Pagina 2 van 3
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 13:46
door EvilTwin
Die lijkt wel verkeerd te staan, geen idee wat er mis is, opgekrikt en iets tussengeklust?
In principe hoort de lijn door de chroomstrips exact door de as van het wiel te vallen, te zien aan het Citroën logo.
zo hoort het:
http://www.autozine.nl/slideshow/slides ... 0723#fotos" onclick="window.open(this.href);return false;
NB dit is 100% zeker een versie met wokkels.
Hoe het hart staat tov de chroomlijsten is hier nog beter te zien (Hydractive3+ versie, normale rijstand)

Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 14:34
door JW-C5
Als ik een latje leg over de linker chroomlijst op westbiker's tweede plaatje loopt dat praktisch over het hart van het wiel.
Dat komt dus overeen met wat jij schrijft, dit zou zó goed zijn.
Groet,
JW
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 14:58
door Roman
vergelijk eens met mijne...
zomerbanden
winterbanden
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 15:30
door Roman
hier heeft iemand zijn C5 lager gelegd zie foto 1e bericht..
http://www.c5forum.de/viewtopic.php?t=6309" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 16:37
door EvilTwin
JW-NHS schreef:Als ik een latje leg over de linker chroomlijst op westbiker's tweede plaatje loopt dat praktisch over het hart van het wiel.
Dat komt dus overeen met wat jij schrijft, dit zou zó goed zijn.
niet als je een lijn trekt van de voorste chroomstrip naar de achterste, dan zie je een flink verschil.
Dat het oplijnt met de middelste lijst is optisch bedrog, zie ook Romans plaatjes vanuit een hoek of die verwrongen duitse foto.
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 11 jan 2010 22:46
door westbiker
Hallo Roman,
thanks voor de foto's. Heel mooie auto
heb je wellicht ook een foto waarop je het voorwiel goed ziet?
mvg
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 12 jan 2010 07:06
door Roman
westbiker schreef:Hallo Roman,
thanks voor de foto's. Heel mooie auto
heb je wellicht ook een foto waarop je het voorwiel goed ziet?
mvg
thnks
ik zal een foto maken

Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 12 jan 2010 21:51
door Roman
deze foto beter????
de korte streep is ong 8.5 cm
en de grote streep vanaf de grond tot onderkant spatbord rand is 74 cm
heb dit gemeten in mijn garage...

Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 13 jan 2010 13:07
door westbiker
thanks! ik ga bij mij ook even opmeten z.s.m., laat het weten
Grappig ik heb dezelfde combinatie C5 / C1 voor de deur
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 19 jan 2010 21:05
door Roman
westbiker schreef:thanks! ik ga bij mij ook even opmeten z.s.m., laat het weten
Grappig ik heb dezelfde combinatie C5 / C1 voor de deur
en heb je nog gemeten?????

Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 03 jul 2010 11:04
door Chris C5
Hallo heren,
Hier iemand met ervaring met een verlaagde Tourer en wel 4 cm., voor en achter.
Mijn auto ziet er (leeg) geweldig uit, dit in combinatie met mooi breed rubber (255/35R20 Vredestein Ultrac Sessanta).
Wel zijn de H&R veren in combinatie met de standaard dempers niet optimaal voor de wegligging.
De auto slaat nogal hard door zijn veren (drempels of flinke glooing in de snelweg).
Ga proberen of ik een foto te plaatsen. Maar blijkbaar mag ik dat niet, zie dus mijn avatar.
Ter info, auto stond voor en achter 74 cm. en nu inderdaad 70 cm van de grond op de manier gemeten zoals jullie aangeven.
Groet Chris
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 03 jul 2010 12:35
door kansberg
Persoonlijk ben ik niet zo van de verlagere, om met Klukluk te spreken, maar eerlijk is eerlijk, jouw Tourer staat mooi op z'n wieltjes, de Phase III kan het hebben, de Phases I en II ogen er te 'beminnelijk'

voor, die hoor je 'op stand' te rijden. Lees het niet als een stekelige opmerking, 'k zou graag met je ruilen, maar het ontwerp van de Phase III leent zich beter voor enige verlaging van de vering.
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 03 jul 2010 14:27
door JW-C5
Chris C5 schreef:Hallo heren,
Hier iemand met ervaring met een verlaagde Tourer en wel 4 cm., voor en achter.
Mijn auto ziet er (leeg) geweldig uit, dit in combinatie met mooi breed rubber (255/35R20 Vredestein Ultrac Sessanta).
Wel zijn de H&R veren in combinatie met de standaard dempers niet optimaal voor de wegligging.
De auto slaat nogal hard door zijn veren (drempels of flinke glooing in de snelweg).
Ga proberen of ik een foto te plaatsen. Maar blijkbaar mag ik dat niet, zie dus mijn avatar.
Ter info, auto stond voor en achter 74 cm. en nu inderdaad 70 cm van de grond op de manier gemeten zoals jullie aangeven.
Groet Chris
Wat voor veren zijn dat, zijn die korter én progressiever? Als je auto doorslaat is dat meer te wijten aan de veren dan aan de dempers.
Dat gezegd zijnde, als je de veren aanpast moet je ook andere dempers nemen. Die zijn op elkaar afgestemd, zó wordt het nooit wat met de vering/demping.
En wat is er mis met de wegligging? Doorslaan van de auto op hobbels is een andere verhaal, maar spoort 'ie slecht (zou kunnen, zeker op langsnaden zal 'ie wel weglopen), en is 'ie niet precies meer in de besturing?
Tot slot: waarom heb je een C5 gekocht? Die koop je toch zeker ook om z'n veringscomfort, daar is nu niks meer van over
Groet,
JW
Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 04 jul 2010 09:20
door Menno
De C5 PH3 koop je tegenwoordig ook omdat het gewoon een vreselijk mooie auto is

Re: Verlagen van de wokkelvering?
Geplaatst: 04 jul 2010 13:49
door Chris C5
Hallo JW,
Ik heb de auto inderdaad gekozen omdat ik hem gewoon mooi vond en de beste aanbieding als je een complete gezinsauto zoekt met flink wat laatruimte.
Bovendien is comfort voor mij geen top prioriteit, goede wegligging en een mooie auto vind ik belangrijker.
Het probleem met de veren is dat ze wel korter zijn maar niet hard of progressief genoeg. Er was begin 2009 geen andere optie beschikbaar dus hebben we het op deze manier geprobeerd. Op de vlakke wegen in Nederland zorgt het voor een prachtige wegligging, auto spoort goed en je kan er geweldig snel een klaverblad mee ronden. De ESP blijft ook heel lang werkeloos toekijken en de auto helt niet te veel over. Echter bij flinke dwarsrichels slaat de auto door, deels door de dempers natuurlijk daar heb je gelijk in.
Verlagen is vooral toegepast vanwege de eerder vermelde ruimte boven de banden, zeker boven de brede banden vond ik dat niet fraai. Is er goed van opgeknapt.
Groet Chris