
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Genoeg opties:

Greetz Iceman 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club Rookie


Berichten: 46
Lid geworden op: 01 okt 2010 21:59
Auto: Break 2.0 Hdif ligne business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 314000
Kleur: Gris Fer
Locatie: 074
Nog geen reactie van mijn garage omtrent hun onderzoek naar de staat van de zuigers. Ik overweeg wel een ruilmotor te zoeken. Is afhankelijk van de kosten. Overigens moet bij de kosten die ik noemde worden bedacht dat er ook een distributieriem-vervanging bij zit die anders over enige tijd toch nodig was geweest. Dat geldt ook voor olie en koelvloeistof vervanging.
Wel gesproken met een vriend (rijdt al ruim 50 jaar Citroën) over wat er is voorgevallen.
Hij vertelde dat zijn zoon een maandje geleden met C5-2 diesel 1.6 (+/- 240 kkm) het volgende heeft meegemaakt: de motor liep stationair niet mooi regelmatig. Een bezoek aan de dealer leverde het voorstel op onderzoek te doen naar de injectoren (€ 400). Zijn zoon is daar niet op ingegaan, maar heeft een andere garage opgezocht. Daar bleek dat er een probleem (slijtage) was met de nokkenas-ketting en de beide (nokkenas)tandwielen. De beide nokkenassen en ketting zijn vervangen met als resultaat dat het probleem is opgelost.
Wel gesproken met een vriend (rijdt al ruim 50 jaar Citroën) over wat er is voorgevallen.
Hij vertelde dat zijn zoon een maandje geleden met C5-2 diesel 1.6 (+/- 240 kkm) het volgende heeft meegemaakt: de motor liep stationair niet mooi regelmatig. Een bezoek aan de dealer leverde het voorstel op onderzoek te doen naar de injectoren (€ 400). Zijn zoon is daar niet op ingegaan, maar heeft een andere garage opgezocht. Daar bleek dat er een probleem (slijtage) was met de nokkenas-ketting en de beide (nokkenas)tandwielen. De beide nokkenassen en ketting zijn vervangen met als resultaat dat het probleem is opgelost.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zo'n verhaal gaat bij mij als werktuigbouwkundige, zonder verdere technische details, direct naar het grijze archief. Een ketting die slijt, mwoah, een ketting die wat oprekt, ja dat kan. Maar die kettingwielen zie ik niet, het is geen motorfiets.....
Ben nieuwsgierig wat hier echt aan de hand was.
Ben nieuwsgierig wat hier echt aan de hand was.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km