Beste allen,
Sinds de aankoop van mijn C5 doet het knipperlicht rechtsvoor het niet.
Als ik de motor start en de eerste keer de bediening bedien, dan knippert 'ie eerst twee keer langzaam en daarna snel.
Ook bij de alarmknipperlichten werkt het lampje niet.
Ik heb de contacten losgemaakt en opgeschuurd. Dat had geen effect. Ik moet bekennen dat ik de werking van het lampje niet heb gecontroleerd... Maar het gloeidraadje lijkt intact.
Ik hoor veel over de Com2000, de unit achter het stuur.
Bij dit probleem dacht ik aan deze com2000, maar is het logisch verhaal dat óók het alarmlicht rechtsvoor het niet doet tijdens inschakeling van alarmlichten? Dat lijkt me typisch iets wat niet afhangt van deze com2000 aangezien het signaal dan niet via de handels hoeft te gaan.
Wat zou de meest voor de hand liggende oorzaak hiervan kunnen zijn?
Overigens geeft de auto een -STOP- signaal, een minuut na wegrijden. Als je de motor start en niet wegrijdt krijg komt dit - STOP- signaal niet. Volgens de garage die 'm heeft uitgelezen is dit hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een niet functionerende stuurhoeksensor. Die zit volgens mij óók in deze com2000.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie

Auto: Berline Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
kilometerstand: 265000
Kleur: Beige
C5club Bikkel

Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Ik heb nog nooit gehoord van problemen met de richtingsaanwijzer door de com2000. Behalve dan de stengel zelf. Dit klinkt eerder dan een kapot lampje, dat is echt de makkelijkste stap om nu te nemen.
Over dat stop signaal, gaat er nog een ander lampje bij branden? dit kan vele redenen hebben. Als je stuurhoeksensor niet werkt dan zal je esp als ie dat heeft niet werken, heeft ie geen esp dan ook geen stuurhoeksensor.
Over dat stop signaal, gaat er nog een ander lampje bij branden? dit kan vele redenen hebben. Als je stuurhoeksensor niet werkt dan zal je esp als ie dat heeft niet werken, heeft ie geen esp dan ook geen stuurhoeksensor.
C5club Newbie

Auto: Berline Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
kilometerstand: 265000
Kleur: Beige
Bedankt voor je reactie. Heb het lampje los getest: Deze doet het gewoon.
Dus het zal ergens anders aan liggen. Ik denk aan de volgende mogelijkheden:
* bekabeling
* relais?
* richtingshandel in de auto?
De fitting en bedrading van de koplamp vind ik trouwens erg onduidelijk. Ik kan door de smalle ruimte niet zien waar de kabels van het knipperlichtje heengaan. Heeft de volgende stekker er wat mee te maken?
Zo ja, weet iemand welk(e) draadje(s) van deze stekker naar het knipperlicht voert?
Weet iemand hoe ik zou kunnen nakijken of er spanning op komt?

Alvast bedankt!
Wat betreft de -STOP- melding: Er gaat geen ander lampje branden. Bij de Citroën-garage zei men dat als het een cruciaal ding was, (olie, kvs) er ook een ander lampje aan zou zijn gegaan. Hij veert normaal en het LDS-pijl is op niveau. Overigens, de vorige eigenaar reed er gewoon mee door, en ik ook. In totaal al een half jaar ofzo. Maar ik zou het wel graag oplossen.
Misschien een melding op het scherm maar dat valt lastig te zeggen, waarschijnlijk zou er wel een melding op het scherm verschenen zijn. Ik heb echter nog niet vermeld dat het display (en radio) ook niet werken. Dat is voor een volgende stap in dit project.
Dus het zal ergens anders aan liggen. Ik denk aan de volgende mogelijkheden:
* bekabeling
* relais?
* richtingshandel in de auto?
De fitting en bedrading van de koplamp vind ik trouwens erg onduidelijk. Ik kan door de smalle ruimte niet zien waar de kabels van het knipperlichtje heengaan. Heeft de volgende stekker er wat mee te maken?
Zo ja, weet iemand welk(e) draadje(s) van deze stekker naar het knipperlicht voert?
Weet iemand hoe ik zou kunnen nakijken of er spanning op komt?

Alvast bedankt!
Wat betreft de -STOP- melding: Er gaat geen ander lampje branden. Bij de Citroën-garage zei men dat als het een cruciaal ding was, (olie, kvs) er ook een ander lampje aan zou zijn gegaan. Hij veert normaal en het LDS-pijl is op niveau. Overigens, de vorige eigenaar reed er gewoon mee door, en ik ook. In totaal al een half jaar ofzo. Maar ik zou het wel graag oplossen.
Misschien een melding op het scherm maar dat valt lastig te zeggen, waarschijnlijk zou er wel een melding op het scherm verschenen zijn. Ik heb echter nog niet vermeld dat het display (en radio) ook niet werken. Dat is voor een volgende stap in dit project.
C5club Bikkel

Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Als het lampje het wel doet zou ik het zelf als eerste in de aarde gaan zoeken, die willen ook nog wel eens wat corroderen. De lichtunit eruit halen is dan waarschijnlijk het makkelijkst. Daarvoor moet je de bumper loshalen, klinkt lastig maar is maar een paar boutjes en je trekt het zo naar voren. Staat als het goed is ook op de FAQ pagina hier.
Hoe heb je het LDS niveau gepeild?
Hoe heb je het LDS niveau gepeild?