Pagina 76 van 143

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 00:33
door BJG
Ik denk dat er toen wat minder werd berekend en meer op safe werd gespeeld. De overcapaciteit is bij oudere constructies vaak groter dan tegenwoordig.

Als je alles doorrekent en de minimale capaciteit bepaalt zorgt een kleine misvatting of fout in de berekening al voor grote gevolgen.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 01:04
door JW-C5
....en van dat laatste is wel sprake bij de THP, denk ik zo..... :(

Groet,
JW

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 08:31
door martwout
chathanky schreef:
spanner.jpg
Waar F bij staat, lijkt op twee druppels op dat kleine staafje wat de monteur liet zien.
En waar 8 bij staat lijkt op die brokken. Dat gedeelte was dus volledig uit elkaar geklapt. Het was net alsof je een plastic hanger hebt die afbreekt. Het grootste stuk was duidelijk de zijkant aangezien het nog een ronde vorm had aan 1 kant. Zou dit wellicht de reden kunnen zijn van een noodstand van de motor? Zoals eerder aangegeven hebben we op nieuwjaarsdag na tanken in België meegemaakt dat de motor in een soort noodstand ging. Er zat geen enkele vaart meer in en hebben hem toen even stilgezet en herstart. Daarna zijn we met 100 km/uur naar huis gereden. En dat bleek toen de gasklep te zijn. Maar waarschijnlijk was dat misschien al het begin van het uit elkaar klappen van die houder.

Edit: En het nog wrange aan dit verhaal is dat de auto na het constateren van de oliedrukmelding op advies van onze garage is nagekeken door een Citroëndealer in Sneek. En die konden niets vinden. Ze hebben naar eigen zeggen zelfs een testrit heen en terug naar Heerenveen gemaakt.
We gaan dit nog even aan ze laten weten.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 08:45
door NTwoO
De eerste keer dat ik een ketting tegenkwam in de 230/6 Benz van mijn opa was het ook een dubbele. Zo staand met mijn vader zei ik:"dat is wel sterk, zo'n dubbele ketting " waarop de oude beer antwoorden dat die dubbele kettingen van Benz wel regelmatig problemen vertoonden van rek.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 10:15
door BJG
martwout schreef: Waar F bij staat, lijkt op twee druppels op dat kleine staafje wat de monteur liet zien.
En waar 8 bij staat lijkt op die brokken. Dat gedeelte was dus volledig uit elkaar geklapt. Het was net alsof je een plastic hanger hebt die afbreekt. Het grootste stuk was duidelijk de zijkant aangezien het nog een ronde vorm had aan 1 kant.
Dan zal het inderdaad zo zijn zoals ik vermoedde en ook op de foto is te zien. geleider 8 is gebroken. Als dat een poosje tegen de ketting aan ligt krijg je meer puin.
martwout schreef: Zou dit wellicht de reden kunnen zijn van een noodstand van de motor? Zoals eerder aangegeven hebben we op nieuwjaarsdag na tanken in België meegemaakt dat de motor in een soort noodstand ging. Er zat geen enkele vaart meer in en hebben hem toen even stilgezet en herstart. Daarna zijn we met 100 km/uur naar huis gereden. En dat bleek toen de gasklep te zijn. Maar waarschijnlijk was dat misschien al het begin van het uit elkaar klappen van die houder.
Dat denk ik niet, de noodloop wordt ingeschakeld aan de hand van een foutcode. Die had betrekking op de gasklep, blijkt uit jouw verhaal. Bij kettingproblemen zou je een storing verwachten mbt nokkenastiming. Dit wordt bevestigd doordat de huidige garage ook niets heeft gemeld over een timing-probleem.
martwout schreef: Edit: En het nog wrange aan dit verhaal is dat de auto na het constateren van de oliedrukmelding op advies van onze garage is nagekeken door een Citroëndealer in Sneek. En die konden niets vinden. Ze hebben naar eigen zeggen zelfs een testrit heen en terug naar Heerenveen gemaakt.
We gaan dit nog even aan ze laten weten.
Met alle respect, maar je moet wel redelijk blijven. Als jij een oliedruk-probleem constateert zonder verdere klachten is het enige wat een garage kan doen proefrijden en oliedruk meten.
Is en klinkt alles zoals het hoort dan kun je niet zoveel. Vergeet niet dat de huidige garage bij het demonteren van het carter puin aantrof, en vervolgens is gaan zoeken. Ook zij hebben niets bijzonders gehoord/gemerkt. waarschijnlijk omdat dit niet te horen was op dat moment.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 13:08
door martwout
BJG schreef:Met alle respect, maar je moet wel redelijk blijven. Als jij een oliedruk-probleem constateert zonder verdere klachten is het enige wat een garage kan doen proefrijden en oliedruk meten.
Is en klinkt alles zoals het hoort dan kun je niet zoveel. Vergeet niet dat de huidige garage bij het demonteren van het carter puin aantrof, en vervolgens is gaan zoeken. Ook zij hebben niets bijzonders gehoord/gemerkt. waarschijnlijk omdat dit niet te horen was op dat moment.
Inzake de houder van de ketting heb je gelijk, maar de storingsmeldingen van de olieklep hadden ze wel moeten merken. Die kwamen zo uit de boordcomputer rollen terwijl zij dezelfde computer ook hebben uitgelezen. Zelfs de precieze tijden van de melding stonden erbij en kwamen overeen. Dus puur op dat vlak wijst alles erop dat ze iets niet goed hebben gedaan.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 13:18
door chathanky
Ik denk dat ze het zelf ook ingezien hebben en jou toch een goed aanbod hebben gedaan.
Ik snap dat je er niet blij mee bent maar niet ontevreden wat je geboden is.
Zijn denk ik genoeg voorbeelden waar bedrijven hun kop in het zand steken.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 14:54
door BJG
martwout schreef: Zelfs de precieze tijden van de melding stonden erbij en kwamen overeen. Dus puur op dat vlak wijst alles erop dat ze iets niet goed hebben gedaan.
?
Dat is nieuw voor me, dat de tijden zichtbaar zijn in diagbox.
Maar als er een storings-melding was over de drukklep (was het niet gewoon melding oliedruk te laag??) dan hadden ze je moeten adviseren de drukklep te laten controleren.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 15:24
door chathanky
Verwacht je van een klant altijd dat hij aangeeft wat te doen bij een probleem of melding?
Net zo iets als je bij een waarzegster aan klopt en die vraagt wie is daar. :lol:

