
Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 1619
      		Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
      			      		      			      				Opties: Bijna Alles
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2015
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 250000
      			      		      			      				Kleur: Blauw
      			      		      			      		      			      				Locatie: Breda
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Genoeg opties:
Greetz Iceman 
    				
    				
    				
    				    				
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
    				
    				    			De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 46
      		Lid geworden op: 01 okt 2010 21:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Break 2.0 Hdif  ligne business
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 314000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fer
      			      		      			      				Locatie: 074
      			      		      		
      		      		      		        Nog geen reactie van mijn garage omtrent hun onderzoek naar de staat van de zuigers. Ik overweeg wel een ruilmotor te zoeken. Is afhankelijk van de kosten. Overigens moet bij de kosten die ik noemde worden bedacht dat er ook een distributieriem-vervanging bij zit die anders over enige tijd toch nodig was geweest. Dat geldt ook voor olie en koelvloeistof vervanging.
Wel gesproken met een vriend (rijdt al ruim 50 jaar Citroën) over wat er is voorgevallen.
Hij vertelde dat zijn zoon een maandje geleden met C5-2 diesel 1.6 (+/- 240 kkm) het volgende heeft meegemaakt: de motor liep stationair niet mooi regelmatig. Een bezoek aan de dealer leverde het voorstel op onderzoek te doen naar de injectoren (€ 400). Zijn zoon is daar niet op ingegaan, maar heeft een andere garage opgezocht. Daar bleek dat er een probleem (slijtage) was met de nokkenas-ketting en de beide (nokkenas)tandwielen. De beide nokkenassen en ketting zijn vervangen met als resultaat dat het probleem is opgelost.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wel gesproken met een vriend (rijdt al ruim 50 jaar Citroën) over wat er is voorgevallen.
Hij vertelde dat zijn zoon een maandje geleden met C5-2 diesel 1.6 (+/- 240 kkm) het volgende heeft meegemaakt: de motor liep stationair niet mooi regelmatig. Een bezoek aan de dealer leverde het voorstel op onderzoek te doen naar de injectoren (€ 400). Zijn zoon is daar niet op ingegaan, maar heeft een andere garage opgezocht. Daar bleek dat er een probleem (slijtage) was met de nokkenas-ketting en de beide (nokkenas)tandwielen. De beide nokkenassen en ketting zijn vervangen met als resultaat dat het probleem is opgelost.
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Zo'n verhaal gaat bij mij als werktuigbouwkundige, zonder verdere technische details, direct naar het grijze archief. Een ketting die slijt, mwoah, een ketting die wat oprekt, ja dat kan. Maar die kettingwielen zie ik niet, het is geen motorfiets.....
Ben nieuwsgierig wat hier echt aan de hand was.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ben nieuwsgierig wat hier echt aan de hand was.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km



