Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
EGR-klep kan ook op benzine versies zitten, niet alleen maar op diesels. Hydro olie wordt volgens de boekjes een maal per 200dkm vervangen, echter zijn er dat weinig die dat doen. Mooie km-stand.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
ik zie nu idd dat op de EW7J4(6FZ) een EGR klep zou moeten zitten.
Neem aan dat deze aan de uitlaat zijde zit, kom je daar een beetje goed bij?
Neem aan dat deze aan de uitlaat zijde zit, kom je daar een beetje goed bij?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Als je voor de auto staat rechts achter op het blok, UGR klep.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik denk dat je het moet veranderen in EGR klep 
Berichten: 1236
Lid geworden op: 16 aug 2014 13:59
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Locatie: De Stad Klundert
Waarom Willy? UGR is toch de PSA benaming voor de elektro-klep 1628jf.
Groet, Jan
Groet, Jan
Groet, Jan 
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wist ik niet , je leert alle dagen nog bij op de oude dag
hier nog nooit van gehoord
hier nog nooit van gehoord
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
bij de zoektocht naar de UGR klep, zag ik dat de olie lekkage tussen de 2 koppen (waar de bobine bank zit) wel wat erger was geworden.
nu ff een vraagje moet ik daar een pakking voor bestellen of is dat gewoon vloeibare?
nu ff een vraagje moet ik daar een pakking voor bestellen of is dat gewoon vloeibare?
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Correct en tevens juistJW-C5 schreef:Ik zag het laatst ook, het lijkt de NL vertaling van EGR te zijn: Uitlaat Gas Recirculatie![]()
Betreffende de olielekkage, de pakkingen van de kleppendeksels zijn rubber!
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Hallo Specialisten,
ik heb jullie advies nodig.
Ik woon in duitsland en wilde voor hier ook een auto gaan aanschaffen. (mijn huidige blijft nog ff bij mijn vriendin in maasticht)
Nu heb je in duitsland nu eenmaal wat meer vermogen op de autobahn nodig dus ik was aan het denken aan een V6. diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.
Ok na het forum door te lezen weet ik wel dat die nokkenas verstellers en de keeringen bij het nokkenas tandwiel kritisch is. dat is allemaal nog te overzien en daar maakt ik me niet zoveel zorgen over.
mijn vraag is Automaat nemen of een handbak.
staan namelijk een aantal mooie te koop in duitsland (ph1&2) met net een ton op de klok maar ben bang voor die automaatstoringen waar ik veel over lees. zeker als ze maar zo weinig km hebben dan is het veel start stop geweest.
of toch liever ene nemen met wat meer km?
verder zijn er ook clarsson uitvoeringen met een 2-tone leren interieur zitten daar nog meer speciale onderdelen op of alleen de plasticwinken aan de bumpers?
Verder zou ik hem graag weer op LPG om laten bouwen, goed ertegen bestand of ook de klepzittingen laten vervangen? en welk merk instalatie zouden jullie aanraden?
alvast bedankt,
Christian
ik heb jullie advies nodig.
Ik woon in duitsland en wilde voor hier ook een auto gaan aanschaffen. (mijn huidige blijft nog ff bij mijn vriendin in maasticht)
Nu heb je in duitsland nu eenmaal wat meer vermogen op de autobahn nodig dus ik was aan het denken aan een V6. diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.
Ok na het forum door te lezen weet ik wel dat die nokkenas verstellers en de keeringen bij het nokkenas tandwiel kritisch is. dat is allemaal nog te overzien en daar maakt ik me niet zoveel zorgen over.
mijn vraag is Automaat nemen of een handbak.
staan namelijk een aantal mooie te koop in duitsland (ph1&2) met net een ton op de klok maar ben bang voor die automaatstoringen waar ik veel over lees. zeker als ze maar zo weinig km hebben dan is het veel start stop geweest.
of toch liever ene nemen met wat meer km?
verder zijn er ook clarsson uitvoeringen met een 2-tone leren interieur zitten daar nog meer speciale onderdelen op of alleen de plasticwinken aan de bumpers?
Verder zou ik hem graag weer op LPG om laten bouwen, goed ertegen bestand of ook de klepzittingen laten vervangen? en welk merk instalatie zouden jullie aanraden?
alvast bedankt,
Christian
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Mijn 2.2HDi is voorzien van een mooie groene ronde TUV sticker......
Grote automaat problemen kent de C5 eigenlijk niet, mits onderhouden door zo nu en dan een spoeling.... De AL4 automaat kan problemen krijgen met de solenoid klepjes, maar die zijn goed te vervangen...... De V6 heeft trouwens geen AL4 maar een 4HP20, en die zijn erg goed, het enige wat ik ooit meegemaakt heb daar is defecte oliepompen door vervuilde, oude olie.
Geen ervaring met carlson.
Grote automaat problemen kent de C5 eigenlijk niet, mits onderhouden door zo nu en dan een spoeling.... De AL4 automaat kan problemen krijgen met de solenoid klepjes, maar die zijn goed te vervangen...... De V6 heeft trouwens geen AL4 maar een 4HP20, en die zijn erg goed, het enige wat ik ooit meegemaakt heb daar is defecte oliepompen door vervuilde, oude olie.
Geen ervaring met carlson.
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ook de Aisin AM6 van de PH2 V6 kent weinig problemen.
Op tijd de bak flushen is ook daar van belang, met name voor een goede werking van het brein.
Overigens, bij mijn weten is de PH2 V6 niet leverbaar geweest met handbak. Zeker in NL niet, maar ik dacht ook niet in andere landen.
Groet,
JW
Op tijd de bak flushen is ook daar van belang, met name voor een goede werking van het brein.
Overigens, bij mijn weten is de PH2 V6 niet leverbaar geweest met handbak. Zeker in NL niet, maar ik dacht ook niet in andere landen.
Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Automaat in een ph1 Carlsson is gewoon een ZF4HP20 , en in de PH2 de aisin6 , niets bijzonders of anders dan een 'gewone' V6 ....
Bij gewoon en goed onderhoud zijn beide bakken prima.
Bij een V6 zou ik nooit een PH1 handbak zoeken, maar dat is persoonlijk , bij de V6 past de automaat uitstekend
Bij gewoon en goed onderhoud zijn beide bakken prima.
Bij een V6 zou ik nooit een PH1 handbak zoeken, maar dat is persoonlijk , bij de V6 past de automaat uitstekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Bedankt voor de tips dan ga ik eens op zoek naar wat moois.
kan ik meteen een calculatie maken wat alle preventief onderhoud gaat kosten. inc inbouw van lpg.
kan ik meteen een calculatie maken wat alle preventief onderhoud gaat kosten. inc inbouw van lpg.
C5club Fan


Berichten: 78
Lid geworden op: 06 feb 2016 16:34
Auto: C5 Tourer 2.0i
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 158000
Kleur: Gris Metallic
Locatie: München
Misschien is een 2.2 HDI ook nog het overwegen waard, dan spaar ik me weer de lpg instalatie uit. en ik zie dat die ook 400.000 km halen.



