Pagina 9 van 12
Re: caravan trekken
Geplaatst: 15 feb 2009 23:08
door SkyBuMp
Citrofreak2007 schreef:k zag trouwens onderweg van frankrijk naar nederland nog een (ik dacht groene) C5 break ph.1 met caravan, waarvan de caravan een klapband had gekregen, dat was in de buurt van lyon (zo'n 125km). k dacht al, t zal je maar gebeuren! mooi in de ape gelogeerd
Hey bedankt voor het stoppen.. ik voldoe aan het signalement
De band van onze dethleffs;
En hier een foto van onze combinatie..

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 16 feb 2009 07:55
door Harm
Had je maar een KPH op je auto moeten hebben

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 03 mar 2009 11:14
door james
ik had graag eens geweten of het klopt of je met een automaat minder gewicht mag trekken
of is dit een fabeltje?
Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 03 mar 2009 12:33
door JHV
James,
Op een caravanforum is hier veel informatie over te vinden. Rijden meer C5 en Xantia rijders trouwens.
http://www.caravan-forum.nl/viewtopic.p ... t=automaat" onclick="window.open(this.href);return false;
In het item wordt ook verwezen naar:
http://www.caravantrekker.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vind je veel meer info over automaat (C5) en caravan.
johan
Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 03 mar 2009 15:42
door SkyBuMp
Harm van Beek schreef:Had je maar een KPH op je auto moeten hebben

Tja.. toen wist ik nog niet dat die houders bestonden!
Re: Caravan & de C5 ...http://www.c5club.nl/c5forum/images/icons
Geplaatst: 01 aug 2009 20:36
door cv5rob
HOi,
Mijn C5 benzinemotor 2liter rijdt prima op de snelweg met een caravan van 1150kg erachter. Gemiddeld 100km p/u, alleen de heuvels bij de Moezel waren even lastig, daar moest ik even terug schakelen om op snelheid te blijven.
Maar mijn reden om te reageren is het volgende. Uit de reacties op de vorige 9 pagina's over het loskoppelen van de caravan en de C5 wordt ik niet veel wijzer. Ook bij mij gaat de caravan niet gemakkelijk van de haak. Daarom verlaag ik de auto achterin met het knopje in het de bagageruimte. vervolgens zakt de auto plotseling te abrupt naar beneden. Wat kan ik daaraan doen? ik heb al van een ander gehoord dat hij eerst met een rubberenhamer een tik geeft op de koppeling om het geheel "te laten schikken". Vervolgens komt de auto "normaal" los van de haak...
Wat doen jullie om de caravan "gewoon van de haak te halen" ?????
groet
Rob
Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 01 aug 2009 21:32
door Klussie
Ik til de caravan altijd van de haak.
Simpel en doeltreffend

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 01 aug 2009 23:13
door EW
Zo doe ik het met de bagagewagen ook.
Om er dit jaar vervolgens achter te komen dat de fietsen net genoeg verschoven waren om voor een negatieve kogeldruk te zorgen....
Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 09:26
door Robbert
Onze combinatie op een natte heenweg dit jaar naar een zonnig Kroatie. Foto genomen op camping Zur Fuldaschleife in Guxhagen-Buchewerra Duitsland (nabij Kassel)

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 15:06
door Harm
Zo, C5 zit tot ca. 20cm onder de nok vol. De tent gaat in de 2CV. Morgenochtend aan elkaar vast en gaan.
Simpel sommetje:
lege auto 1549kg
4 personen (80,85,80 en 30kg) 275kg
bagage incl tent van 60kg: ca. 250 (?) (lijkt me wat veel, denk ik)
2CV à 560kg.
Totaal treingewicht: 2634kg...

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 18:29
door alzheimer
Albert had geen caravan maar hij wist al wel dat e=mc2
doe voorzichtig Harm, zo'n treintje staat niet zomaar stil
fijne vakantie

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 20:24
door Robbert
Prettige vakantie Harm, met een treingewicht van circa 3350 kg is het bij ons ook goed gegaan en dat niet eens met een C5

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 21:55
door sep

Ik rijd nu in mijn tweede C5 eerst vanaf 2003 met een C5 18 v16 en nu vanaf 2008 met een C5 20 v16. ik heb met beide auto's caravans voortbewogen
zowel door de pyrieneën als door de alpen. Ik heb nog nooit een slingerende caravan achter de auto gehad. beide caravan waren/zijn Home cars met een totaal gewicht van 1300
kg. ik heb wel een kogeldruk van ongeveer 85 kg, gewogen met een alco neuswiel met kogeldrukmeter. ik verlaag nooit de hoogte van de auto ik zet allen het contact uit en draai dan dan
met het neuswiel van de caravan en ontgrendelde koppeling de caravan van de auto. met beide C5 nooit meegemaakt dat dan de auto op de grond klapte. Ik ben zeer te

vreden over de trekkracht van de auto
mits je maar in de buurt van het maximum koppel rijd plm 4000 tpm.

Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 04 aug 2009 23:32
door AvB
Hallo allemaal, Ben in bezit van een break 2.0 benzine. Heb gereden van Bretagne naar Nederland met een Chateau la car 350. Geladen gewicht van 850 kg. Had een maar 55 kg kogeldruk maar kon niet meer gewicht voorin leggen.
Maar het ging prima. Met uitzondering van een paar hellinkjes tussen de 100- 110 lekker doorgereden. Daarboven kon ook, maar begon dan stevig te drinken 16/16 op de 100 km.
Rond de 105 1 op 10. Net onaardig naar mijn idee.
Re: Caravan & de C5 ...
Geplaatst: 05 aug 2009 00:23
door jpiek
Robbert schreef:Onze combinatie op een natte heenweg dit jaar naar een zonnig Kroatie. Foto genomen op camping Zur Fuldaschleife in Guxhagen-Buchewerra Duitsland (nabij Kassel)
Hmm, hier ook vage plannen om eens naar Kroatië (Rovinj) te gaan, is dat een beetje te rijden qua wegen ?
Ik twijfel of we dat wel met een caravan zullen doen. Zonder schiet at beter op (door Duitsland heen)..
De caravan is er nog niet, ook een argument
