C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Asl ik de auto met de centrale deur vergendeling opslot zet (hoe anders :) ), dan kan ik de linkerachterdeur van buitenuit gewoon openen en de gehele auto ontgrendeld zich.
Van binnen uitopent hij juist niet bij de linkerachterdeur alle andere deuren wel, zoals het hoort.
Het lijkt wel of dat de klinken verkeerd om zijn aan gesloten.
Een enkele keer kan ik hem niet openen

Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Groet
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Het overigen de rechter achterdeur :oops:
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

heb het hier gvonden
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.p ... achterdeur
waarschijnlijk moet ik de deur vanger afstellen. Ik merk bij het openen dat de deur ook iets zakt.
Ik zal van avond kijken of dit geholpen heeft, het is waarschijnlijk een mechnisch probleem in plaat van elektonisch

Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Roman »

ik hoop voor je dat het dit is. :wink:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Anders is het het slot ( deze staan erom bekend niet echt geweldig te zijn ) , gaat nog wel eens stuk ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Het is opgelost.
Het was een hoopwerk om de bekleding er af te halen en dan vooral het slot er uit de deur halen was niet makelijk. Maar het euvel was heel eenvoudig opgelost: contactspray op de stekker verbinding.
Als je het slot inde hand houd (eerst zgn dicht maken) dan voel of de centrale vergrendeling werkt. Toen ik er nog geen contactsray opgespoten had voelde je soms heel zwak dat hij afsloot, nadat er contact spray opgespoten was kon je het heel duidelijk voelen.

Waarschijnlijk kun je het ook horen of voelen als hij nog in de deur zit, voor diagnose.
Groet
Frank
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Buig ook de contact pinnetjes van de stekker met een klein schroevendaairetje bij elkaar (ik heb het slot nl nog een keer los moeten halen om dit te doen.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Ik heb het probleem weer, kijken ok ik nu een definitieve oplossing kan vinden.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Ik heb het probleem nog niet op gelost ( wel de buiten klink los gekoppel zodat men niet ongewent in de auto kan stappen
maar heeft iemand misschien nog zo'n kapot slot liggen.? zodat ik kan hobbyen
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door gerben »

Ik heb dit probleem ook gehad. Nooit gevoelt todat ik in het centrum van Rotterdam in een parkeergarage toch maar een keer ging controleren. Door de dealer is het defect verholpen. Het schijnt vaker voor te komen.
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Ik heb nu min of meer het omgekeerde probleem: ik krijg mijn re achterportier niet meer open! :?
En vanwege het feit dat de deuren op het kinderslot zitten, krijg ik hem dus helemaal niet open. :? :? .
Maar weer eens naar de dealert (in de vakantie)
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Ben benieuwd hoe de dealer die dan nog open krijgt.
en zal van de week nog eens kijken waar dit nu echt aan ligt ,slecht contact of slot kapot.
Ik heb nl ook nog steed dat hij niet op slot gaat
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 jul 2006 22:19
Auto: Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 23000
Kleur: groen
Locatie: Venlo
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door fengels »

Ik heb het slot nu eidelijk gerapareerd. Ik heb het rond de stekker open gefreesd met een dremel.
Het motortje kon ik er uithalen en deed het nog. De contacten met het motortje waren slecht, schoon gemaakt en contactspray er op.
kapje nu vast geschroefd en dicht geseald met sileconenkit.
Slot doet het nu weer.
C5 break 1.8 ligne prestige (LPG) 2002
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
C5club Fan
C5club Fan

Bericht door ElRudo »

Ha Frans,
je raad het al! Die van mij wil ook niet meer op slot RA. Nu gaat dat nog wel maar op vakantie wordt dat toch minder. Zou het zinnig zijn om, zonder het slot uit te bouwen, contactspray in het slot te jotteren?
En het uitbouwen, is dat een crime?
groet, Rudo
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

fengels schreef:Ik heb het rond de stekker open gefreesd met een dremel.
"het"? Ik neem niet aan dat je het blikwerk van je deur open hebt gefreesd? :roll:

En verder over die contactspray: ik weet niet wat de samenstelling van contactspray vandaag de dag is, maar ik weet wel dat ik lang geleden in de service van electronische apparatuur heb gewerkt en dat contactspray toen uit den boze was. Het is een enigszins agressief goedje, waardoor het vervuiling wegvreet en idd het contact verbetert. Maar door dat agressieve blijft het ook verder vreten, en dat levert weer oxidatieresten of andere ongewenste verschijnselen die op de langere duur het probleem groter maken dan bij aanvang. Goed schoonmaken van de contacten aan beide zijden (bijvoorbeeld met alcohol/spiritus of fijn schuurpapier) helpt niet zelden een heleboel.

Een alternatief is om in plaats van de stekkerverbinding te solderen. Je slot zou je anders toch al vervangen, dus daaraan kan je weinig vergallen. Je hebt dan in elk geval geen slecht contact meer.
Plaats reactie