Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Volgens mij gaat hij pas bij 105 graden open bij deze motor. Maar met airco aan moeten ze beide draaien. Althans dat doen ze nu bij mij na vervangen van beide ventilatoren.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dat klopt met airco draaien ze beide.
Dat is tevens de reden dat ik de airco heb uit gezet, want als ze draaien voor de airco wordt de koelvloeistof OOK gekoeld.
Er stonden trouwens 2 temperaturen in het overzicht van JW, en de hoogste temperatuur zal je alleen bereiken als er geen koelvloeistof meer in het systeem zit dan gaan ze op 100% draaien, maar er valt niets meer te koelen.
Bij die lagere temperatuur wordt de motor al voldoende gekoeld. het zelfde geld voor de airco, als de airco aanstaat haal je de 95 graden volgens mij ook niet.
Ik heb geen koelings problemen, dus laat ik het hierbij.
Grüß
Dat is tevens de reden dat ik de airco heb uit gezet, want als ze draaien voor de airco wordt de koelvloeistof OOK gekoeld.
Er stonden trouwens 2 temperaturen in het overzicht van JW, en de hoogste temperatuur zal je alleen bereiken als er geen koelvloeistof meer in het systeem zit dan gaan ze op 100% draaien, maar er valt niets meer te koelen.
Bij die lagere temperatuur wordt de motor al voldoende gekoeld. het zelfde geld voor de airco, als de airco aanstaat haal je de 95 graden volgens mij ook niet.
Ik heb geen koelings problemen, dus laat ik het hierbij.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Waarop baseer je die gedachtegang?Frans 99 schreef:.......
Er stonden trouwens 2 temperaturen in het overzicht van JW, en de hoogste temperatuur zal je alleen bereiken als er geen koelvloeistof meer in het systeem zit dan gaan ze op 100% draaien, maar er valt niets meer te koelen.......
Die hoge temperatuur kan ook bereikt worden in omstandigheden dat er niet goed gekoeld kan worden. Zoals wanneer de motor heel veel werk moet doen onder extreme temperatuuromstandigheden.
Of wanneer de radiateur erg vuil is, door bladeren of wat dan ook.
Groet,
JW

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dat heb ik gebaseerd op het feit dat als de motorventilateurgroep draait voor de airco de koelvloeistof temperatuur netjes rond de 90 graden blijft (ook voor langere tijd).
Met vervuiling en blad enz gaan ze wel hard draaien, maar heeft dan (eigenlijk) geen zin.
Een hard werkende motor en 2 voorgaande had ik wel over het knappe koppie gezien.
Grüß
Met vervuiling en blad enz gaan ze wel hard draaien, maar heeft dan (eigenlijk) geen zin.
Een hard werkende motor en 2 voorgaande had ik wel over het knappe koppie gezien.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bij mij, met dezelfde motor, viel het op dat de ventilatoren niet aan gingen bij extreme belasting en dat daarbij de temperatuur dus ook flink de hoogte in schoot!
Ik rij regelmatig op kleine steile hellingen en het valt me op dat deze motor dan ineens flink aan het werk moet en dat de ventilatoren dan dus ook meteen op volle sterkte gaan draaien. Dat probleem is nu opgelost doordat ik de ventilatoren heb vervangen. Ze draaien nu zoals het hoort. (En ik heb het uitgebreid getest hier met veel steile klimmetjes
)
Toen ze niet werkten, dus voordat ik de kapotte ventilatoren heb vervangen, deden ze dat niet (volle kracht draaien bij volle belasting) en bij file rijden en langzaam stadsverkeer werd de motor ook wat warmer en viel de airco uit.
Heb je de twee relais al eens vervangen?
Ik rij regelmatig op kleine steile hellingen en het valt me op dat deze motor dan ineens flink aan het werk moet en dat de ventilatoren dan dus ook meteen op volle sterkte gaan draaien. Dat probleem is nu opgelost doordat ik de ventilatoren heb vervangen. Ze draaien nu zoals het hoort. (En ik heb het uitgebreid getest hier met veel steile klimmetjes

Toen ze niet werkten, dus voordat ik de kapotte ventilatoren heb vervangen, deden ze dat niet (volle kracht draaien bij volle belasting) en bij file rijden en langzaam stadsverkeer werd de motor ook wat warmer en viel de airco uit.
Heb je de twee relais al eens vervangen?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
De relais heb ik nooit vervangen.
Hoeft ook niet want volgens de diag doen ze wat ze moeten doen.
Heb jij de remlicht schakelaar al eens vervangen?
I.v.m je CC en 3e remlicht problemen.
Grüß
Hoeft ook niet want volgens de diag doen ze wat ze moeten doen.
Heb jij de remlicht schakelaar al eens vervangen?
I.v.m je CC en 3e remlicht problemen.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.