C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Beste forum leden.

Ik ben helemaal nieuw hier, en ik zit met een dringende vraag.
De afgelopen 6 jaar heb ik een Xantia gereden, en deze is na 320.000 km nu echt op.
Het is een Xantia 2.0 HDI break uit 1999 en omdat ik een thuissleutelaar ben, ik kan inmiddels gerust zeggen dat ik elke bout in de auto al één of zelfs meerdere keren in de handen heb gehad.......
Als opvolger kom ik bij de C5 uit.
Ik zag pas een advertentie: C5 uit 2004 Ph1 hdi automaat met nagenoeg alle opties.
Is het verstandig een C5 op leeftijd met veel opties te nemen, of krijg ik dan een afstreeplijst, waarbij elke week één optie doorgestreept moet worden omdat hij niet meer werkt ?
Tevens ben ik onbekend met het elektronische Bus systeem, komen daar veel storingen uit voort ? En kun je daar zelf wat aan doen?
En de automaten, zijn die betrouwbaar, of kan ik maar beter voor een gewone bak kiezen ?
Toen ik mijn Xantia gekocht heb had ik zelfde soort twijfels, maar daar heb ik nooit echt gekke dingen mee gehad.
Alles bij elkaar een hoop vragen, maar als jullie mij gerust kunnen stellen, ga ik voor een C5.

Groet Paulus de Boskabouter
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
De oude Hdi is betrouwbaar, en de automaat is gewoon een al4 welke je ook in de Xantia kan vinden.

Toeters en bellen gaan niet echt stuk ..
Enige wat meestal niet meewerkt is het achterraampje van de break ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Gewoon de bekende veel besproken dingetjes en makkelijk zelf te doen, zoals Menno al zegt,
achterraam gaat niet open, gasveren klep, 3 remlicht, adals, stabistangetjes, handremkabel bij het wiel, bij diesel de injectors, toerental meter of Km teller die niet werkt, xenon lampsproeier, Benz model de railbobine, kachel thermostaat enz. het lijkt heel wat maar allemaal besproken en niet bij alle C5 en vaak al verholpen.
En wat ik vergeet wordt wel aangevult, daarom is de C5 er niet minder om alleen maar waardervolle omdat alle in verhouding met andere merken goed besproken is.
Zelfs Volvo en Mercedes hebben soms grote problemen en moet je diep in de buidel tasten. :mrgreen:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
De eerste paar jaren (2001,2002) heeft de nodige problemen, maar tegen 2004 was al een hoop opgelost. Kijk naar de kilometerstand en zonodig ververs de automaatbakolie.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
bedankt voor jullie reactie,
Klinkt wel goed allemaal, alleen heeft niemand het over de elektra-bus, werkt dat altijd storingsvrij ?
Als ik een trekhaak aan mij C5 maak, kan ik de verlichting gewoon aftakken van de achterlichten of is de bus dan helemaal in de war ?
Bij onderzoek op internet kom je twee soorten C5 rijders tegen, de ene die altijd pech heeft en blij is dat ie er weer vanaf is, en de ander die super tevreden is en maar zelden tot nooit grote onkosten heeft of langs de weg komt te staan.
Uit die laatste klasse zoek ik een auto ;)
groet Paulus
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je een kabelsetje koopt dat C5 specifiek is kan het niet fout gaan.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:mrgreen: Gewoon geluk hebben, ik kocht de mijne in een kwartier en er niet eens in proefgereden.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Was de nood zo hoog dan? Of was het een koopje. ;)
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Nee hoor maar hij moest nog voor de APK en remmen met banden wissel, week later opgehaald en de C5 van mijn zoon ingeruild. :mrgreen:
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
de boskabouter schreef:...of langs de weg komt te staan....
De ervaring leert dat diverse C5's uit 2001 en 2002 (zeker niet allemaal want er rijden er veel meer rond dan er hier mensen op het forum zijn) best eens een storinkje hebben (die soms best hardnekkig kunnen zijn en moeilijk te traceren). Maar het komt zelden voor dat de auto geheel uitbalt en dat je ermee langs de weg kmt te staan.
Overigens kun je er wel vanuit gaan dat de ergste storingsgevallen uit die jaren inmiddels op de sloop staan of voor weinig in het Oostblok rondrijden. De Ph2 (vanaf 2005) levert weinig problemen op (maar ik geef je daar geen garantie op :twisted: :mrgreen: ;) ).
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 dec 2008 16:00
Auto: P5008 GT 2.0 HDiF 26-03-2010
Opties: Afn trekhaak, Pack Parking,
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 194556
Kleur: Gris
Locatie: Boxtel
Vwb de trekhaak: bij een PH1 kan dat aftakken zonder problemen, voor de PH2 moet er een interface tussen, anders vernachel je de CAN bus
Gereden: F Escort 2x, F Taunus 16L, VW Jetta 1.8CL, R21 Nevada Dsl, R Laguna Brk Dsl, R Laguna Brk RXE 19dCi, C5 II Brk 2.0 HDI, nu P5008 2.0 HDIF
2e Auto : T Yaris Verso 1.5
P5008 Afbeelding         T 6,5Ltr/100Km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 dec 2013 11:40
Auto: kinderwagen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Fan
C5club Fan
Nog geen storing gezien(klopt op hout) behalve als er echt iets was.. geen abs ring op nieuwe lagerset en uitlaat is lek, dus uitlaatgas storing.
En trekhaak monteren was fluitje van een cent.
Mijne is trouwens ook nog steeds te koop ;)
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 dec 2014 19:35
Auto: C5 break
Opties: difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 220000
Kleur: donker grijs
Locatie: Gelderland
Nog even een vraagje:

Ik heb wat advertenties gekeken, en viel het volgende op :
De HDI 2,2 is dat een opgeboorde 2.0 HDI of een geheel nieuwe dieselmotor ?
En is hij op termijn ook betrouwbaar gebleken ?

Groetjes Paulus
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik heb hem bij 350k weggedaan ( erg betrouwbaar gebleken ) hij rijdt nog steeds , heerlijke motor die oude 2.2 ( ga er vanuit dat je de 136 pk variant in een ph1 bedoelt )
Icm automaat vind je hier de zf 4hp20 bak welke te prefereren valt boven de al4 bij een simpele 110pk hdi

Zuinig is deze combinatie niet, weggedaan omdat ik iets anders wilde

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 300.000
Kleur: rood
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
:smt190 Een HDI 2.0 6 bak...........zijn geweldige dames........neem een exclusive......ga je altijd prettige uit :smt190
Plaats reactie