Voor dat soort bedragen(13000 euro) koop ik dan ook geen caravan. Vorig jaar een goede Knaus gekocht, die geen gebruikssporen oid had. Leek wel alsof hij alleen maar binnen had gestaan

.
Dit voor een 3000 euro. Dit jaar 2 nieuwe banden eronder en de remmerij schoon laten maken en afstellen. Kosten een 200 euro. De caravan zullen we zeker nog een 4 a 5 jaar gebruiken. We zijn niet gevoelig voor het feit dat hij uit 1997 en niet modern is, dus geen magnetron, oven, airco etc heeft. Wel een groot en goed bed van 200 bij 210cm. Een grote koelkast voor blikjes en flessen

. Een goeie toiletruimte met tredford. En een goede kachel. En werkelijk geen gebruikssporen of beschadigingen. Buitenkant een paar butsen.
Voor dat geld huur ik geen 7 jaar een caravan ergens, hotels, tenten op een camping etc.
Hiervoor hadden we een 8 jaar twee keer een old-timer camper. Daar liepen idd de kosten steeds meer en meer op. Reparaties, opknappen, vervangen onderdelen etc etc.
En met een caravan heb je nog wel de vrijheid van je eigen auto en een "thuis" plekje.
Je camper is caravan en auto in 1. Dat beviel ons uiteindelijk niet.
Camper rijden, ook(of misschien juist wel) een old-timer, kost wel meer geld dan een caravan.
Deze caravan was wel een lot uit de loterij. Maar ik ben van mening dat met de tijd nemen voor het zoeken, er altijd wel een goede/mooie caravan te vinden is voor een redelijke prijs.
Nogmaals, geen moderne caravan met vanalles en die plastiek afgeronde moderne vormgeving. Nee gewoon een recht toe recht aan caravan uit 1997. Maar waar ik wel in de winter zelf een groot Heki dakluik in kan zetten.
Met de caravan kunnen we dan zelf in zekere zin de plek uitzoeken waar we willen bivakeren. We gaan altijd op de bonnefooi op pad en zien dan wel waar we uiteindelijk staan. Het plan is er wel natuurlijk, bv Zwitserland, en de streek/plaats weten we ook wel. Maar bevalt het niet, dan verkassen we. Die vrijheid is ons erg lief.
Johan