Auteur |
Bericht |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
EGR-klep kan ook op benzine versies zitten, niet alleen maar op diesels. Hydro olie wordt volgens de boekjes een maal per 200dkm vervangen, echter zijn er dat weinig die dat doen. Mooie km-stand.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
23 nov 2016 09:03 |
|
|
chris1985
C5club Fan
Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34 Berichten: 76 Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
ik zie nu idd dat op de EW7J4(6FZ) een EGR klep zou moeten zitten.
Neem aan dat deze aan de uitlaat zijde zit, kom je daar een beetje goed bij?
|
23 nov 2016 11:12 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Als je voor de auto staat rechts achter op het blok, UGR klep.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
23 nov 2016 13:09 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
ik denk dat je het moet veranderen in EGR klep
|
23 nov 2016 13:16 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Waarom Willy? UGR is toch de PSA benaming voor de elektro-klep 1628jf. Groet, Jan
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
23 nov 2016 13:31 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13892 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
wist ik niet , je leert alle dagen nog bij op de oude dag hier nog nooit van gehoord
|
23 nov 2016 13:51 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Ik zag het laatst ook, het lijkt de NL vertaling van EGR te zijn: Uitlaat Gas Recirculatie Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 nov 2016 14:05 |
|
|
chris1985
C5club Fan
Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34 Berichten: 76 Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
bij de zoektocht naar de UGR klep, zag ik dat de olie lekkage tussen de 2 koppen (waar de bobine bank zit) wel wat erger was geworden.
nu ff een vraagje moet ik daar een pakking voor bestellen of is dat gewoon vloeibare?
|
24 nov 2016 09:24 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2468
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
JW-C5 schreef: Ik zag het laatst ook, het lijkt de NL vertaling van EGR te zijn: Uitlaat Gas Recirculatie Correct en tevens juist Betreffende de olielekkage, de pakkingen van de kleppendeksels zijn rubber!
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
27 nov 2016 18:06 |
|
|
chris1985
C5club Fan
Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34 Berichten: 76 Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Hallo Specialisten,
ik heb jullie advies nodig.
Ik woon in duitsland en wilde voor hier ook een auto gaan aanschaffen. (mijn huidige blijft nog ff bij mijn vriendin in maasticht) Nu heb je in duitsland nu eenmaal wat meer vermogen op de autobahn nodig dus ik was aan het denken aan een V6. diesel is geen optie met die milieu sticker geneuzel.
Ok na het forum door te lezen weet ik wel dat die nokkenas verstellers en de keeringen bij het nokkenas tandwiel kritisch is. dat is allemaal nog te overzien en daar maakt ik me niet zoveel zorgen over.
mijn vraag is Automaat nemen of een handbak.
staan namelijk een aantal mooie te koop in duitsland (ph1&2) met net een ton op de klok maar ben bang voor die automaatstoringen waar ik veel over lees. zeker als ze maar zo weinig km hebben dan is het veel start stop geweest. of toch liever ene nemen met wat meer km?
verder zijn er ook clarsson uitvoeringen met een 2-tone leren interieur zitten daar nog meer speciale onderdelen op of alleen de plasticwinken aan de bumpers?
Verder zou ik hem graag weer op LPG om laten bouwen, goed ertegen bestand of ook de klepzittingen laten vervangen? en welk merk instalatie zouden jullie aanraden?
alvast bedankt, Christian
|
14 feb 2017 15:41 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Mijn 2.2HDi is voorzien van een mooie groene ronde TUV sticker......
Grote automaat problemen kent de C5 eigenlijk niet, mits onderhouden door zo nu en dan een spoeling.... De AL4 automaat kan problemen krijgen met de solenoid klepjes, maar die zijn goed te vervangen...... De V6 heeft trouwens geen AL4 maar een 4HP20, en die zijn erg goed, het enige wat ik ooit meegemaakt heb daar is defecte oliepompen door vervuilde, oude olie.
Geen ervaring met carlson.
_________________ Zeg maar André
|
14 feb 2017 15:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Ook de Aisin AM6 van de PH2 V6 kent weinig problemen. Op tijd de bak flushen is ook daar van belang, met name voor een goede werking van het brein.
Overigens, bij mijn weten is de PH2 V6 niet leverbaar geweest met handbak. Zeker in NL niet, maar ik dacht ook niet in andere landen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 feb 2017 16:03 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Automaat in een ph1 Carlsson is gewoon een ZF4HP20 , en in de PH2 de aisin6 , niets bijzonders of anders dan een 'gewone' V6 .... Bij gewoon en goed onderhoud zijn beide bakken prima. Bij een V6 zou ik nooit een PH1 handbak zoeken, maar dat is persoonlijk , bij de V6 past de automaat uitstekend
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
14 feb 2017 16:05 |
|
|
chris1985
C5club Fan
Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34 Berichten: 76 Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Bedankt voor de tips dan ga ik eens op zoek naar wat moois.
kan ik meteen een calculatie maken wat alle preventief onderhoud gaat kosten. inc inbouw van lpg.
|
14 feb 2017 16:55 |
|
|
chris1985
C5club Fan
Geregistreerd: 06 feb 2016 17:34 Berichten: 76 Woonplaats: München
Auto: C5 Break 2.2 Hdi HX4 DW12TED4
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10373
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 262000
Kleur: Gris Orageux Metallic
Naar boven
|
Re: hallo C5 gilde
Misschien is een 2.2 HDI ook nog het overwegen waard, dan spaar ik me weer de lpg instalatie uit. en ik zie dat die ook 400.000 km halen.
|
14 feb 2017 17:20 |
|
|
|