Ondanks dat ik mijn geliefde C5 Tourer heb doorverkocht aan een nieuwe liefhebber en inmiddels in een DS7 rij wil ik dit volgende jullie niet onthouden omdat we beide van dezelfde bronnen gebruik maken. Ik weet van onderzoek dat dit op andere fora een hot topic is.
Wellicht hebben jullie meegekregen dat Stellantis via hun update tool een oudere firmware en kaarten aanbood. Zoals firmware 44.06.44.22_NAC-r0 voor NAC Wave 4, terwijl 44.07.33.32_NAC-r0 al beschikbaar en geïnstalleerd is geweest op voertuigen en Ook wordt kaartversie 16.0.0-r0 aangeboden, terwijl 17.0.0-r0 al beschikbaar is geweest.
Ik heb dit aangekaart, met bewijs ondersteund en gevraagd of ze dit wilde escaleren naar de technische dienst.
Vandaag ontving ik deze mail terug van DS:
Geachte Ramon,
Naar aanleiding van uw dossier 03957670.
Wij willen onze oprechte waardering uitspreken voor uw geduld en begrip terwijl ons technische team het door u gemelde probleem heeft aangepakt.
We zijn verheugd u te kunnen informeren dat de kwestie met succes is opgelost en dat de informatie in uw applicatie en update-tool nu nauwkeurig weergeeft dat u de meest recente kaart- en firmwareversies hebt geïnstalleerd.
Houd er rekening mee dat DS Automobiles Klantenservice Nederland geen voorafgaande informatie ontvangt over het releaseschema van kaartupdates. U wordt echter tijdig op de hoogte gebracht via de applicatie of update-tool wanneer er nieuwe updates beschikbaar zijn.
We vertrouwen erop dat ons antwoord uw vier vragen adequaat heeft beantwoord en dat u tevreden bent met de oplossing van de discrepantie.
Wij hopen dat we u naar volle tevredenheid hebben geholpen en dat uw feedback dit zal weerspiegelen in de korte enquête die wij u binnenkort toesturen.
Toch opvallend aan dit is dat mijn DS update-tool nu geen updates meer aangeeft. Dus dat hebben ze op korte termijn gefixed.
Die ziet waarschijnlijk dat ik een nieuwere firmware geïnstalleerd heb staan.
De updatetool voor Citroën (een C5 Aircros van mijn broer) heeft oudere kaarten en firmware geïnstalleerd staan, en die tool suggereert dan weer wel dat 44.06.44.22_NAC-r0 voor NAC Wave 4 en R16.0.0-r0 het nieuwste van het nieuwste is... (pfff.. januari 2024
Groet,
Ramon