Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2007 21:41
Auto: C5 2.0 16v automaat
Brandstof: Hybride
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens de Website van Ziptuning (na enig zoeken en vragen kan dit ook voor een C5 16V 2.0 automaat),
levert dit naast enige kW vermogen ook een lager benzine verbruik op.
Cees
Volgens de Website van Ziptuning (na enig zoeken en vragen kan dit ook voor een C5 16V 2.0 automaat),
levert dit naast enige kW vermogen ook een lager benzine verbruik op.
Cees
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ahum...
Ik heb het ook laten proberen, maarre.... was blij dat het niet lukte.
Ik heb het ook laten proberen, maarre.... was blij dat het niet lukte.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 8151
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Harm, Dit is een benzinemotor 
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Weet ik, maar wel die club... 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Mijn ervaring is, dat afname van het brandstofverbruik nihil is. Let wel, dit was bij een geblazen motor.
Ook ik heb na aanschaf even overwogen om mijn atmosiferische 2.0 schicht te laten chippen. Ben daar vanaf gestapt omdat ik de kosten (EUR. 450,--) niet op vond wegen tegen de geringe toename van vermogen en koppel (+5 pk en +8 Nm). Uit diverse hoeken hoor ik dat het geringere benzineverbruik puur theoretisch is en dat dat in de praktijk niet wordt gehaald. (Je wilt niet voor niets meer vermogen....)
Ook ik heb na aanschaf even overwogen om mijn atmosiferische 2.0 schicht te laten chippen. Ben daar vanaf gestapt omdat ik de kosten (EUR. 450,--) niet op vond wegen tegen de geringe toename van vermogen en koppel (+5 pk en +8 Nm). Uit diverse hoeken hoor ik dat het geringere benzineverbruik puur theoretisch is en dat dat in de praktijk niet wordt gehaald. (Je wilt niet voor niets meer vermogen....)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Mijn Scenic ging met een toename van ca. 30% in maximumvermogen een procent of 10 meer verbruiken, terwijl de rijstijl niet wezenlijk veranderde (van digitaal naar digitaal)...
Wel kostte het me elke 30.000 kilometer een nieuwe koppeling
Wel kostte het me elke 30.000 kilometer een nieuwe koppeling
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Bij Bullpower doen ze ook de 2.0 benzine, heb je wat vergelijkingsmateriaal
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb mijn 20l HPI ooit laten chippen. Was wel duidelijk te merken dat de wagen wat zuiniger liep, iets beter trok maar ook wat meer bromde, zeker bij lage toerentallen.
Zorgelijker vond ik dat ik ook (kleine) roetwolkjes zag bij gasgeven. Nu roet een HPI altijd al, maar vond het erger geworden. Toen de EGR kapot ging had ik het gevoel dat het er wel eens iets mee te maken kon hebben en heb ik de garage gevraagd de originele SW weer te laden.
Oh ja, de instructie was dat je superplus moest gaan tanken. Dat was ook een reden om het maar niet meer te willen. Die brandstof is procentueel duurder dan je evt winst qua verbruik. Een atmosfersche motor chippen is dus feitelijk hem voor een hoger octaangetal geschikt maken. Nu kun je met een HPI sowieso beter superplus tanken (optimaal is Vpower) , maar een gewone 2l is dat een beetje overkill
Zorgelijker vond ik dat ik ook (kleine) roetwolkjes zag bij gasgeven. Nu roet een HPI altijd al, maar vond het erger geworden. Toen de EGR kapot ging had ik het gevoel dat het er wel eens iets mee te maken kon hebben en heb ik de garage gevraagd de originele SW weer te laden.
Oh ja, de instructie was dat je superplus moest gaan tanken. Dat was ook een reden om het maar niet meer te willen. Die brandstof is procentueel duurder dan je evt winst qua verbruik. Een atmosfersche motor chippen is dus feitelijk hem voor een hoger octaangetal geschikt maken. Nu kun je met een HPI sowieso beter superplus tanken (optimaal is Vpower) , maar een gewone 2l is dat een beetje overkill
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Mijn ervaring is anders. Ik tank dus geen gewone 95 meer. 98 of V-power (gelijkend) laat m'n gewone 2.0 toch net effe lekkerder draaien. Een gunstiger brandstofverbruik is bij mij niet merkbaar.exroosje schreef:Nu kun je met een HPI sowieso beter superplus tanken (optimaal is Vpower) , maar een gewone 2l is dat een beetje overkill

