Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Ik heb mijn phase 1 (2.0hdi van 2001) weggedaan met 326.000km op de teller. Aangekocht op 97.000km en zonder veel kosten dik 8 jaar mee gereden. Uiteindelijk weggedaan omdat ik eens iets anders wou, niet omdat hij uit elkaar viel.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:43
Auto: c5 break Tourer excusive 2.2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: blauw
Heb zelf sinds een half jaar weer een C5 II, voorzien van een 2.2 diesel met 170 pk. inmiddels 245.000 op de teller en zonder ook maar iets anders dan regulier onderhoud gehad. Kan hem echt aanbevelen!
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Beste nieuwe vrienden,
Morgen ga ik voor de eerste keer op pad om een C5 te gaan kijken.
Ik heb me goed ingelezen op jullie forum, maar als ik alles wil lezen ben ik nog wel 3 weken bezig.
Wel voel ik me wel een klein beetje schuldig ten op zichte van mijn Xantia, hij heeft me al die jaren zo trouw rondgereden.
Kenen jullie dat gevoel? Of ben ik de enige sentimentele oude gek op dit forum
?
Hoe dan ook, ik laat jullie morgenavond weten hoe het afgelopen is.
groet Paulus
Morgen ga ik voor de eerste keer op pad om een C5 te gaan kijken.
Ik heb me goed ingelezen op jullie forum, maar als ik alles wil lezen ben ik nog wel 3 weken bezig.
Wel voel ik me wel een klein beetje schuldig ten op zichte van mijn Xantia, hij heeft me al die jaren zo trouw rondgereden.
Kenen jullie dat gevoel? Of ben ik de enige sentimentele oude gek op dit forum
Hoe dan ook, ik laat jullie morgenavond weten hoe het afgelopen is.
groet Paulus
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Veel suc6 !!! 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel


Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
Je zal de xantia nog gaan missen. Ik wel in ieder geval.
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

2e auto een C2

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb 14 jaar Xant's gereden.
Eerst 4 jaar een TCT Break, daarna 10 jaar een 2.0i-16V Break AL4, allebei vanaf nieuw.
Beide waren het geweldige auto's, waar ik heeeeel veel plezier van en mee gehad heb.
Ik denk daar met heel veel plezier aan terug
Sinds mei 2010 rij ik met m'n C5, en hoe goed en fijn de Xant's ook waren, ze staan toch ruimschoots in de schaduw van m'n huidige voiture
Groet,
JW
Eerst 4 jaar een TCT Break, daarna 10 jaar een 2.0i-16V Break AL4, allebei vanaf nieuw.
Beide waren het geweldige auto's, waar ik heeeeel veel plezier van en mee gehad heb.
Ik denk daar met heel veel plezier aan terug
Sinds mei 2010 rij ik met m'n C5, en hoe goed en fijn de Xant's ook waren, ze staan toch ruimschoots in de schaduw van m'n huidige voiture
Groet,
JW
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Na mijn Xantia V6 een C5 2.2 HDi gaan rijden....
Op het mooie geluid van die V6 motor na geen dag de Xantia gemist ( of die ervoor
)
Welke ik wel altijd gemist heb staat inmiddels weer voor de deur
Op het mooie geluid van die V6 motor na geen dag de Xantia gemist ( of die ervoor
Welke ik wel altijd gemist heb staat inmiddels weer voor de deur
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik weet niet wat je voor die Xantia nog krijgt, maar misschien kun je hem gewoon een rustige 'oude dag' bij je bezorgen.... Hoef je je ook niet schuldig te voelen.de boskabouter schreef:...Wel voel ik me wel een klein beetje schuldig ten op zichte van mijn Xantia, hij heeft me al die jaren zo trouw rondgereden....
Overigens heb ik de overgang van de Xantia naar de C5 als een vooruitgang ervaren (wel slikken bij het tanken, de Xantia reed op lpg
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


C5club Bikkel


Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
Ik kraak de C5 niet af,ik vind het een zeer fijne en comfortabele auto.
Echter de xantia gaf in alle 8 jaren nooit problemen, 1 keer een kapotte bobine.
De C5 daar en tegen heeft al heel wat meer gekost,en bij alles wat er mis gaat wordt er algauw gezegd,ach typisch C5.
En dat vind ik een beetje jammer.
Ik heb het idee dat wij ,als consument zijnde,wel alles makkelijk accepteren.
Voor alle types kom je wel wat tegen.
Hier lees ik regelmatig dat eigenaren van een phase 3 last hebben van ramen die spontaan naar beneden vallen.
Een phase 2 met een omgekeerd display,om maar te zwijgen over de kachel/aanjagermodule.
Maar wees gerust,de spaarrekening wordt maandelijks gespekt,voor de opvolger.
En dat zal toch een phase 3 worden.
Echter de xantia gaf in alle 8 jaren nooit problemen, 1 keer een kapotte bobine.
De C5 daar en tegen heeft al heel wat meer gekost,en bij alles wat er mis gaat wordt er algauw gezegd,ach typisch C5.
En dat vind ik een beetje jammer.
Ik heb het idee dat wij ,als consument zijnde,wel alles makkelijk accepteren.
Voor alle types kom je wel wat tegen.
Hier lees ik regelmatig dat eigenaren van een phase 3 last hebben van ramen die spontaan naar beneden vallen.
Een phase 2 met een omgekeerd display,om maar te zwijgen over de kachel/aanjagermodule.
Maar wees gerust,de spaarrekening wordt maandelijks gespekt,voor de opvolger.
En dat zal toch een phase 3 worden.
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

