Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
		    Hallo,
Ik ben nieuw op het forum.
Ik rijdt nu ongeveer 1 jaar met een C5-break en heb al aardig war wetenswaardigheden van dit forum gehaald. Nu zit ik met een probleem wat ik nog niet tegenkwam op het forum.
Ik heb een caravan en kan met deze sleurhut niet harder als 90km/u, want dan begint hij te slingeren. Of ik nu gewicht voor-achter of in het midden van de caravan laadt. Ik ben bang dat dit aan de hydrauliek van mijn C5 ligt. deze pompt de auto NB steeds omhoog.
Kan iemand mij advies geven hoe ik hier mee om moet gaan, of wat ik er aan kan doen.
Ik durf nu nl. niet ver te rijden met mijn cravan.
Groeten,
8)
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik ben nieuw op het forum.
Ik rijdt nu ongeveer 1 jaar met een C5-break en heb al aardig war wetenswaardigheden van dit forum gehaald. Nu zit ik met een probleem wat ik nog niet tegenkwam op het forum.
Ik heb een caravan en kan met deze sleurhut niet harder als 90km/u, want dan begint hij te slingeren. Of ik nu gewicht voor-achter of in het midden van de caravan laadt. Ik ben bang dat dit aan de hydrauliek van mijn C5 ligt. deze pompt de auto NB steeds omhoog.
Kan iemand mij advies geven hoe ik hier mee om moet gaan, of wat ik er aan kan doen.
Ik durf nu nl. niet ver te rijden met mijn cravan.
Groeten,
8)
Berichten: 11351
      		Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
      			      		      			      				Opties: SUV
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: Soft sand
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Zelf wel veel met Caravan gereden maar niet met de C5.
Er zijn wel genoeg leden met een Break en caravan, even geduld.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Er zijn wel genoeg leden met een Break en caravan, even geduld.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
    				
    				    			Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 37
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 22:47
      		
      		
      		      		      			      				Auto: c5 2.0 exlusive break gris aluminium
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Hallo
Ik heb vandaag toevallig mijn caravan klaargemaakt en een testritje gemaakt over de snelweg.
Ik heb een Eiffeland TK500 met een gewicht van ongeveer 1400KG en Alko stabilisatorkoppeling.
Op de snelweg heb ik even 100km/u gereden en heb niks raars gemerkt .
Gr Geert
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb vandaag toevallig mijn caravan klaargemaakt en een testritje gemaakt over de snelweg.
Ik heb een Eiffeland TK500 met een gewicht van ongeveer 1400KG en Alko stabilisatorkoppeling.
Op de snelweg heb ik even 100km/u gereden en heb niks raars gemerkt .
Gr Geert
Berichten: 11351
      		Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
      			      		      			      				Opties: SUV
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2018
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Kleur: Soft sand
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Jasper,
Wat is de plaats waar de sleurhut staat in Nederland?
Misschien iets om te testen achter een andere C5 hoe het gaat?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Wat is de plaats waar de sleurhut staat in Nederland?
Misschien iets om te testen achter een andere C5 hoe het gaat?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
    				
    				    			Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Bikkel

    			        
Berichten: 294
      		Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
      		
      		
      		      		      			      				Auto: ex-  2.2 hdi break exclusive
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: alkmaar
      			      		      		
      		      		      		        als hij blijft oppompen is het een probleem met je hydrauliek, sensor 
 
rij zelf met caravan van 1500kg maar tot 120 geen probleem
rijd overigens meestal 95 iets sneller als het vrachtverkeer, en bij inhalen wat extra power
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					rij zelf met caravan van 1500kg maar tot 120 geen probleem
rijd overigens meestal 95 iets sneller als het vrachtverkeer, en bij inhalen wat extra power
tot 31-3-2012.
2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
    				
    				    			2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907
Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Net terug met de caravan uit Italië en ca. 3800 km gereden. Dit was ook mijn eerste keer met de C5 ervoor. (C5 2.0-16v Break excl. + caravan Beyerland 400D max. 1000 kg.)

