Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Zou misschien kunnen, de storing doet zich zowel rijdend op benzine als lpg voor.
Overigens loopt hij nimmer op 3 cilinders, maar heel mooi op zowel benzine als gas.
Die noodloop is geen noodloop op een manier waarop je nog kunt doorrijden, al is het beroerd, nee, het gaspedaal reageert nergens meer op.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Overigens loopt hij nimmer op 3 cilinders, maar heel mooi op zowel benzine als gas.
Die noodloop is geen noodloop op een manier waarop je nog kunt doorrijden, al is het beroerd, nee, het gaspedaal reageert nergens meer op.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Bij het spruitstuk en motorblok hebben we met remreiniger gezocht naar een lek. Helaas geen lek gevonden. Aan de andere kant ook wel fijn natuurlijk 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Ga toch kijken of de oplossing van Dirck soelaas biedt. Dus onderzoeken of de injectoren de lek veroorzaken bij het spruitstuk. Wordt vervolgd!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        De pakkingen tussen spruitstuk en motor zijn vervangen. De pakkingen zagen er echter goed uit en dus is het probleem hiermee niet opgelost.
Het hele spruitstuk inclusief injectoren zijn gecontroleerd op lekken. Conclusie geen lekken waar valse lucht wordt aangezogen. Op zich ook fijn om te weten
 
Na de computer te hebben gereset verschijnen nu de volgende 2 foutcodes
P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik
De uitlaatgassen zijn gemeten en hieruit kwamen de volgende waardes
Co 0,005
Hc 12
Co2 6
02 11,75
Zou het een electronisch probleem zijn en moet ik richting ECU gaan zoeken? Of iemand andere ideeën??
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Het hele spruitstuk inclusief injectoren zijn gecontroleerd op lekken. Conclusie geen lekken waar valse lucht wordt aangezogen. Op zich ook fijn om te weten
Na de computer te hebben gereset verschijnen nu de volgende 2 foutcodes
P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing)
P1160 signaal boostdruk buiten bereik
De uitlaatgassen zijn gemeten en hieruit kwamen de volgende waardes
Co 0,005
Hc 12
Co2 6
02 11,75
Zou het een electronisch probleem zijn en moet ik richting ECU gaan zoeken? Of iemand andere ideeën??
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Die monteur die de lekkage van de koelvloeistofsensor constateerde gaf ook aan dat ze er normaliter een verse kabel aan soldeerden, naar de BSI toe, omdat het vocht zich via de kabel een weg had gebaand naar boven.
Dat was ook te zien omdat er roest aan de pinnen van de sensor zat.
Dat ding kun je niet openmaken, dus daarom leggen ze er kabel naast. Maar dit is dus niet gebeurd.
Hij gaf aan de desbetreffende unit naar de fabriek op te sturen om hem laten testen, maar zover waren nog niet gekomen..
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Dat was ook te zien omdat er roest aan de pinnen van de sensor zat.
Dat ding kun je niet openmaken, dus daarom leggen ze er kabel naast. Maar dit is dus niet gebeurd.
Hij gaf aan de desbetreffende unit naar de fabriek op te sturen om hem laten testen, maar zover waren nog niet gekomen..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Bdankt voor de info Ploffie 
  ik had hierover wel al wat gelezen.
Wellicht is dit een goede richting om te zoeken.
Even voor mijn info: is een BSI hetzelfde als de ECU??
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wellicht is dit een goede richting om te zoeken.
Even voor mijn info: is een BSI hetzelfde als de ECU??
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Niet helemaal volgens mij, maar dat weten anderen beter hier.
Lees dit maar eens: http://www.c5club.nl/Citroen-C5.php#voorsprong" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De BSI is het hoofdkwartier waar de andere spulletjes aanhangen...
http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
In ieder geval, als je die plastic doos open trekt, ligt bovenop de module voor de LPG, die zit met 2 boutjes vast.
Dan liggen daaronder drie aluminium doosjes waarvan je de linkse moet hebben als je voor de auto staat.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Lees dit maar eens: http://www.c5club.nl/Citroen-C5.php#voorsprong" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De BSI is het hoofdkwartier waar de andere spulletjes aanhangen...
http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
In ieder geval, als je die plastic doos open trekt, ligt bovenop de module voor de LPG, die zit met 2 boutjes vast.
Dan liggen daaronder drie aluminium doosjes waarvan je de linkse moet hebben als je voor de auto staat.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        BSI = Boîte Servitude Intelligente, toch?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Ja, dat staat er wel: Boitier de Servitude Intelligente.
Maar die termen worden vaak door elkaar gehaald.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Maar die termen worden vaak door elkaar gehaald.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 596
      		Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 212000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fulminator
      			      		      			      				Locatie: Son en Breugel
      			      		      		