2e auto een C2

De Peugeot, bedoel je?Menno schreef:Welke ik wel altijd gemist heb staat inmiddels weer voor de deur
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
XM natuurlijk. 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Beide zijn fijn maar Herman heeft het bij het juiste eind 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Helaas, het is niks geworden.
De handelaar waar ik de auto gezien had was in het uiterste noorden van het land, vanaf mijn huis een afstand 130 km, volgens tomtom 1uur en 45 minuten rijden.
Het betrof een 2.2 HDI exclusieve uit 2004 met 160.000 km op de teller voor 2950 euro.
Toen ik net voor vertrek om 9:15 uur belde kreeg ik te horen dat er al iemand onderweg was.
Als ik tegen de middag zou bellen, en hij was nog niet verkocht kon ik komen.
Toen ik s'middags belde werd er niet opgenomen, voice mail nog ingesproken, maar ben niet meer teruggebeld.
Misschien moest het zo zijn
Ik had echter ook wat twijfels en wel om de volgende punten:
-Op de foto's op marktplaats was de auto in onberispelijke staat: glimmend motortje, bandjes zwart glimmend etc, niet te onderscheiden van nieuwstaat. ( er was wel heel erg veel werk van gemaakt)
-Eergisteren stond op de site van RDW dat de auto in 2013 gekeurd had moeten worden.
gisteren stond er dat eerst volgende keuring 9-01-2016 was, gisteren gekeurd dus. weg bewijs
Als RDW klopt is de auto tussen pakweg eind 2013 en begin 2015 geschorst geweest.
-de auto had 2 eigenaren gehad waarvan de laatste sinds 1 november 2014 de auto op zijn naam had. Wie zet er nu een auto op zijn naam en rijdt er vervolgens niet mee ? een andere handelaar ?
Misschien zat er wel een logisch verhaal achter deze auto, en was het allemaal te verklaren.
Misschien was deze auto wel het winnende lot uit de loterij.
en had ik nog 200.000 zorgeloze kilometers voor de boeg gehad.
Maar voor de zekerheid heb ik deze auto maar laten lopen.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo !
Nu maar weer verder zoeken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal
Groetjes Paulus
De handelaar waar ik de auto gezien had was in het uiterste noorden van het land, vanaf mijn huis een afstand 130 km, volgens tomtom 1uur en 45 minuten rijden.
Het betrof een 2.2 HDI exclusieve uit 2004 met 160.000 km op de teller voor 2950 euro.
Toen ik net voor vertrek om 9:15 uur belde kreeg ik te horen dat er al iemand onderweg was.
Als ik tegen de middag zou bellen, en hij was nog niet verkocht kon ik komen.
Toen ik s'middags belde werd er niet opgenomen, voice mail nog ingesproken, maar ben niet meer teruggebeld.
Misschien moest het zo zijn
Ik had echter ook wat twijfels en wel om de volgende punten:
-Op de foto's op marktplaats was de auto in onberispelijke staat: glimmend motortje, bandjes zwart glimmend etc, niet te onderscheiden van nieuwstaat. ( er was wel heel erg veel werk van gemaakt)
-Eergisteren stond op de site van RDW dat de auto in 2013 gekeurd had moeten worden.
gisteren stond er dat eerst volgende keuring 9-01-2016 was, gisteren gekeurd dus. weg bewijs
Als RDW klopt is de auto tussen pakweg eind 2013 en begin 2015 geschorst geweest.
-de auto had 2 eigenaren gehad waarvan de laatste sinds 1 november 2014 de auto op zijn naam had. Wie zet er nu een auto op zijn naam en rijdt er vervolgens niet mee ? een andere handelaar ?
Misschien zat er wel een logisch verhaal achter deze auto, en was het allemaal te verklaren.
Misschien was deze auto wel het winnende lot uit de loterij.
Maar voor de zekerheid heb ik deze auto maar laten lopen.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo !
Nu maar weer verder zoeken.
In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal
Groetjes Paulus
C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Nog even een vraag:
Menno schreef: over de 2.2 HDI automaat:
Zuinig is deze combinatie niet, weggedaan omdat ik iets anders wilde .
Is er een groot verschil in verbruik tussen 2.0 HDI automaat en de 2,2 HDI automaat ?
Menno schreef: over de 2.2 HDI automaat:
Zuinig is deze combinatie niet, weggedaan omdat ik iets anders wilde .
Is er een groot verschil in verbruik tussen 2.0 HDI automaat en de 2,2 HDI automaat ?
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Hiervoor had ik C5 2.0 HDI, super betrouwbaar
Zie haar nog elke dag op het werk , verkocht aan collega die er ook weer 30k bij gezet heeft.
Onderhoudskosten 300 per jaar , perfecte auto.
Die ik nu heb inmiddels ook had wat kleine probleempjes in het begin.
Zie haar nog elke dag op het werk , verkocht aan collega die er ook weer 30k bij gezet heeft.
Onderhoudskosten 300 per jaar , perfecte auto.
Die ik nu heb inmiddels ook had wat kleine probleempjes in het begin.



