Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Mijn visie was niet om zelf te doen maar samen met de garage aansporen laten we kijken wat er aan te doen is en hoe het komt.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat er gebeurd en wat er aan de hand is. Is het een achterportier of de kofferklep? Loopt het water in het rubber, dat kan volgens mij alleen in het binnenste portierrubber of het rubber dat aan het deurkozijn bevestigd zit, dit zijn holle profielen. Het buitenste deurrubber is een dubbel massief profiel dat strak tegen de carosserie aansluit, waar ook maar moeilijk water tussen door kan. Mocht dit niet goed aansluiten zul je bij hogere snelheden ook last hebben van windgeruis.De constructie is ook zo gemaakt dat water overal nog kan weglopen. Mocht het zo zijn dat de kofferklep bedoeld wordt, dan kan ik moeilijker beoordelen wat het probleem is want ik heb een sedan, maar kan me voorstellen dat aan de bovenzijde van klep zich ergens water verzameld wat naar beneden komt als je de klep opent. Hierover kunnen de Tourerbezitters beter over oordelen. Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, het betreft hier een nieuwe wagen, bij zulke problemen die toch makkelijk reproduceerbaar zijn, moet toch snel een goede diagnose gesteld kunnen worden. Een rubber "levendig" maken zal ook niet helpen, anders zou het water ook bij gesloten deur naar binnen komen. En inderdaad, als het bij deze garage niet lukt, gewoon eens overleggen met een andere dealer. Oplossingen als het rubber "levendig" maken en daarna een deurrubber vervangen vindt ik een beetje gefroebel in de marge en getuigt niet van een gedegen aanpak waarbij eerst een oorzaak wordt vastgesteld. Dit is meer een methode van trial and error.
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 apr 2014 18:00
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque
Locatie: België
Herman, ik heb de indruk dat de garage niet dezelfde visie heeft als ik maar enfin.....

Robbie63: Ik heb het wel degelijk over de achterportier van de wagen en niet de kofferklep. En waar het water uitloopt wanneer ik de deur opendoe komt wel degelijk uit de buitenste deurrubber. En u spreekt daar dat in het geval het dat zou zijn je normaal last zou hebben van windgeruis bij hoge snelheid maar dat heb ik tot op heden nog niet ondervonden.
Inderdaad lijkt het eerder op trial en error ipv dat ze weten wat ze doen. Ze geven zelf toe dat ze dit nog bij geen enkele wagen voorgehad hebben...yeah right zal t maar geloven dat de mijne de enige is op al de wagens die Citroên verkoopt....
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 okt 2013 13:39
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic
Als ze in die garage dit via de "trial en error" methode willen verhelpen zijn het een stel klungels.
Ze geven daar mee de grenzen van hun "deskundigheid" aan

Als ze het niet te weten proberen ze vervolgens maar wat in de hoop dat het goed gaat.

Als je met de "monte carlo methode" -dus op de gok- onderdelen vervangt
gok je soms goed maar lang niet altijd.

Bij echte vaklui gaat er gedegen onderzoek aan vooraf, zodat men weet wat de oorzaak is voordat men aan de werkzaamheden begint en die oorzaak adekwaat verhelpt.

Wat jou overkwam moet je dus niet accepteren.

Sta op je rechten als consument.

Die garantie is niet alleen bij de dealer, maar internationaal, schrijf dus de importeur aan wat mij betreft en doe dit wel aangetekend en met aantoonbare redenen waarom je geen vertrouwen in die dealer hebt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Marie-Rose schreef:Inderdaad lijkt het eerder op trial en error ipv dat ze weten wat ze doen.
Nogal ja, een splinternieuw rubber levendig maken, hoe verzin je het...
Marie-Rose schreef:Ze geven zelf toe dat ze dit nog bij geen enkele wagen voorgehad hebben...yeah right zal t maar geloven dat de mijne de enige is op al de wagens die Citroên verkoopt....
Maar - volgens Roman is dit antwoord het standaard antwoord wat dealers je bij een probleem moeten geven, hoe vaak het ook voorkomt...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
yep dat is het std antwoord wat ze bij citroen aangeleerd krijgen... :smt089
en een beetje dealer gaat daar niet mee accoord..

wel is het zo dat ze een plan van aanpak krijgen..
je doet eerst a, helpt dat niet dan b etc..

je kan een account aanmaken bij mycitroen (http://www.mycitroen.be/" onclick="window.open(this.href);return false;) en een mail sturen..
je krijgt antwoord maar dat kan een maand duren..
of je rijdt eens naar een andere dealer voor info...
ga dan niet naar zo'n glaspaleis maar naar een kleine dealer (zo'n eenmanszaakje) ik heb de ervaring dat die beter weten waar ze mee bezig zijn...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Je moet helemaal niet zelf wat doen, doe je dat wel, dan vervalt meteen de garantie, dus naar de dealer, en laten zij het maar op lossen.

weer te zot voor woorden dit.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2013 01:32
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusieve Automaat
Opties: Trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 27000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: 030
Ben benieuwd of er al voortgang in zit. Ik heb een 2e hands Tourer 2.0 HDi van mei 2012 die hetzelfde euvel heeft.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 apr 2014 18:00
Auto: C5 tourer (seduction)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 14071
Kleur: bourasque
Locatie: België
Zo josverboom jij hebt ook een probleem met de afwatering aan de achterdeuren?
Om te antwoorden op je vraag nee het probleem is ondertussen nog steeds niet opgelost. Ondertussen hebben ze de binnen rubbers vervangen van beide achterdeuren. Met als resultaat? Probleem nog steeds niet opgelost.
De laatste excuses en redenen die de garage gaf was dat het een externe oorzaak is. Omdat de auto buiten staat en er bomen in de buurt staan. Zou er afval van die bomen in de buiten rubber zitten en deze zouden dan een opstopping veroorzaken waardoor de afvoer van het water niet normaal gebeurd en zijn weg zoekt als je de deur opent. Denken ze soms omdat ik een vrouw ben dat ik zo een gezever geloof of wat? Enfin probleem dus nog niet opgelost. Garage beweert zelfs als ze de zonemanager opgebeld hebben over het probleem dat die beweerde dat dit bij elke C5 tourer is. En dat dit normaal is want hij rijd al jaren met zo een wagen rond en dat is ook zo hahahah gezever bla bla. Zoals je wel al kan denken kan ik ondertussen boeken schrijven met verhalen en excuses enfin..... Ben nu aan het afwachten tot ze de vlekken die ze op mijn zetels gemaakt hebben eruit gekregen hebben en dan ga ik eens luisteren bij een andere garage en zien wat die te vertellen hebben.
Als ik een oplossing heb laat ik je t zeker weten ;-)
En anders tevreden van je Dame en hopelijk niet te veel andere mankementen aan de wagen die je ontdekt hebt?
Groetjes
Marie-Rose
Plaats reactie