      		      		      		        Betekent dit dat je een electronisch gasklephuis over hebt? In dat geval heb ik daar wel interesse in.. Mits het een 2.0 16v betreft, EW10j4 motor..mausab schreef:de gemotoriseerde gasklep is omgewisseld met een nieuwe maar blijkt niet de oorzaak te zijn
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
    				
    				    			Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Nog een paar vragen.
Is die koelvloeistofsensor nu eigenlijk vervangen? Waar zit die sensor ergens?
Zat aan de BSI ook roestende pinnetjes of alleen aan die koelvloeistofsensor?
Ik zag een met blauwe tape afgeplakte stekker? Wat is hier het verhaal van???
 
Ik heb de auto overigens redelijk onder controle. Bij filerijden in handmatige schakelmodus zetten en in zijn 1e versnelling stapvoets rijden. Niet ideaal natuurlijk (zeker niet voor de vrouw)
 maar acceptabel.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Is die koelvloeistofsensor nu eigenlijk vervangen? Waar zit die sensor ergens?
Zat aan de BSI ook roestende pinnetjes of alleen aan die koelvloeistofsensor?
Ik zag een met blauwe tape afgeplakte stekker? Wat is hier het verhaal van???
Ik heb de auto overigens redelijk onder controle. Bij filerijden in handmatige schakelmodus zetten en in zijn 1e versnelling stapvoets rijden. Niet ideaal natuurlijk (zeker niet voor de vrouw)
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        De kvs is vervangen en zit hier: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 87#p409287" onclick="window.open(this.href);return false;
Op dat huis waar de muispijl naar wijst, hij heeft een groen kunststof stekkertje.
De thermostaat is ook vervangen, de originele had een kabeltje die volgens de geleerden hier zonder meer kon worden weggelaten bij het plaatsen van een nieuwe, vandaar die afgeplakte kabel, die was daar van.
De roestige pinnetjes zitten aan de BSI.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Op dat huis waar de muispijl naar wijst, hij heeft een groen kunststof stekkertje.
De thermostaat is ook vervangen, de originele had een kabeltje die volgens de geleerden hier zonder meer kon worden weggelaten bij het plaatsen van een nieuwe, vandaar die afgeplakte kabel, die was daar van.
De roestige pinnetjes zitten aan de BSI.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Sensor ziet er zo uit..
    				
    				
    				
    				    				Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Dank voor de duidlijke toelichting 
 
Ga er mee aan de slag de komende weken
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ga er mee aan de slag de komende weken
C5club Fan

    			        
Berichten: 100
      		Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 16v automaat
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 350.000
      			      		      			      				Kleur: grijs/zilver
      			      		      			      				Locatie: Rosmalen
      			      		      		
      		      		      		        Nog een bericht voor Maarten
Was nog vergeten te zeggen dat ik de gemotoriseerde gasklep niet dubbel heb. Ik kreeg een vrijwel nieuwe om uit te testen. Deze kon ik weer inleveren.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Was nog vergeten te zeggen dat ik de gemotoriseerde gasklep niet dubbel heb. Ik kreeg een vrijwel nieuwe om uit te testen. Deze kon ik weer inleveren.