Hier in Lörrach onderweg naar Italië na een eerste natte nacht
Ervaring is niet al te best. Bij kleine oneffenheden in de weg begint de hele handel al te stuiteren. Het lijkt of de hydractieve vering juist tegengesteld werkt en de bewegingen juist versterkt, m.i. dus hyperactief wordt ! We hadden daarvoor een cd-tje met wat jumpstyle nummertjes bij de hand voor de gein, maar echt prettig is anders.
Slingeren doet ie overigens niet.
Trekken valt ook tegen in vergelijking met mijn vorige auto, een Xantia 1.8 Break. 110 km/h is haalbaar op de vlakke autoweg. Tegen een helling valt erg tegen. Met de Xantia reed ik met gemak 130 km (in Frankrijk).
En als je afkoppelt, dus de caravan van de auto, dan dondert de auto met een behoorlijke klap naar onderen ; op vlak terrein niet heel erg maar als je net op een bobbel staat gaat bijvoorbeeld je uitlaat naar z'n grootje. Wat dus ook prompt gebeurde. En nieuwe C5-uitlaten zijn in Italië niet op voorraad (levertijd 2 weken), dus die voorlopig maar dichtgelast. Voor afkoppelen de auto een standje hoger zetten voorkomt dit probleem, maar dat vergeet je wel 'ns hè...
Enne,... nu krijg ik m'n van oorsprong afneembare trekhaak niet meer los. Even langs de garaasj, Nizet.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			
Hier in Lörrach onderweg naar Italië na een eerste natte nacht
Ervaring is niet al te best. Bij kleine oneffenheden in de weg begint de hele handel al te stuiteren. Het lijkt of de hydractieve vering juist tegengesteld werkt en de bewegingen juist versterkt, m.i. dus hyperactief wordt ! We hadden daarvoor een cd-tje met wat jumpstyle nummertjes bij de hand voor de gein, maar echt prettig is anders.
Slingeren doet ie overigens niet.
Trekken valt ook tegen in vergelijking met mijn vorige auto, een Xantia 1.8 Break. 110 km/h is haalbaar op de vlakke autoweg. Tegen een helling valt erg tegen. Met de Xantia reed ik met gemak 130 km (in Frankrijk).
En als je afkoppelt, dus de caravan van de auto, dan dondert de auto met een behoorlijke klap naar onderen ; op vlak terrein niet heel erg maar als je net op een bobbel staat gaat bijvoorbeeld je uitlaat naar z'n grootje. Wat dus ook prompt gebeurde. En nieuwe C5-uitlaten zijn in Italië niet op voorraad (levertijd 2 weken), dus die voorlopig maar dichtgelast. Voor afkoppelen de auto een standje hoger zetten voorkomt dit probleem, maar dat vergeet je wel 'ns hè...
Enne,... nu krijg ik m'n van oorsprong afneembare trekhaak niet meer los. Even langs de garaasj, Nizet.
Berichten: 377
      		Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
      			      		      			      				Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10399
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fer
      			      		      			      				Locatie: H'doorn
      			      		      		
      		      		      		        merk zelf ook dat de auto niet echt lekker rijdt met de caravan er achter! en dat nog wel met een kip kompact ek37 met hefdak (2.20m hoog) van max. 850 kg. en dat terwijl ik de caravan altijd meet met zo'n kogeldrukweegschaal en de caravan inpak op 65kg. kogeldruk! stuitert als een gek! maar goed, dat was in nederland nu maar eens zien wat ie in frankrijk in de bergen en op de snelweg doet. jullie krijgen, als ik tijd heb, rondt 23 augustus verslag, ga overigens overmorgen naar frankrijk 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
    				
    				    			Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Berichten: 324
      		Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 HDI Break
      			      		      			      				Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9527CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 200.000++
      			      		      			      				Kleur: wit
      			      		      		
