Hint : kalender ...Tigch schreef:![]()
Dankzij duidelijke uitleg en goede foto's op dit forum heb ik zelf ff de kapotte kachelmodule kunnen vervangen.
Bedankt!!!
Arjan
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1284
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:35
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ouddorp ZH
V.I.P.


Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2008 18:04
Auto: c5 ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 2002
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 99000
Kleur: grijs
Locatie: amsterdam
zaterdag op de veiligheidsdag bij oldenhage er een in laten zetten. kosten 90 euro inclusief montage. netjes toch.
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
Mijn kachelmodule hielt er ook spontaan mee op. Na alle berichten op het forum ook maar een nieuwe mosfet laten solderen. De kachelmodule heb ik nu weer ingebouwd. Maar hij doet toch nog niet goed. Soms wel en soms niet.
Als de aanjager het wel doet dan blijft hij het wel de hele rit doen. Maar bij het starten weigert de aanjager vaak. Je ziet dan eventjes de aanjager op de display oplichten. De aanjager slaat dan niet aan en vervolgens gaat ie op de display weer naar stand nul. Vanmorgen was het zo dat de aanjager onder het rijden toch uit zich zelf aan ging. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Niet alleen de Mosfet vervangen, maar ook alle andere soldeerverbindingen van de print nalopen, daar zit net zo vaak het probleem. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Bij mijn C5 lijkt het erop alsof de kachelmodule ook eerdaags de pijp aan maarten gaat geven.
Soms valt spontaan de ventilator uit, niet echt lekker met dit weer. Gelukkig duurt dit altijd maar kort, maar het komt wel steeds vaker voor. De eerste keer dat dit gebeurde is alweer enkele maanden geleden, doch dit slechts eenmalig en wijtte ik aan karakter... Echter de laatste weken komt het frequenter voor. Is dit de kachelmodule?
Jammer dat de foto's uit het begin van dit topic niet meer werken. Het zou dit topic nog duidelijker maken.
Als ik het goed begrepen heb, moet ik de module aan de bijrijderskant zoeken, onder het dashboardkastje aan de kant van het midenconsole. Klopt dit?
Overigens vond ik op de site van Bart Ebben geen kachelmodule, maar wel een airco regel module. Hebben we het dan over dezelfde module?
Soms valt spontaan de ventilator uit, niet echt lekker met dit weer. Gelukkig duurt dit altijd maar kort, maar het komt wel steeds vaker voor. De eerste keer dat dit gebeurde is alweer enkele maanden geleden, doch dit slechts eenmalig en wijtte ik aan karakter... Echter de laatste weken komt het frequenter voor. Is dit de kachelmodule?
Jammer dat de foto's uit het begin van dit topic niet meer werken. Het zou dit topic nog duidelijker maken.
Als ik het goed begrepen heb, moet ik de module aan de bijrijderskant zoeken, onder het dashboardkastje aan de kant van het midenconsole. Klopt dit?
Overigens vond ik op de site van Bart Ebben geen kachelmodule, maar wel een airco regel module. Hebben we het dan over dezelfde module?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Bedankt voor de snelle reactie en de foto's!
Ik ga zo snel mogelijk aan de slag.
Ik ga zo snel mogelijk aan de slag.
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
Eric, laat even weten wat je hebt gedaan: Alleen een nieuwe mosfet gesoldeerd of een compleet nieuwe/andere module. En wat het resultaat vervolgens is. Ik ben benieuwd!
Overigens: een nieuwe kachelmodule (origineel Valeo) kost in Duitsland compleet 67 euro excl. verzendkosten: http://www.pkwteile.de/products/parts/? ... arId=16245" onclick="window.open(this.href);return false;
Overigens: een nieuwe kachelmodule (origineel Valeo) kost in Duitsland compleet 67 euro excl. verzendkosten: http://www.pkwteile.de/products/parts/? ... arId=16245" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Rookie


Berichten: 37
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:11
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Locatie: Doetinchem
Hoi Klaverblaadje,Klaverblaadje schreef:Niet alleen de Mosfet vervangen, maar ook alle andere soldeerverbindingen van de print nalopen, daar zit net zo vaak het probleem.
Wat bedoel je met 'nalopen'? Aan de solderverbindingen was verder niets bijzonders te zien............
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als je alle draadjes over het vervangen van de module en/of de mosfet doorleest, dan kom je een paar keer de opmerking tegen dat er ook andere soldeerverbindingen op de print niet in orde waren.
Met name de aansluiting van de stekker op de printplaat.
Dus alle andere soldeerpunten nalopen/hersolderen kan geen kwaad, dat kan juist vaak zo'n wel/niet verbinding geven.
Met name de aansluiting van de stekker op de printplaat.
Dus alle andere soldeerpunten nalopen/hersolderen kan geen kwaad, dat kan juist vaak zo'n wel/niet verbinding geven.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Ik zal geen nieuwe mosfet solderen. Daar heb ik de soldeerskills niet voor.C5Paul schreef:Eric, laat even weten wat je hebt gedaan: Alleen een nieuwe mosfet gesoldeerd of een compleet nieuwe/andere module. En wat het resultaat vervolgens is. Ik ben benieuwd!
Overigens: een nieuwe kachelmodule (origineel Valeo) kost in Duitsland compleet 67 euro excl. verzendkosten: http://www.pkwteile.de/products/parts/? ... arId=16245" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het wordt een nieuwe 2ehandse.
Van de week even bij Van Gompel langsrijden en informeren of zij er een hebben liggen.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
check eerst de stekker! deze was bij mij ook het probleem. deze zit vaak niet goed met slecht contact als gevolg.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Euhm, ik heb eenzelfde probleem met de aanjager.
Alles gelezen hier op het forum betreffende het probleem; zekeringen gecheckt, module vervangen ( lukte zelfs zonder de bekleding los te halen
) maar mijn aanjager wil nog steeds niet dat wat ik wil 
Heeft iemand nog een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn? Heeft het wellicht iets met de lage buitentemperaturen te maken?
Het is maar bar koud in mijn verder o zo fijne C5
bibberrrrr
Alles gelezen hier op het forum betreffende het probleem; zekeringen gecheckt, module vervangen ( lukte zelfs zonder de bekleding los te halen
Heeft iemand nog een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn? Heeft het wellicht iets met de lage buitentemperaturen te maken?
Het is maar bar koud in mijn verder o zo fijne C5
bibberrrrr
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 11:24
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475
Locatie: Merselo
Vandaag dan eindelijk de complete module vervangen. Gisteren bij Van Gompel voor 75 euro een nieuwe module gekocht en vandaag in 10 minuten vervangen. Gaat wel erg gemakkelijk....C5Paul schreef:Eric, laat even weten wat je hebt gedaan: Alleen een nieuwe mosfet gesoldeerd of een compleet nieuwe/andere module. En wat het resultaat vervolgens is. Ik ben benieuwd!
Overigens: een nieuwe kachelmodule (origineel Valeo) kost in Duitsland compleet 67 euro excl. verzendkosten: http://www.pkwteile.de/products/parts/? ... arId=16245" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu hopen dat het probleem is opgelost. Ik wacht af.
Opvallend trouwens dat de nieuwe modules zomaar op voorraad lagen.