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 19:52
door BJG
??
Volgens mij begrijp jij mijn laatste post niet
(ik heb het over de uitgelezen storingscode)

Wijzen naar een ander vind ik goedkoop als daarbij niet bestaande bewijzen worden aangevoerd. Dat bedoel ik te zeggen.

1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 feb 2015 20:11
door c5jean
misschien bedoel hij km stand in plaats van datum

men verwacht van een garage veel zoals van een wonderdokter
is ook niet goedkoop
mvg jean

1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 08 feb 2015 05:58
door Roman
een leuk stukje,,,
http://www.driving-dutchman.com/dure-mo ... ig-rijden/" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.driving-dutchman.com/ketting ... e-oorzaak/" onclick="window.open(this.href);return false;

1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 08 feb 2015 08:03
door martwout
Inzake de olieklep zijn de aanwijzingen wel helder. Sneek zei dat de boordcomputer geen storingsmeldingen had en hier rollen ze zo eruit. Dat verschil is er wel en dat blijft me het gevoel geven dat ze daar iets of over het hoofd hebben gezien of gewoon niet hebben uitgelezen. Dat hier wel de storingsmeldingen naar voren kwamen, hebben we wel net als ter info aan Sneek doorgegeven. Maar het Sneek-verhaal laten we verder rusten en ook het Thp-verhaal is voor ons afgelopen. Ik zal zodoende ook het verhaal hiermee afsluiten. Alles is al gezegd en geschreven.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 08 feb 2015 08:43
door goudfrank
Wat wordt bedoeld met "olieklep"?

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 08 feb 2015 11:24
door goudfrank
Inmiddels gevonden.

Olieklep = oliepomp, omschreven als "klein zwart ding met een slang er aan".

Mistig, ik haak af.