      		      		      		        Vandaag toevallig even gekeken naar een paar caravans, tot voor kort had ik het idee dat een caravan achter een C5 geen probleem zou zijn. Zijn er ook mensen met een caravan die goede ervaringen hebben met een C5 als trekkende eenheid? Ik ben nieuwsgierig naar andere ervaringen.
vr.gr.
Witbrik
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			vr.gr.
Witbrik
Berichten: 324
      		Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 HDI Break
      			      		      			      				Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9527CJ
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 200.000++
      			      		      			      				Kleur: wit
      			      		      		
      		      		      		        Op de pagina van caravantrekker.nl vind ik positieve berichten over de C5 met caravan vooral icm de diesel. Ben nieuwgierig waarom sommige C5 niet lekker rijden met de caravan erachter. Zelf heb ik nog nooit met een caravan gereden wel veel met aanhanger en weet dat het wel even wennen is en dat er toch duidelijk "contact" is tussen auto en aanhanger.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb hele goede ervaringen met de C5 als caravantrekker. Schat dat ik inmiddels meer dan 10.000 km met de caravan (een Hobby van max 1350 kg) heb gereden. Geen problemen ervaren. Natuurlijk is een goede belading en kogeldruk van belang, maar dat geldt uiteraard voor iedere trekauto. Kogeldruk maximaal, dus 75 kg in mijn geval.
Het probleem met loskoppelen herken ik wel; als je er voor zorgt dat de oplooprem nog gedeeltelijk is ingedrukt gaat het loskoppelen goed, bij een volledig gestrekte combinatie gaat het loskoppelen heel lastig.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Het probleem met loskoppelen herken ik wel; als je er voor zorgt dat de oplooprem nog gedeeltelijk is ingedrukt gaat het loskoppelen goed, bij een volledig gestrekte combinatie gaat het loskoppelen heel lastig.
Berichten: 20
      		Lid geworden op: 06 jul 2007 23:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: antraciet
      			      		      			      				Locatie: Veldhoven
      			      		      		
      		      		      		        hoi,
geen problemen met vering gehad met mijn C5 Break 2.0 16v Exclusive met caravan va 1250kg
op de vakantie naar kroatie.
wat wel wat tegen viel is zijn trekkracht berg op.
Waarschijnlijk heb ik in een te laag toerental geklommen????
trouwens hoe voeg je foto's toe aan zo'n bericht?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			geen problemen met vering gehad met mijn C5 Break 2.0 16v Exclusive met caravan va 1250kg
op de vakantie naar kroatie.
wat wel wat tegen viel is zijn trekkracht berg op.
Waarschijnlijk heb ik in een te laag toerental geklommen????
trouwens hoe voeg je foto's toe aan zo'n bericht?
Berichten: 377
      		Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
      			      		      			      				Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10399
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fer
      			      		      			      				Locatie: H'doorn
      			      		      		
      		      		      		        ja, goede vraag
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
    				
    				    			Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Berichten: 20
      		Lid geworden op: 06 jul 2007 23:11
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break 2.0 16v exclusive Nav en C1
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 181000
      			      		      			      				Kleur: antraciet
      			      		      			      				Locatie: Veldhoven
      			      		      		
      		      		      		        Hoe dan?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 377
      		Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
      			      		      			      				Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10399
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fer
      			      		      			      				Locatie: H'doorn
      			      		      		
      		      		      		        weet ik dus ook niet, misschien harm wel...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
    				
    				    			Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
Berichten: 377
      		Lid geworden op: 09 jul 2007 10:08
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
      			      		      			      				Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10399
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Gris Fer
      			      		      			      				Locatie: H'doorn
      			      		      		
      		      		      		        je kunt het wel bijv. zo doen: 
http://mygreatcars.myphotoalbum.com/vie ... eelding233
Mooie foto heh?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					http://mygreatcars.myphotoalbum.com/vie ... eelding233
Mooie foto heh?
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
    				
    				    			Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)

