Enkel michelin's onder mijn C5 ( of Citroen ) ?

Totaal aantal stemmen: 530
Ja ... (318) 60%
Nee ... (169) 32%
Anders , zie antwoord ... (43) 8%
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
GW-tje schreef:Bandenbouwmachine van beperkt belang? Pfoeh...vind je het héél erg dat ik niet verder met je in discussie ga?
Moet je zelf weten. Kennelijk een gevoelige snaar. Het belang waar ik het over heb is niet het kunnen produceren van een band, maar het innoveren van een band. Dat leidt tot betere eigenschappen zoals grip, slijtvastheid, levensduur, geluidsproductie, etc.
Als jij kunt duidelijk maken dat zelfs maar 50% van de wereldwijde innovatiekosten die leiden tot betere bandeneigenschappen opgaan aan productiemachines, heb je een punt. Maar dat is natuurlijk niet zo, het zou ook erg ongezond zijn. Herman geeft feitelijk al het antwoord. Als 700 miljoen 70% van die productiemachine markt is, is de markt dus 1 miljard. Alleen al Michelin geeft jaarlijks rond de 650 miljoen aan R&D uit... En er zijn vele grote "premium" fabrikanten met grote R&D budgetten. Dat totaal aan innovatie is dus veel groter dan die 1 miljard die wordt geïnvesteerd aan nieuwe productie machines. Bovendien wordt die 1 miljard aan productiemachines door bandenfabrikanten niet of slechts beperkt betaald uit innovatiebudgetten. Als machines zijn afgeschreven of te duur worden, worden ze vervangen. Meestal kunnen nieuwe machines meer, sneller, nauwkeuriger en goedkoper. Dat maakt de productie van betere banden mogelijk, maar is niet het zelfde als innoveren van banden. Innovatie, ook van banden, draait per definitie om verbetering van eigenschappen, of vernieuwing. Produceerbaarheid is weliswaar belangrijk (zelfs randvoorwaardelijk) maar speelt in het totaal meestal een beperkte rol. En soms een wat grotere rol, zoals de extreem complexe productie van halfgeleider chips.

Discussie lijkt idd zinloos.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Je hebt gelijk hoor, Jooster. ;)
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
mijn ervaringen met bridgestone's ecopia 150 op de voorwielen zijn tot nu toe bijzonder goed te noemen. Band is veel stiller dan de michelin primacy HP en het verbruik lijkt minder te zijn. Na 10.000 km nog een profiel van 7 mm.

En dá's knap met fabriek-af 6 mm (grapje),

Zwever
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Sinds de zomerbanden wissel heb ik Dunlop sport maxx RT onder de vooras. Zij zijn muizenstil, sturen scherp en hebben goede cijfers voor nat wegdek en zuinigheid. 93Y banden waren ook nog eens een 10tje per band goedkoper dan de Michelin 93W
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Hopla, da's alleen maar winst! En laat bij mij de levensduur van deze Dunlops ook nog eens beter zijn dan de Michelin PS2... En niet gevoelig gebleken voor cuppen, in tegenstelling tot de PS2.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Die dunlops gaan bij mij ook een goede kans maken mochten het 19 inch wielen worden m
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jooster schreef:Hopla, da's alleen maar winst! En laat bij mij de levensduur van deze Dunlops ook nog eens beter zijn dan de Michelin PS2... En niet gevoelig gebleken voor cuppen, in tegenstelling tot de PS2.
Waarom PilotSports2 er onder?
Dat is een dure band, met beperkte levensduur.
De Primacy 3 is goedkoper en gaat heeeeel wat langer mee.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
19 inch staat op PS2 af fabriek, Primacy 3 was er niet in die maat (tenminste tot nu toe, het kan natuurlijk veranderen)

Eigenlijk zelfde waarom ph1 op energy stond behalve de 16 inch, die was er toen ook niet in energy (nu wel)

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Aha, ik wist niet dat Jooster er 19" onder heeft.
In die maat is de Primacy 3 (nog) niet leverbaar, wel in 18"

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Klopt.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Zojuist toch weer 2 verse Goodyear Efficient Grip Performance 215/55 R16 93V besteld. Kunnen nog mooi voor de vakantie erop! :smt193
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Als reeds gemeld door JW-NHS kan ik nu ook bevestigen dat nieuwe Primacy 3´s een profieldiepte hebben van 7mm, vandaag laten meten.
Even laten checken: mijn laatste wissel achter was twee jaar geleden.
Dat is toch een kleine 60k denk ik. Voor was het bij mij 48k.
De prijzen gaan ook steeds verder omlaag.
Ik ga geen exacte prijzen noemen maar nu toch 25% lager dan twee jaar terug.

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die 48kkm vóór, en 60kkm achter is een nette waarde onder een C6, denk ik zo....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Free_ltd
Free_ltd
Re: Banden ( michelin of toch ?? )

Bericht door Free_ltd »

Op de C5 kan ik er moeilijk over oordelen, want rij met zomer en winterbanden en hou de standen niet bij. Maar denk da ik nu ongeveer 35 à 40000km met de zomerbanden heb en ze zijn nog lang niet versleten.

Op mijn C-Crosser lagen michelin's af fabriek en heb met de eerste set 110000km gedaan. En reed toch zeer sportief met vaak piepende banden over de rotonde. De bandenboer vond het in ieder geval geen goede zaak voor hem :D
En prijs viel mee. Was €93/st excl BTW voor terug dezelfde.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
:cry: Wagen van de week weggebracht voor een vakantiecheck en gevraagd om even aan de achterzijde te kijken i.v.m. het bekende 'wow'-geluid. Ik dacht (uiteraard) aan een defect lager, maar de banden aan de achterzijde bleken gecupt te zijn. Bijkomend vreemd verschijnsel was dat het profiel links en rechts 1,5mm met elkaar verschilden (resp. 3,7 (li) en 2,2(re)) , ik had gehoopt de banden aan de achter op te kunnen rijden tot aan de vervanging van de C5 maar dat gaat hem niet meer worden.

Er liggen nu Michelin Primacy HP 245/45r18 100W onder, wordt weer een aardige investering waar niet op gerekend was.

[size=70is dit een bekend probleem bij de Ph3 of is er iets gewoon niet goed. De wagen spoort namelijk uitstekend)[/size]
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Plaats reactie