daarentegen zijn de eerste gebruikte 1.2 E-THP's tot nu toe probleemloos gebleken. Maar goed, dat is dan ook een pure PSA ontwikkeling en niet van BMW afkomstig zoals de 1.6 THP's.
Ik was vorige week bij de Honda dealer. De verkoper vertelde mij over een klant met een gebruikte C5 THP. Deze auto was al gerepareerd bij 50.000 km. Klant was nu 10.000 km verder en nog functioneerde de motor nog lang niet na behoren.
Mijn advies is dan ook om met een grote boog om auto's met dit blok te lopen als je op zoek bent naar een nieuwe of gebruikte motor. Je krijgt er hoe dan ook op den duur hoge onkosten aan.