Pagina 2 van 3
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 17 sep 2016 11:03
door My_First_C5
Dank mensen!!
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 09:00
door My_First_C5
Nog steeds niets kunnen vinden.
Degene die alles van elektronica weet is tot volgende week met vakantie..
In elk geval is naar de BSM gekeken. Stekkers zitten goed, zekering is in orde.
Ook de massa is goed.
Stekkers naar naastgelegen computer zijn ook los geweest, vertonen geen problemen.
Het rare is dat die pomp wel spanning krijgt, maar niet genoeg. Ergens is er een verlies van spanning...behalve bij mij

Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 09:19
door willy4
ben je wel op de juiste draden aan het meten?
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 11:08
door My_First_C5
Nou ja dat mag ik aannemen...ik meet zelf niet.
Er is ook een andere, nieuwe pomp aangekoppeld die het ook niet deed.
Er is vervolgens bij de pomp zelf gemeten..
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 11:17
door willy4
ga anders is een bsm op de sloop halen , of kun je hem is verwisselen met iemand
wel dezelfde nummer van bsm
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 11:18
door My_First_C5
Goed idee, kom alleeen niet zo vaak een C5-ph2 tegen op de sloop

of toch

Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 11:53
door willy4
sommige bsm van 1en2 PH zijn dezelfde ook peugeot heeft ze , wel naar de nummer zien
welke nummer staat er bij uw op ,ik heb er nog er zijn nog leden die er 1hebben
moet je wel eerst de nummer vermelden
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 12:52
door BJG
De diagnose is dus al gesteld. Er is spanningsverlies.
Nu nog de oorzaak.
Verlies kan in de plus of in de min. Gewoon een v4 meting doen.
Serieus dit kan niet zo moeilijk zijn.
Na vaststelling of het verlies aan plus of aan min kant optreedt gewoon terug meten in stappen naar de accu. Dan wordt duidelijk tussen welke twee punten verlies optreedt.
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 19 sep 2016 20:06
door edwin48
my first C5 als het de brandstof opvoerpomp is kan het ook nog de stekker op de bsm zijn die er naar toe loopr voor stroom toevoer. kijk eens naar de meest linker stekker haal hem eens los en kijk eens naar de voorste dikke draden deze willen wel eens ingebrand zijn en dan moet je een stekker scoren en solderen.
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 20 sep 2016 10:38
door My_First_C5
Hi Edwin,
Volgens mij hebben ze die stekker ook nagekeken. Gisteren nog even langsgeweest. Hebben een nieuwe BSM besteld, kijken of dat het probleem oplost...
dank!
Matthijs
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 20 sep 2016 11:45
door BJG
Sorry maar ik snap dit niet
Waarom niet gewoon meten en dan bestellen wat er stuk is? Zo spannend is dat niet.
Begrijp me niet verkeerd, het kan prima zijn dat de BSM de oorzaak is, maar als je meet weet je het zeker, en bestel en vervang je niets voor niets.
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 20 sep 2016 12:05
door My_First_C5
Snap wat je bedoelt, maar hun elektronicaman, voor wie dit gesneden koek zal zijn, is tot volgende week met vakantie (hoe durf'ie als terwijl ik dit heb

) en ze willen tot een oplossing komen voor me...
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 12 okt 2016 18:50
door My_First_C5
Om nog maar de uiteindelijke oplossing even te posten.
Ze hadden een nieuwe BSM besteld en erin gezet. Toen deed alles het weer...
Gewoon zo gelaten, ze hebben uiteindelijk geen uren gerekend enkel de BSM en had in de tijd van wachten kon ik een auto van de garage lenen...
Kan er weer tegenaan, hopen dat de oude dame het nog een tijdje volhoudt...
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 12 okt 2016 23:29
door BJG
Fijn dat het is opgelost
Re: Brandstofpomp krijgt een te laag voltage
Geplaatst: 13 okt 2016 13:05
door My_First_C5
Yes!
Dank voor jullie meedenken in elk geval!!
