De thermostaat is als laatste vervangen en de radiator geeft een goed IR beeld.
Een inventarisatie van wat er vervangen moet worden kan natuurlijk pas als het probleem bekend is. Blijft een beetje het punt waar alles omheen blijft draaien: hoe krijg ik helder wat het probleem veroorzaakt?
Mijn ervaring met meerdere garages is dat juist het stellen van een diagnose voor een wat ongrijpbaarder probleem erg lastig is.
Ik snap dat je zonder een complete demontage en controle op Formule1 niveau het lastig is om alles te vinden maar het voelt zo onwerkelijk dat er steeds vaker proefondervindelijk gewerkt wordt...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
In bericht 4 schrijf je dat het meetwerk is gedaan.
Maar in vind nog steeds niet precies wat de oorzaak is na het meetwerk.
Cilinderlektester gebruikt? die verteld je alles.
Het is arbeidsintensief, maar dan weet je wat. In/uitlaat kleppen/ koppakking/ zuigerveren/thermostaat.
Toen mijn waterbuis kapot was 3x een oververhitte motor gehad op weg naar huis.
Na reparatie in eigen beheer geen problemen met de koppakking gehad, en dat is inmiddels 8 jaar geleden.
Grüß
Het koelsysteem is makkelijk buizen/ slangen/ radiator/ en waterpomp/thermostaat.
water pomp vernieuwen schakelt al een hoop dingen uit.
Ik hoor je ook niet meer over de oliedruk.
Maar in vind nog steeds niet precies wat de oorzaak is na het meetwerk.
Cilinderlektester gebruikt? die verteld je alles.
Het is arbeidsintensief, maar dan weet je wat. In/uitlaat kleppen/ koppakking/ zuigerveren/thermostaat.
Toen mijn waterbuis kapot was 3x een oververhitte motor gehad op weg naar huis.
Na reparatie in eigen beheer geen problemen met de koppakking gehad, en dat is inmiddels 8 jaar geleden.
Grüß
Het koelsysteem is makkelijk buizen/ slangen/ radiator/ en waterpomp/thermostaat.
water pomp vernieuwen schakelt al een hoop dingen uit.
Ik hoor je ook niet meer over de oliedruk.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
